Assassin’s Creed Rogue Remastered – Recenzia

Príbeh odpadlíka bratstva assassínov v časoch sedemročnej vojny, tentokrát s aktualizovaným grafickým ošatením.

Shay Patrick Cormac. Uznával princípy bratstva, nikdy nevztiahol ruku na nevinného, snažil sa ochrániť svet pred zlomyseľnými templármi. Ako však sám povedal, nemohol tušiť, čo má preňho budúcnosť nachystané. Skutočného nepriateľa hrdina našiel vo svojom domove.

Assassin’s Creed Rogue Remastered je graficky pozdvihnutá verzia pôvodnej akčnej adventúry od Ubisoftu z roku 2014, ktorá vyšla simultánne s parížskym Unity. Vtedy malo ísť o poslednú AC hru určenú starej generácii konzol, Xboxu 360 a PS3, k tomu bez multiplayeru.

Čo sa však dalo očakávať bol jasný záujem hráčskej komunity o to, aby titul štúdio portovalo na PC a neskôr aj na aktuálnu generáciu konzol. Kto by si nechcel zahrať túto prinajmenšom zaujímavú odbočku z tradičnej assassínskej cesty?

Kto seje vietor, žne búrku

Príbeh hry, jej najväčšie eso v rukáve, sa odohráva v časoch jedného z prvých skutočne „svetových“ konfliktov, Sedemročnej vojny piatich kontinentov. Hlavná postava je novopečený člen koloniálnej vetvy assassínov, ale vzhľadom na svoju neľahkú povahu prijíma od okolia skôr kritiku a nedôveru.

Mladý Shay hneď od úvodu dostáva mnoho rán priamo do tváre a neustále tak musí stáť niekde medzi. Medzi spravodlivosťou a rodinou. Stáva sa obeťou odvekého konfliktu dvoch znepriatelených frakcií.

Rodina ho zradila. Tí, s ktorými zaspával, pri ktorých sa naučil prežiť, radoval sa a neskôr smútil, ho zradili. Princípy, ktorým veril, ho zradili. Bratstvo sa mu otočilo chrbtom, zradilo ho. Všetko vystriedal neuveriteľný hnev. Najskôr to chcel vzdať, ale postupom času zistil, že tu stále môže existovať niekto alebo niečo, čo naplní jeho túžbu po spravodlivosti a pomste. Templári.

Tento prechod v žiadnom prípade nie je jednoznačný a okamžitý. Najskôr je nutné otvoriť oči a pochopiť, čo sa v skutočnosti deje. Koloniálni assassíni sa zmenili na gangstrov a výpalníkov. Skorumpovaní naničhodní muži a ženy vyvršujúci sa na tých, ktorých mali chrániť. Toto v žiadnom prípade nemôže byť ponechané len tak.

Človek postupne dospieva a s ním aj jeho kritické myslenie. Ak nenazeráme na svet spoza ružových okuliarov, uvedomíme si, že sme možno žili v omyle, v ilúzii, že sme živili zlo. Shay Patrick Cormac dospel. Stal sa z neho mocný muž. Čo hľadal, našiel v Ráde templárov. Darebák započal unikátne, doteraz v celej sérii nevidené dobrodružstvo.

Hrateľnosť

Assassin’s Creed Rogue je skoro identický so svojím predchodcom, Black Flag. Fanúšika teda tento diel po stránke gameplayu asi ničím neprekvapí. Pár zmien sa nájde, aj keď nie je možné hovoriť o niečom prevratnom. Pravdepodobne ich každý zráta na prstoch dvoch rúk.

Loď, na ktorej sa počas celej hry plavíte, dokáže rozbíjať ľadovce a vzadu jej pribudlo vypúšťanie horiaceho oleja na vodnú hladinu ako prekážky pre prenasledovateľov. Shay odteraz so sebou na chrbte nosí tichú pušku s uspávacou, berserk a petardovou muníciou. Môže ju vymeniť za hlučný granátomet so šrapnelovými, uspávacími alebo berserk nábojnicami slúžiacimi na odstránenie niekoľkých nepriateľov naraz. Čo má k dispozícii on, má k dispozícii aj druhá strana. Na zamedzenie efektov dymovníc a iných plynov mu poslúži šatka na tvár.

