All-Star Fruit Racing – Recenzia

All-Star Fruit Racing
V ďalšej recenzii sme sa pozreli na zúbok kart racingovej záležitosti, inšpirovanej všetkými druhmi ovocia, All-Star Fruit Racing.

Nostalgia, to je ten pojem, ktorý ma sprevádzal v prvých desiatkach minút hrania All-Star Fruit Racing. Po spustení hry na mňa ihneď doľahol neodvratný pocit, že hra je cielená na mladšie publikum a to nie len jednoduchou, ale za to pekne prepracovanou grafikou, ale aj zvukovým doprovodom, či hrateľnosťou.

Prečo som v úvode spomínal nostalgický pocit? Ak ste starším hráčom, aj vy si určite spomeniete na zábavnú kart racingovku Re-Volt, malé RC modely autíčiek, s ktorými sme sa pretekali po uliciach medzi obrovskými domami, brázdili špinavé stoky, trávnaté porasty, alebo mokrý asfalt, kde-tu na nás striehla basketbalová lopta masívnych rozmerov, ktorá činila pre malinké autíčko skutočnú hrozbu.

Nie je pochýb, že hra All-Star Fruit Racing čerpá inšpiráciu nie len od tejto legendárnej hry. Autori poňali koncept vcelku originálne, hra je veľmi silno inšpirovaná ovocím všetkého druhu. Na začiatku si môžete vybrať pretekára, z ktorých každý reprezentuje iné ovocie. Ja som si zvolil obľúbený melón.

Herné režimy

Hra ponúka Offline a Online režim. v Offline som dostal na výber zahrať si kariéru (Career), ktorá pozostávala 12-tich turnajov. Ďalej sa v zložke pre jedného hráča nachádza Custom Race, kde si vyberiete trať, autíčko a môžete sa vrhnúť na pretek. Ďalšou možnosťou je rýchly turnaj (Fast Championship), kde máte možnosť súperiť aj s priateľmi na rozdelenej obrazovke (split-screen), maximálny počet hráčov pre tento mód je 4.

Custom Championship je podobný ako rýchly, s tým rozdielom, že si môžete manuálne zvoliť na akej trati chcete pretekať. Poslednou možnosťou je Time Attack, v ktorom si zajazdíte na jednotlivých tratiach v čo najlepšom čase. V Online zložke, na moje veľké sklamanie, sa nenachádza nič okrem vytvorenia Lobby a pripojenia sa k existujúcemu. Žiadny náhodný Matchmaking, ktorý by ma spároval s hráčmi zo sveta a to je veľká, preveľká škoda.

V časti pre jedného hráča All-Star Fruit Racing budete mať na výber z piatich herných režimov a tréningové misie.

V časti pre jedného hráča budete mať na výber z piatich herných režimov a tréningové misie.

Hrateľnosť

All-Star Fruit Racing sa hrá dobre. Hrateľnosť je jednoduchá a návyková. Po pár tréningových úlohách viete ovládať autíčko naplno a môžete sa pustiť do kariérneho režimu, ktorý mimochodom neponúka žiadnu príbehovú zápletku, ale kto by to očakával od závodnej hry? Po spustení spomínanej kariéry si môžete zvoliť prvý turnaj, ostatných 11 sa vám bude postupne odomykať ako budete plynúť hrou. Počas hrania sa vám okrem nových tratí odomykajú aj nové vylepšenia autíčka, nové kolesá, polepy, masky atď. Všetko si môžete náležite nafarbiť a vytvoriť si autíčko podľa predstáv. Tuning má však len estetický charakter a nemá vplyv na výkon vozidla.

Veľká škoda je, že máte k dispozícii v podstate len jeden druh vozidla, jediné čo vám hra umožní je zvoliť si, či bude vozidlo malé, stredné, alebo veľké. To je všetko. Hre by jednoznačne prospelo, keby sa počas hrania odomykali aj nové vozidlá, ktoré by mohli mať napríklad špecifické zbrane. Na druhej strane táto mechanika je nahradená tým, že máte na výber rôznych jazdcov, z ktorých každý má rôzne zbrane, respektíve jednu ultimátnu.

Keď už som načal tému „zbrane“, v tejto zaujímavej „fruit fetish“ racingovke sa budete môcť so svojimi oponentami priamo počas pretekania snažiť spomaliť pomocou „zbraní“. Určite sa pýtate, prečo som použil úvodzovky? Zbrane sú totiž v tejto hre vlastne koktejly ovocia. Podľa toho akú kombináciu ovocia pozbierate po trati, sa vám zmixuje šťava, ktorá sa pretaví do nejakého typu nebezpečenstva pre vášho súpera. Môžete strieľať, pokladať nástrahy, napríklad ľadové kocky a šmykľavé škvrny, ale takisto vás môžu tieto koktejly aj zvýhodniť tým, že vás na určitý čas zrýchlia. Okrem neustáleho obliehania nepriateľských zbraní, ktorým budete musieť čeliť, si budete musieť dávať pozor aj na PvE elementy. Počas jazdy na mape vás môže ohrozovať obrovská snehová guľa, padajúce piliere, môže vás pošliapať masívny jašter a podobne.

Hra vás zabaví, ale stereotyp bude neodvratný.

Ako som už spomínal, hrateľnosť je jednoduchá a návyková, ale ešte jeden prívlastok si nemôžem odpustiť, stereotypná. Zo začiatku som sa naozaj parádne bavil, veselá hudba, pekná grafika, autíčko sa mi postupne vylepšovalo a ja som si ho tvoril podľa predstáv no a potom… Nič. Stále to isté dookola, hra odrazu akoby stratila dych a už mi neponúkla nič.

Počas nahrávania All-Star Fruit Racing sa vám budú zobrazovať zaujímavosti o ovocí.

Počas nahrávania hry sa vám budú zobrazovať zaujímavosti o ovocí.

Tak som dohral aj druhú polovičku kariérnej etapy už len tak napoly z povinnosti, napoly zo zvedavosti. Ale naozaj to bolo všetko, nič viac som od hry napriek nie príliš vysokým očakávaniam nedostal. Nehovoriac o tom, že zvukový doprovod sa po pár desiatkach minút stal doslova iritujúcim, zvuková stránka hry je jednoznačne jej najväčšou slabinou tak, ako je grafika, ktorá mimochodom beží na Unreal Engine, veľmi podarená, zvuk je v niektorých momentoch vyslovene otrasný. Niektoré zvuky pripomínajú zvuky herných automatov v kasínach.

Hra All-Star Fruit Racing vyšla na PC, Xbox One, PS4 a Nintendo Switch.