Call of Duty Infinite Warfare Recenzia

Call of Duty: Infinite Warfare - Recenzia

Tak veľa protikladov v Call of Duty som už dlho nevidel. Infinite Warfare je ako horská dráha, raz si hore, raz si dole.

Zahoďte predsudky, nová kampaň v Call of Duty: Infinite Warfare je super. Rok čo rok recenzujem všetky COD hry a musím povedať, že sa mi Infinite Warfare páčil viac, ako odpadný Black Ops 3, definitívne viac ako Ghosts a možno bola dokonca o trochu lepšia ako Advanced Warfare. Čo z toho vyplýva? Nové COD sa v kvalite kampane radí hneď za sériu Modern Warfare, a to je už čo povedať.

Renderované scény špičkovej kvality vás zoznámia s postavami aj dianím a kampani nechýba absolútne nič, čo z COD robí COD. Je plná akcie, fantastických scén s obrovskými explóziami a deštrukciou, misie majú dynamiku a správny nádych. Takú výpravu po Slnečnej sústave sme tu už dlho nemali a vlastne si ani nepamätám na hru, ktorá by spracovala ostatné planéty tak dobre. Čiastočne som sa cítil ako v Mass Effect, tu som navštívil podzemnú základňu na mesiaci Europa pri Jupiteri, tamto sme zase strieľali v nižšej gravitácii na Mesiaci a parádna bola aj misia na asteroide, ktorý sa nekontrolovateľne točil v nebezpečnej blízkosti Slnka.

A každá z hlavných príbehových misií vás prekvapí v mnohých momentoch, napríklad parádne sú efekty, kedy rozstrelíte sklo na vesmírnej lodi a vesmír vycucne všetko živé, či sniper misia v poli asteroidov, ako spomienka na legendárne stealth misie starších COD hier. Práve striedanie akcie a stealth misií je skvele vyvážené, ale samozrejme prevládajú tie WOW momenty, ktorých je tu štandardne dostatok.

Nejaké tie výhrady mám k hlavnému antagonistovi, ktorého si zahral Kit Harrington alias Jon Snow zo známeho seriálu. Infinity Ward takmer vôbec nevyužili silu záporákov a ich charaktery. Dokonca tu išli podľa určitej šablóny – nepriateľská frakcia chce nastoliť tyraniu a ovládnuť slnečnú sústavu cez vojenský útlak. Nechýbajú otrepané hlášky a burcovanie, akí sú silní a neporaziteľní. Nevyužitý potenciál nepriateľa vyvážili fakt skvelé postavy okolo hlavného hrdinu – Nicka Reyesa, za ktorého budete hrať.

Reyes sa po určitých udalostiach stáva kapitánom lode Retribution a tu mi to znova silne pripomína Mass Effect. V tom dobrom. Pod palcom máte celú loď a po niektorých úsekoch vrátane mostíka sa môžete voľne prechádzať. Budete mať pocit, že ste skutočne časťou nejakého veľkého organizmu, súčasťou fungujúcej lode. K srdcu vám prirastú aj ostatné postavy, s ktorými budete tráviť chvíle vo vesmíre. Vypichol by som napríklad poručíčku Salterovú a najmä robota Ethana, jeho osobnosť je lepšia než charakter všetkých postáv v Black Ops 3 dokopy. Dabing, herecké výkony a spád udalostí v príbehu sú fakt super, vývojári nešetrili na renderovaných scénach ani na hudbe. Konečne fakt silná kampaň po dlhých rokoch.

Príbeh nie je ani tak celkom lineárny ako by ste čakali. Na výber máte totiž z hlavných aj vedľajších misií, ku ktorým si môžete zaletieť v slnečnej sústave. Sú to buď spomínané stealth misie, frontálny útok a krádež nejakej technológie alebo špeciálne letecké súboje. Snáď po prvý krát v sérii COD máme úplne pod kontrolou nejaké lietadlo a tým je bojová stíhačka Šakal. Prestrelky vo vesmíre alebo v atmosfére niektorej z planét vás budú zo začiatku baviť, však je to skutočné oživenie kampane, ku koncu hry mi tieto letecké boje prišli až prehnane náročné a zdĺhavé. Rýchlo som sa toho prejedol. Trochu to platí aj o akcii na pevnej zemi, ono síce máte k dispozícii jetpack a beh po stenách, vôbec ich nevyužijete. Hra vás potrestá za každú improvizáciu na bojisku, Call of Duty musíte znova konzumovať presne tak, ako to autori naservírovali.

Pred misiami si už štandardne môžete vybrať vlastné vybavenie tak ako napríklad v multiplayeri, pričom lodný zbrojár vám vždy pripraví doporučenú zostavu. Zbraní tu je na mraky a sú to fakt parádne kúsky, také ktoré by som očakával od poriadnej scifi hry. Elektrické a plazmové samopaly vystriedate za špeciálny lávový laser ktorý enemákov doslova rozprskne do obláčiku krvi. Štandardné granáty zase vymeníte za antigravitačné bomby alebo „chodiace“ míny. Užil som si napríklad aj hackovanie nepriateľských robotov, ktorého som sa na chvíľu zmocnil a postrieľal som čo sa dalo za nepriateľskou líniou. Zastrieľal som si fakt luxusne a frustrácia z prehnaných súbojov sa nedostavila ani po siedmych hodinách.

