Bravo Team – Recenzia hry na PlayStation VR

Nie veľmi vydarený počin, ale jedna z tých lepších hier na ovládač PlayStation VR Aim Controller.

Po roku a pol som sa konečne na dlhšiu dobu dostal k headsetu PlayStation VR, vďaka zapožičaniu zariadenia na účely recenzovania nových hier na PS VR, SONY ich totiž v poslednej dobe vydáva požehnane. Sériu recenzií hier na PlayStation VR (aj tých starších) som však začal najslabším titulom v ponuke mojej mailovej schránky a to Bravo Team. Ide o FPS taktickú strieľačku od vývojárov zvučného mena – od Supermassive Games. Majú za sebou nie len kvalitné štandardné tituly, ale aj skvelé hry na PlayStation VR.

Bravo Team je ale akoby krokom vedľa, ak nie úplným krokom späť. Na tejto hre je vidieť, že na rozdiel od iných hier tohto štúdia, hra bola vyvíjaná vo veľkom zhone, s malým počtom ľudí a vlastne skôr ako experimentálny titul. Chýba mu hĺbka, zmysel, ba v postate vás pri hraní nič nedrží. Bravo Team je tak okrem strieľania neustále sa spawnujúcich nepriateľov prázdnou hrou.

V hlavnou menu je na výber kampaň, ktorú môžete hrať v kooperácii s online partnerom, s priateľom či s AI vojakom. V zdanlivo príbehovej kampani sa predierate jednoliatymi lokalitami a zabíjate stovky teroristov, ktorí sa v každej z lokalít nejakú chvíľu spawnujú. Napríklad tak musíte vystrieľať počet 20-40 nepriateľov pre to, aby ste sa vôbec pohli do ďalšej uličky, či miestnosti. Cieľom hry je dohnať nejakú ženu, ktorú uniesli nejakí teroristi v nejakom meste východnej Európy. Ani keby ste ma kameňovali, detaily vám nepoviem, lebo mi to vyfučalo z hlavy v momente, kedy to bolo povedané.

Príbeh je tu teda len do počtu, hlavným ťahákom je tak likvidovanie nepriateľov v rôznych prostrediach. V celej hre máte k dispozícii 4 zbrane, pričom pri sebe môžete mať vždy len dve. Po bojisku sa voľne pohybovať nemôžete, môžete len namieriť na ďalší úkryt, kam sa chcete presunúť (a môžete mieriť hlavou alebo zbraňou) a následne sa prehrá animácia z pohľadu statickej kamery. Váš presun medzi prekážkami je teda zmesou prerušovaného prepínania kamery z FPS pohľadu a statickej kamery niekde v pozadí.

Tento PlayStation VR titul je stavaný na ovládač PlayStation VR Aim – pripomína samopal, či pušku. A práve aj v hre sa chopíte samopalu, ostreľovačky, brokovnice alebo pištole. Zbraň má holografický zameriavač (alebo puškohľad) a tak presne ako v skutočnosti, zamierite tým že si zbraň priložíte k oku. Zo streľby som mal celkom fajn pocit, najmä ak sa mi v rámci precíznosti Aim ovládača podarilo namieriť na pixely, ktoré v diaľke predstavovali hlavu nepriateľa. Občas ma štvala precíznosť mierenia a občas som svoju pozíciu v priestore nevedomky posunul, čim sa posunula aj kamera mojich očí, celkovo ide ale o celkom zvládnuté ovládanie.

Zvládnutí rozhodne nie sú nepriatelia. Tí sa spavnujú väčšinou z rovnakého miesta a bežia vždy za rovnaké prekážky, kde kempia a striedavo sa vystrkujú a schovávajú len preto, aby ste im v správny moment strelili do hlavy. Často sme sa so spoluhráčom dostali k nepriateľom tak blízko, že sme bez mierenia likvidovali vlny. Nemajú však žiadnu inteligenciu, sú naprogramovaní len na to, aby išli za stanovenú prekážku a strieľali do hráča. Oni vás kľudne obehnú z pol metra, ale nezačnú po vás strieľať až dokým sa im nedokončí animácie toho, ako dobehnú za najbližšiu prekážku.

Mimochodom, hranie v kooperácii s online partnerom zábavu hry zdvihne minimálne o 100%. Skúšal som hrať aj s AI spoluhráčom, ale to bola jedna veľká katastrofa. Náhodne som si však online našiel priateľa, s ktorým som prešiel hodný kus hry a to celkom takticky – môj čierny americký priateľ totiž používal taktické pokriky a ja som tak trochu začal vnímať, ako sa cíti príslušník taktických síl.

Zhodli sme sa, že nám v hre strašne chýba granát, alebo častejšia možnosť zmeny zbrane, než len pri debnách. Hre chýba aj nejaká iná, interaktívnejšia herná náplň, než len neustále rovnaké stereotypné strieľanie od začiatku do konca. Aj keď level, kde som sa chopil sniperky to celkom okorenil, nestačilo to na to, aby som si levely zopakoval znova, napríklad v Score Attack móde. Napríklad by som privítal aj možnosť kustomizácie zbraní, možnosť dať si na zbraň nejakú optiku, rozšírený zásobník, tlmič a tak podobne.

Graficky nemám k hre extrémne výhrady, v prvom rade je to VR titul, kde si vývojári nemôžu vyhodiť z kopýtka a spraviť fotorealistické textúry. Ale všetko v hre vyzerá tak veľké, že keď čupím za kontajnerom, mám pocit akoby som ležal na zemi. Výška postavy je tak nie celkom šťastne nastavená. A ani s herným telom to nie je bohvie čo. Vaše telo je vždy statické podľa toho, za ktorou prekážkou a hýbať viete len zbraňou a rukami. Stačí v miestnosti urobiť krok dozadu a hneď si vidíte vnútornosti. Na druhej strane, hra je stavaná na hranie v stálej polohe, rozhodujúce sú len pohyby hlavy a zbrane.

Ono Bravo Team nie je zlá hra a je to asi jedna z tých najlepších hier, ktoré využívajú naplno ovládač PlayStation VR Aim Controller. Avšak množstvo lineárnych levelov bez možnosti nejakých kreatívnych akcií nemusí stačiť na to, aby udržali hráča po tom čo prejde všetkých sedem lokalít. Hranie s online partnerom je oveľa zábavnejšie, no hre chýba nejaká hĺbka.

Hru Bravo Team na PlayStation VR si môžete kúpiť v shope PlayStation, v kamených obchodoch sa predáva aj s ovládačom PS Aim Controller

9

Šéfredaktor webu Centrumher.eu od roku 2010, vášnivý hráč od roku ´99 a zanietený fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza, ktorý nepohrdne zberateľským predmetom