Posledná epizóda

CH Podcast #GamesCom Špeciál - Prvý deň, Opening Night Live

23. August 2023

V dnešnej epizóde nahrávanej v bojových podmienkach hotelovej izby vám Lukáš a Marek porozprávajú o tom, ako vyzerá developerská konferencia či rozostavané výstavisko v Kolíne.

A taktiež preberú to najzaujímavejšie z Opening Night Live, ktoré bolo doslova prepchaté skvelými hrami.

Banishers Ghost of New Eden Dojmy

Banishers: Ghosts of New Eden - Dojmy z hrania hodinovej ukážky

Zahrali sme si na GamesCome.

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik Lukáš Kanik

Aj tento rok som si vytipoval niekoľko vývojárov a vydavateľov, u ktorých mám istotu, že ma niečim prekvapia. Jedným z nich, a možno aj najvčším prekvapením bol dom Focus Entertainment, ktorý na výstavu priniesol Banishers: Ghost of New Eden. Novú hru známeho vývojárskeho štúdia DONT NOD som mal možnosť hrať celú hodinu, bez komentára vývojárov, bez zbytočných kecov.

Musím povedať, že tá hodina ubehla ako voda a z Banishers si odnášam len pozitívne dojmy. V rýchlosti ju predstavím. Banishers: Ghost of New Eden je akčná príbehová adventúra s dialógmi a cutscénami vo vysokej kvalite, na aké sme u DONT NOD už zvyknutí. Ak by som mal hru porovnať s niektorým veľmi známym titulom, tak je to God of War. A ak vás práve takéto hry bavia, čítajte ďalej.

Banishers: Ghosts of New Eden hra

Banishers: Ghosts of New Eden má nový trailer

Skvelé, vysoko kvalitné cutscény a dialógy

Banishers ma v úvode dema prekvapil tým, ako vývojári pristúpili k rozprávaniu príbehu. Spojili kvality hier ako God of War či Red Dead Redemption 2. Cutscény totiž začínajú už v momente, keď sa priblížite k cieľovej NPC postave a začína sa prehrávať scéna, do ktorej vás prirodzene vtiahne kamera. Všetko je in-game, takže prechod z gameplayu do cutscény a naopak prebieha úplne plynule.

V tých málo cutscénach, ktoré som videl, bolo hneď niekoľko rozhovorov a situácií. Autori si v budovaní atmosféry dávajú načas. Napríklad jedna z NPC postáv v cutscéne jedla a hlavná postava, Red, trpezlivo čakala. A čakala. To sú také momenty, kedy si poviete, že sa na obrazovke nič nedeje ale ja to mám rád, pridáva to k autenticite všetkého okolo vás.

Už som spomínal jednu z hlavných, hrateľných postáv. Je ňou lovec Red, ktorý sa živí ako Banisher, vyháňač prízrakov, duchov, netvorov a všetkej hávede, ktorá trápi ľudí sveta New Eden v roku 1695. Jeho láska a spoločníčka vo fachu, Antea, bola v boji smrteľne zranená, no ostala pri ňom vo svojej spirituálnej forme. Nikto iný ju nepočuje ani nevidí, len Red a často spolu komentujú situácie okolo seba. Antea zvykne vyjadriť svoj názor aj v konverzáciách, ktoré Red má s inými postavami.

Ich interakcie počas hry sú po vzore Naughty Dog a Rockstar hier mixom small-talku, nejakej nápovedy, či empatickými komentármi. Napokon, majú sa radi, čo uvidíte hlavne v momentoch odpočinku. Vývojári si pre tieto momenty pripravili jedinečné animácie aj dialógy. Musím povedať, že čo sa budovania lore, sveta a postáv týka, zatiaľ to vyzerá výborne.

Semi-open world svet s lootom aj hádankami

Banishers: Ghost of New Eden musím znovu prirovnať ku God of War aj v prípade samotnej hrateľnosti. V deme som mal možnosť skúmať malú časť mapy, v ktorej som sa mohol voľne pohybovať. Podľa dema to vyzeralo na semi-open world, keď cesta ku questu bola relatívne lineárna, ale okolo nej bolo množstvo odbočiek a ciest, ktoré som mohol preskúmať. Mapa je skutočne obrovská, ja som mal možnosť vidieť za hodinu len jej fragment.

Pohyb postavy je dosť podobný tomu z GOW, veľmi responzívny a rýchly. Kde-tu je skrytý nejaký loot, truhlica, či crafting materiály. A nechýbajú ani logické environmentálne hádanky. Tie som riešil za pomoci Redových zbraní ako pušky, či šable. Kedykoľvek je však možné sa prepnúť do druhej postavy a hrať ako Antea. Ona zase môže využívať svoje spirituálne schopnosti, napríklad prenos akýmsi tunelom na väčšie vzdialenosti.

Využíť to samozrejme môžete aj v súbojoch. Zatiaľ čo Red používa úroky na blízko, strelné zbrane a výbušniny, Antea dokáže duchov paralyzovať či spôsobovať masívne škody. Lekárničky som mal dostupné len tri, dopĺňajú sa vždy, keď zvolíte odpočinok na stanovišti. Nenašiel som možnosť si ich dodatočne craftiť, a keď mi došli, častejšie som umieral. Hra za to však nijak nepenalizuje, check-point je vždy prakticky pred každým súbojom. V hre som našiel tri, dosť rozsiahle stromy schopností. V deme som však nemal body na vylepšenie svojich postáv, za hodinu som získal až jeden skill point.

Demo som hral na strednej obtiažnosti a súboje mi poskytli výzvu tak akurát. Nepriatelia schopní "strieľať" projektily zamestnávali moje refexy a uhýbanie, tí na blízko zase preverili odrážanie a parry systém. K dispozícii je ľaký aj ťažký útok a vďaka rýchlemu prepínaniu medzi postavami sa dajú dosiahnuť aj efektné kombá.

DONT NOD sľubuje, že v príbehu budú rozhodnutia, ktoré ovplyvnia osudy postáv. Keďže ich hry poznám, celkom im to aj verím. Budovať charaktery postáv sa im podarilo aj behom jednej hodiny a neskutočne podarené sú aj grafika, zvuk a dabing. Demo ma fakt bavilo a už teraz sa neviem dočkať, kedy sa zahryznem do plnej hry od samého začiatku. Je to pre mňa jedna z najlepších hier tohtoročného GamesComu.

Banishers: Ghost of New Eden vychádza na PC, Xbox Series X/S a PlayStation 5 už 7. Novembra 2023. Sledujte ju na oficiálnej stránke

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik

Lukáš Kanik

Šéfredaktor webu Centrumher.eu, fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza

Zobraziť komentáre (0)

Komentáre

Na pridávanie komentárov musíš byť prihlásený

Súvisiace články