V multiplayeri som strávil pár slušných hodín a síce nie som nejaký extra COD hráč, tuto sa mi sakra darilo. Už prvé zápasy som vyhrával a najviac som si znova užil mód Kill Confirmed, kedy treba po zabitom protihráčovi zodvihnúť aj jeho známky. Playlist starých známych klasických módov doplnil nový Frontline, kde sa hráči spawnujú vždy na rovnakom mieste vo svojej „základni“. Je to jeden z tých lepších módov, lebo mapy sú tento krát trochu menšie a spawny sú strašne natesno. V móde Free for All je to doslova spawn kill smrť spawn smrť kill spawn smrť. Čas na zabite protihráča je strašne nízky a aj s tou najslabšou zbraňou to zaberie asi pol sekundy, rozhoduje teda reflex. Spozoroval som ale výrazné spomalenie behu postavy, nové COD v multiplayeri už teda nie je tak extrémne rýchle. Inak čo sa gameplayu týka, prisámbohu všetko je ako cez kopirák z posledných dvoch hier.

Vývojári tu aspoiň prekopali systém odomykania zbraní aj tried. Triedy zmizli úplne a nahradila ich šestica zbrojí, čiže akési obleky. Tie dávajú hráčom jedinečné schopnosti ako rýchlosť, špeciálne zbrane alebo výhodu v regenerácii. Každý oblek má vlastné možnosti kustomizácie od helmy až po obuv a teda aj vlastný strom odomykania. Zbrane sú potom univerzálne a môže ich používať každý typ zbroje. Vývojári tu pridali možnosť craftingu legendárnych verzií zbraní, znova s nejakými špeciálnymi atribútmi. Za získané kľúče si zase odomykáte debny s lootom. A nakoniec sú tu frakcie ktoré vám zadávajú všakovaké misie a výzvy v multiplayeri a odmeňujú obrovskou nádielkou bodov. Call of Duty: Infinite Warfare má asi najhlbší systém kustomizácie a hernej meny zo všetkých COD.

Úplne nový herný mód Zombies in Spaceland sa posunul tiež na novú úroveň a zdá sa, že Activision bude túto časť ešte rozširovať. Momentálne je k dispozícii jedna kapitola s mapou Spaceland, čo je obrovský zábavný park plný rôznych atrakcií. Všetko je to ladené do štýlu 80-tych rokov s tematickou hudbou, animovanými prestrihmi a typickými outfitmi. Znova tu je plno vecí na odomykanie, rôzne minihry a atrakcie ktoré do zábavného parku patria a samozrejme zombíci vo vlnách. Problém je, že to nikto nehrá a mne osobne sa nepodarilo ani za hodinu nájsť nejakých spoluhráčov. Zombies in Spaceland som si tak zahral sám a síce atmosféra je parádna, parťáci mi tam skutočne chýbali.

K Legacy edícii Infinite Warfare dostanete aj remaster Call of Duty: Modern Warfare. Klasiku vývojári prerobili do modernej grafiky v nádherných 60fps na konzolách. Kampaň je fakt výborná nie len pre tých, čo to nikdy nehrali ale aj pre tých, ktorí éru dobrých COD hier zažili ešte pred 9 rokmi. Mnoho scén vyzerá na prvý pohľad lepšie, hlavne nasvietenie, tiene a rôzne efekty. Kampaň v COD: MW Remastered je však stále rovnako chaotická a po rokoch si lepšie uvedomujem chyby. Neustále návaly nepriateľov z každej strany, prehnaný trest za zranenie, príliš rozsekaný príbeh s mnohými postavami a tak ďalej. Na druhej strane je multiplayer príjemným oddychom, je totiž oveľa, oveľa pomalší ako v posledných COD hrách. Žiadne jet-packy, boosty, tuto sa kľudne môžete schovať za stenu a oddýchnuť si. Aj tie mapy sa zdajú väčšie. Nie je to tak nútene zamerané na reflexy, ako tie nové hry, nájdu sa tu viac casual hráči. Koľko ich ale reálne hrá a či bude možné nájsť servery s populáciou je otázne.

Call of Dutry: Infinite Warfare sa podarilo ma vtiahnuť do kampane a ak som robil všetko tak, ako zamýšľali vývojári, aj som sa bavil. Viac než za niekoľko posledných COD hier. Silné obsadenie postáv paradoxne ťahá ku dnu najväčšia hviezda, a vývojári to trochu prestrelili aj s leteckými súbojmi. Inak je to celkom fajn, kampaň vás bude baviť a ak máte radi aj rýchly multiplayer, prídete si na svoje aj v tejto časti.

Kúpte si Call of Duty: Infinite Warfare na XGames.sk, dopravu máte zadarmo (PC, Xbox One alebo PS4)

Call of Duty: Infinite Warfare

Príbeh - 8.5/10