Battlefield 1 They Shall Not Pass – Recenzia

Battlefield 1 They Shall Not Pass

Francúszka armáda dorazila v balíčku They Shall Not Pass. Pozitívnych noviniek je viac, ako sme čakali.

Electronis Arts a DICE pred pár dňami vydali svoje prvé veľké platené DLC do Battlefield 1. They Shall Not Pass pridáva do hry avizovanú francúzsku armádu, za ktorej absenciu mnohí zhejtovali pôvodnú hru. Mne to však vôbec nevadilo a o to viac som sa tešil na príchod Francúzov, ikonických máp z prvej svetovej vojny aj vojenskej techniky, ktorú si do Veľkej Vojny priniesla krajina galského kohúta.

Po stiahnutí zhruba 6 gigového patchu na PC a 8 gigového na konzolách vás v menu hry privíta oznámenie o novinkách. Mnoho z nich je však zakopaných buď priamo v hre, alebo v nekonečných riadkoch zoznamu zmien, ktoré They Shall Not Pass priniesol. A že ich je dosť. Celkovo v zmenách nájdeme desiatky, možno až stovky rôznych úprav zbraní, máp, výbušnín, nový systém notifikácií v menu, vylepšenia UI…

Najviac však zaujmú úplne nové mapy, ktoré They Shall Not Pass uvádza. Ide o mapy na francúzskom území z okolia Verdunu, pevnosť Vaux, dedinka Soissons a nakoniec mapa Rupture, ktorá sa tiahne pri rieke Aisne. Každá mapa je svojim spôsobom originálna a plná kontrastov. Napríklad taká pevnosť Vaux kombinuje uzavreté priestory podzemného komplexu so zbombardovanými zákopmi vonku. Dedinka Soissons zase kombinuje rozsiahle otvorené polia bez možnosti úkrytu a uličky s budovami. Mapa Rupture napokon kombinuje pocity z vojny – zákopy sú obrastené nádhernými červenými kvetmi, skoro idylka. Až na to, že to tam všetko vybuchuje, vzduchom lietajú náboje a na kochanie sa nie je čas. Paradoxne, najviac mi sadla mapa Verdun Heights, ktorá sa odohráva pri zhorenom lese vo Verdune. V móde Domination sme mapu začínali v hustom dyme, nebolo vidieť ani na desať metrov, napokon sa vyčasilo a odhalila sa skaza totálne zničeného lesného porastu. Na mapách nájdeme množstvo zaujímavých miest, napríklad drevené konštrukcie na stromoch, vhodné pre ostreľovačov.

V herných módoch nájdeme teraz dve nové operácie. Prvá spája postup mapami Vedrun a Vaux, tá druhá spája mapy Soissons a Rupture, zameriava sa hlavne na boje vozidiel. V oboch operáciách sa proti sebe postaví francúzska a nemecká armáda. Typické modré uniformy dostali všetky triedy, ktoré sú v hre dostupné, pribudla aj jedna nový obrnená elitná trieda. Typické pre tohto bojovníka sú granáty, ale nestratí sa ani v boji na blízko.

Battlefield 1 They Shall Not Pass Screenshot 01 Battlefield 1 They Shall Not Pass Screenshot 02 Battlefield 1 They Shall Not Pass Screenshot 03

Úplne novým herným módom je Frontlines. Ide o kombináciu dvoch módov v jednom zápase – Conquest a Rush. Tímy majú na každej strane mapy dve vlajky a dva vysielače. Nepriateľské strany tak musia obsadiť najskôr jednu vlajku súperovi, potom druhú ako v móde Conquest, následne môžu zničiť dva vysielače rovnako, ako v móde Rush. Ak sa však tímu podarí vlajky obsadiť späť, hra sa znova posúva späť a tím tak môže „pretlačiť“ súperov na druhú stranu. Takto sa môžu tímy pretláčať do skončenia časového limitu. V podstate je dôležité hráčov zorganizovať tak, aby boli schopní obsadiť nie len vlajky, ale aj dva vysielače na konci v jednom plynulom útoku.

