ADR1FT – Interview s tvorcom novej vesmírnej katastrofy

Mali sme možnosť položiť niekoľko otázok Adamovi Orthovi, stvoriteľovi fantasticky vyzerajúcej hry ADR1FT

ADR1FT sme vám prvý krát predstavili v Decembri roku 2014, kedy na VGA ukázali vývojári prvý trailer. Ten nám doslova vyrazil dych a išlo o jednu z najkrajších hier na Unreal 4 Engine. Dnes si v tomto rozhovore povieme viac, Adam nám prezradil, kde sa inšpiroval, prečo si vybral ženskú hrdinku a čo nás v ADR1FT bude čakať. Napríklad odhalil novú hernú mechaniku s kyslíkom.

Ahoj Adam, najskôr tá ľahká otázka, radi by sme vedeli, o čom Adr1ft v skutočnosti je. A nemyslím tým „about“ text na vašej stránke. Skús svoju hru predať len pár vetami.

ADR1FT je o akcii, dopadoch, vykúpení a verne odráža moje negatívne skúsenosti s internetom v roku 2013. ADR1FT je metafora toho, čo sa dialo v mojom živote v tej dobe a je to môj pokus vyjadriť tieto momenty prostredníctvom kreatívneho objektívu. ADR1FT sa tiež dotýka môjho osobného strachu z prostredí, vzťahov v mojom živote a nakoniec vývoja AAA titulov ako takých.

Inšpiroval si sa filmom gravitácia, alebo niečím iným?

Keď som začínal pracovať na ADR1FT, o Gravity som vôbec nevedel. Film som objavil krátko po tom a rozhodol som sa na projekte pokračovať, práve preto, že sa od Gravity odlišuje. ADR1FT ale ovplyvnilo mnoho vecí, hlavne 2001: A Space Odyssey. Pochopiteľne, po tom čo som videl Gravity som sa inšpiroval tiež.

Kedy začal vývoj a ako dlho vám trvalo vytvoriť tú nádhernú úroveň, ktorú sme videli v prvom traileri?

Oficiálne sme začali robiť ADR1FT v Júni 2014 a všetko, čo si videl v traileri v Decembri roku 2014 je produkt nášho tímu, ktorí sa zúčastnil vývoja. Strávili sme zhruba 30 dní dokončovaním a nastavovaním všetkého, čo si videl v traileri. Samotný trailer je kúsok zo živého hrania. Trailer bol teda vytvorený ako plne hrateľný level hry.

A koľko ľudí v Three One Zero Studio vlastne momentálne pracuje?

Aktuálne máme 6 hlavných vývojárov a niekoľko developerov na kontrakt, ktorí sa špecializujú na oblasti akými sú grafika, animácie, zvuk atď…

Adam Orth ADR1FT

ADR1FT Team

Čo je vašou úlohou? Dohliadať na vývoj, alebo hru sám aj tvoríte v nejakom nástroji?

Môj titul je Kreatívny Riaditeľ. Ovplyvňujem všetky kreatívne aspekty hry, vlastne čokoľvek počínajúc tým čo ako vyzerá alebo ako by sa to malo hrať, ale náš tým v podstate pracuje na týchto veciach spoločne a každý si môže presadiť svoj nápad.

Môj partner Omar Aziz, náš Technický riaditeľ, má pod palcom všetky technické prvky hry. Riadi náš technický tím, ktorý pracuje v nástrojoch a buduje hru v engine.

Matteo Marsala je náš producent. Riadi beh celého projektu a dohliada na vývoj, rozpočet a zmluvy.

Jason Barajas je náš Umelecký riaditeľ. Je zodpovedný za umelecký štýl v hre, celkový vzhľad a pocit zo sveta a tiež spravuje zmluvy s našimi concept artistami a grafikmi.

Tom Gerber je Level/Gameplay dizajnér. Tom má na starosti celý návrh sveta, herné mechaniky aj scriptované momenty.

Sam Bass je náš Technický dizajnér. Sam zodpovedá za to, aby všetky assety, levely, mechaniky a sctiptované momenty pracovali správne v hernom engine.

Unreal Engine je skutočne silný nástroj a v ADR1FT je vidieť skvelé AAA technológie. Mne sa páči použitie chromatickej aberácie, ako zvládate vývoj s týmto enginom?

Pre nás je Unreal 4 tiež skvelý. Dovoľuje nám vytvoriť takú hru, akú máme v hlave a vďaka nemu máme prístup k množstvu skvelých vývojárov v hernom priemysle, pretože engine má široký záber použitia a je priateľský.

Čo vás donútilo vytvoriť hlavnú hrdinku ženu? Mám rád hry, v ktorých môžem hrať za ženu (žiadny sexizmus) ale hrám za ne vďaka tomu, ako prežívajú situácie.