Prostredie ponúka tri hlavné, nepreskúmané oblasti severoatlantického regiónu. Mesto New York, v ktorom bude potrebné oslobodiť jednotlivé dištrikty kontrolované assassínmi z ich stanovíšť, Atlantický oceán a River Valley s už tradičnými pevnosťami, základňami assassínov, skladiskami, jaskyňami a inými menšími oblasťami učenými na prieskum.  Z AC: Black Flag treba očakávať rovnaký systém vylepšovania postavy, craftovania vecí, námorných bojov a kampane, starania sa o loď a posádku, hľadania pokladov pomocou súradníc a máp, a v podstate všetkého ostatného.

Návrat zažije aj niekoľko významných či menej významných postáv z minulých dielov. Postupom času sa na scéne ukáže mladší a stále vitálny vodca koloniálnej vetvy assassínov Achilles Davenport, veterán Adéwalé, veľmajster Rádu templárov Haytham Kenway, Charles Lee, Benjamin Franklin a mnohí iní. V rámci charakterov vyskytujúcich sa v hre môžeme o Assassin’s Creed Rogue hovoriť ako o chýbajúcom článku, ktorý objasní niektoré dôležité udalosti.

Čo by to bol za AC, ak by neobsahoval pohľad do prítomnosti? Človek, ktorý skúma spomienky Shaya a ktorého úlohu hráč preberie, je zamestnancom a výskumným analytikom Abstergo Entertainment. Nad jeho prácou držia ochrannú ruku vedúci bezpečnosti Absterga, Juhani Otso Berg a Violet Da Costa. S postavou je možné sa po budove voľne pohybovať, zbierať rozhádzané poznámky, a v podobe jednoduchej minihry opravovať počítače ostatných zamestnancov. Za odmenu získa každý možnosť nahliadnuť do zákulisia niektorých udalostí či postáv.

Ach, poslabší to remaster

Z hľadiska grafického vylepšenia sa Ubisoftu nepodaril žiaden zázrak. Pozerá sa na to úplne rovnako, ako pri pôvodnej verzii. Žiaden „wow“ moment sa nekonal. Je pomerne náročné niečo zbadať, najmä ak niekto Rogue nehral dlhšiu dobu. Väčšina záležitostí, ktoré pribudli na aktuálne konzoly, už PC verzia obsahovala.

Na hráčov zapôsobia zmeny nasvietenia a tzv. „god rays“, teda lúčov prenikajúcich okolo textúr. Značný posun zaznamenali časticové a dymové efekty, v uliciach stretnete viac NPC charakterov, modely postáv sú detailnejšie, tiene ostrejšie, texture rendering lepší, voda kvalitnejšia, vegetácia hustejšia. Určite netreba zabúdať ani na fakt, že na oboch konzolách, Xbox One X aj PS4 Pro, beží hra v natívnom 4K rozlíšení, aj keď počet snímkov za sekundu ostáva uzamknutý na 30 fps.

Zhrnutie

Assassin’s Creed Rogue Remastered so sebou prináša niekoľko menej výrazných grafických vylepšení, na dnešnú dobu nič dych berúce. Ide však o hru pôvodne určenú starým konzolám Xbox 360 a PS3 z roku 2014, takže každý posun vpred je vítaný. V zásade môže každý očakávať kvalitný singleplayer v koži templára, takmer identický s AC: Black Flag, v inom prostredí, s novým príbehom a širším arzenálom nástrojov.

Jakub Babík

Jakub Babík

Hry sú mojou neprekonateľnou vášňou už od piatich rokov. Medzi najobľúbenejšími titulmi u mňa nájdete Splinter Cell, Mass Effect alebo Assassin's Creed. Milujem stealth, akčné, FPS žánre a zvyčajne nepohrdnem ani dobrou adventúrou, z času na čas aj stratégiou. Nemusím racingovky a väčšinu MMORPG. Na ľuďoch si vážim zodpovednosť, dobrosrdečnosť, úsmev a seriózny prístup k práci.
Jakub Babík