Do štandardných herných módov sa zapájajú aj dva nové tanky, jedným z nich je behemoth Char 2C. Vyzerá ako pevnosť na kolesách, je tak veľký, že nie je možné naňho vyšplhať. Tento tank je extrémne pomalý, zmestí sa doň päť hráčov a v správnych rukách vie nepriateľskí tím poriadne potrápiť. Napokon, ako každý tank v Battlefield 1. Char 2C je zároveň veľkým cieľom pre nepriateľov, preto sa mnoho hráčov snažilo ostreľovať len opatrne, pekne z diaľky. Zo zbraní vo francúzskom DLC pribudla automatická puška, ostreľovacia puška aj LMG pre triedu podpory. Jednou zo šiestich nových zbraní je aj poloautomatická brokovnica. Tu je však jeden obrovský problém. Zbrane sa nedajú kúpiť, ako štandardne. Dokonca sa nedajú odomknúť ani cez skratky za reálne peniaze. Proste budete musieť splniť úlohy, aby ste sa k nim dostali a to napríklad také, že musíte dať 50 zabití so zbraňou, ktorú absolútne neznášate. To ako fakt?

Battlefield 1 They Shall Not Pass Screenshot 04 Battlefield 1 They Shall Not Pass Screenshot 05 Battlefield 1 They Shall Not Pass Screenshot 06

Zaujímavosťou je, že nemusíte vlastniť DLC They Shall Not Pass, aby ste si toto DLC užili. DICE ponúka možnosť sledovať zápasy cez Spectator mód aj bez toho, aby ste DLC mali kúpené. Aj preto si budete musieť balíček stiahnuť v povinnej aktualizácii, či chcete alebo nie. V hre potom stačí otvoriť server browser a pripojiť sa na nové servery ako divák. Drobná, no užitočná funkcia je aj Party Leader. Ak máte v priateľoch niekoľko hráčov v rovnakej skupine, ako Party Leader môžete celú skupinu pripojiť do jednej multiplayerovej hry.

V hlavnou menu v položke Battlepack pribudla ďalšia funkcia, ktorá poteší najmä hardcore hráčov a zberateľov. Nové menu Exchange vám dovolí kúpiť si za scrap menu tie itemy, ktoré normálne nájdete len v Battlepackoch. DICE bude tieto itemy pravidelne obmieňať a tak sa viete dostať aj k legendárnym skinom bez toho, aby ste sporili na nejaké Battlepacky. Stačí si zbierať scrap z duplikátov, ktoré máte v zásobe a potom sledovať tento „obchod.“

V hre som si potom všimol niekoľko drobných zmien okolo zbraní a granátov. Na mapách napríklad uvidíte celkovo menej výbuchov z granátov a hlavne – menej plynových, ktoré ma predtým dosť iritovali. DICE totiž znížilo spawn granátov do inventára a malé kapsy s nábojmi vám už granát do inventára nepridajú, len veľké zásoby nábojov na zemi. Zmien v hrateľnosti je obrovské množstvo, nie sú však také výrazné, na ktoré si treba nútene zvykať.

Battlefield 1 They Shall Not Pass vykročil správnou nohou. Do najlepšej vojenskej strieľačky minulého roka totiž toto DLC pridalo nie len sadu máp a zbraní, ale hlavne zaujímavé funkcie, za čo vývojárov chválim. Ak si DLC kupovať nechcete, pozrieť sa na francúzske boje môžete cez spomínaný Spectator mód, možno sa vám nové scenérie predsa len zapáčia. Väčšina zmien sa však dostane ku všetkým hráčom Battlefield 1 bez nutnosti kúpy.

Battlefield 1 na PC, Xbox One alebo PS4 si môžete kúpiť na XGames.sk

Profilový obrázok používateľa: Lukáš Kanik

Šéfredaktor webu Centrumher.eu od roku 2009, vášnivý hráč od roku ´99 a zanietený fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza, ktorý nepohrdne zberateľským predmetom