Vždy ma viac priťahovali ženské postavy v hrách. Kedykoľvek mám možnosť si vybrať, vždy volím ženu. Je to pre mňa proste zaujímavejšie. Vždy som dúfal, že všetko zažijem z iného uhla pohľadu. V hernom priemysle sme odsúdili mužské postavy k smrti. Potrebujeme viac hier so skutočnými ženskými postavami v hlavnej úlohe. Napríklad ja si nemyslím, že existuje lepšia sci-fi/akčná hrdinka, než Ellen Ripleyová. Je skvelým dôkazom toho, ako prezentovať jemnú a úprimnú postavu. Je to len človek a tiež občas pochybí a v nej sa môžu vidieť všetci z nás. Práve s týmto sa stotožňujem. S jej rozhodnutiami som sa stotožňoval a fandil som jej počas celej jej cesty. Chcem, aby práve toto bolo aj v hrách.

Stretneme v hre aj iné postavy, alebo bude žena odsúdená sama na seba?

V ADR1FT nenájdeš žiadnu inú žijúcu postavu. Budeš tam len ty. Pokúšať sa prežiť tento katastrofický scenár. Ako sa budeš hýbať ďalej, narazíš na príbehy členov stanice, ktorí túto udalosť neprežili.

Čo také zaujímavé budeme v hre robiť okrem poletovania v stave beztiaže? Sú tam nejaké objektívy, alebo ide len zbieranie kyslíka každú minútu?

Aby si sa dostal domov, musíš opraviť hlavné súčasti stanice aby si dostal EEV (Emergency Escape Vehicle) do pojazdného stavu. Je tu herná mechanika založená na kyslíku, ktorý bude zdieľaný na dýchanie a pohyb. Tvoj EVA oblek je poškodený a pomaly z neho uniká kyslík. Keďže kyslík je zdieľaná surovina, používanie pohybových trysiek ho bude čerpať rýchlejšie, takže záleží na každom pohybe, ktorý urobíš. Máme tiež mnoho objektívov, gameplay založený na fyzike a beztiažovom stave v nulovej gravitácii. Takže tu máme balík celkom zábavných vecí.

Po tejto poslednej ukážke si ľudia myslia, že dýchanie hlavnej postavy je po chvíli trochu otravné. Ako to chcete vyriešiť?

Ľuďom odporúčam, nech svoj názor prehodnotia až po tom, čo si ADR1FT zahrajú. Vyniesť verdikt nad hrou z 9 minútovej časti vyrezanej z hry, ktorá je stále vo vývoji a nemá ešte ani vyladený zvuk je dosť unáhlené rozhodnutie. Sme presvedčení, že vo finálnom produkte sa im dýchanie bude páčiť.

A koľko nám zaberie dohranie? Dúfam, že to nebude záležitosť na dve hodiny…

ADR1FT bude zhruba štvor-hodinový zážitok. Mierime na 4 hodiny.

Niekde som zachytil, že ste hru prirovnali k Half-Life. Ako to myslíte? Budú tam headcraby a zombie?

Na čo som narážal je hlavne pohlcujúci single-playerový zážitok, ktorý Half-Life predvádza dokonale. Aj keď nás neporovnávame s touto sériou, je to naša latka a rozhodne aj inšpirácia. Bohužiaľ, v ADR1FT nie sú headcrabi ani zombie.

Stihnete hru vydať do leta 2015? Posledný polrok sme videli len málo materiálov.

Jasné! Plánujeme hru vydať v Lete 2015. Zámerne neukazujeme z hry príliš veľa v tomto období. Ale ako sa budeme blížiť k vydaniu, odhalíme oveľa viac. Je tu mnoho skvelých vecí, ktoré chceme ukázať.

Videl som to video, ktoré ste ukázali na IGN. Zdá sa mi, že grafika bola trošku orezaná oproti tomu prvému traileru, ktorý IMO vyzeral o kúsok lepšie. Čo ste v hre zmenili?

To môže byť problém s IGN prehrávačom. Grafika sa ešte zlepšila od prvého traileru a hra vyzerá lepšie než kedykoľvek predtým.

Je downgrade problém herného priemyslu alebo prirodzený vývoj hry?

Pre nás nie. Nikdy nebudeme orezávať našu grafiku. Chceme vytvárať najkrajšie hry, ako to len bude možné, práve preto sme si vybrali Unreal Engine 4.

Už máte nejaké plány na novú hru? Zameriate sa v budúcnosti na VR Experience hry alebo na niečo iné, čo ste vždy chceli vytvoriť?

Máme pripravených niekoľko projektov a ako štúdio chceme vždy robiť hry pre VR. Práve teraz sa ale sústreďujeme na dokončenie ADR1FT aby sme hru vydali pre fanúšikov a hráčov už toto leto.

Ďakujem za rozhovor!

ADR1FT môžete sledovať na Facebooku aj na oficiálnej stránke. Hra vyjde v lete na PC, Xbox One a PS4 aj pre Oculus Rift.


Profilový obrázok používateľa: Lukáš Kanik
Sledujte ma:

Lukáš Kanik

Šéfredaktor webu Centrumher.eu od roku 2009, vášnivý hráč od roku ´99 a zanietený fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza, ktorý nepohrdne zberateľským predmetom
PODPOR MOJU TVORBU
Profilový obrázok používateľa: Lukáš Kanik
Sledujte ma:
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Napíš komentár

Musíš byť prihlásený pre napísanie komentára.