Cyberpunk 2077 Recenzia PC

Cyberpunk 2077 - Recenzia

Cyberpunk 2077 je hra, ktorú by ste si nemali nechať ujsť.

Po celosvetovo úspešnej sérii Zaklínač sa CD Projekt RED pustilo do novej značky, do vývoja úplne inej hry v porovnaní s historickým RPG v Slovanskom prostredí. Cyberpunk 2077 síce zakladá na existujúcom svete stolovej hry Cyberpunk od autora Mikea Pondsmitha, no na obrazovky konzol a počítačov ju ešte nikto takto nedokázal preniesť.

Cyberpunk je všeobecne sci-fi žáner z blízkej budúcnosti, kde mestá zdobia neónové svetlá, svet riadi umelá inteligencia a underground hackeri bojujú proti korporáciám. Cyberpunk 2077 tieto základné charakteristiky pretavuje do svojho sveta a ak budete pozorne čítať zápisky, sledovať televíziu, počúvať rádio a plniť všetky vedľajšie úlohy, úplne vás pohltí. Hra totiž ponúka jeden z najviac prepracovaných svetov, aké môžete virtuálne navštíviť. Night City.

Titulný obrázok Youtube videa s názvom Cyberpunk 2077 - Official Trailer

Cyberpunk 2077 - Official Trailer

Hlavným hrdinom tejto hry je „V“ – respektíve mužská alebo ženská verzia nájomného žoldniera. Po relatívne detailnom editore postavy (kde si dokonca môžete vybrať pohlavné orgány a typ ochlpenia) hru začnete troma spôsobmi. V prípade Nomáda začínate za hranicami mesta, v púšti. Street Kid vás uvedie priamo do špinavých ulíc Night City a Corpo je príbehová linka, ktorá začína v útrobách jednej z megakorporácií.

Tieto linky definujú nie len to, ako hru začnete, ale ponúknu aj jedinečné dialógy po zvyšok hry. Nie som si však celkom istý, či dokážu ovplyvniť aj koniec hry, alebo sú robia skôr rozhodnutia, ktoré počas kampane spravíte. Každopádne, tieto tri linky sa veľmi rýchlo zlievajú do jednej a tak jadro príbehu Cyberpunk 2077 prežijú všetci hráči rovnako. Len v inom poradí s iným záverom.

Skvelá chémia medzi hlavnými postavami

Váš „V“ narazí na biočip, na ktorom je uložená duša rockera a teroristu Johnyho Silverhanda. Toho v hre stvárnil herec Keanu Reeves a svoju rolu zvládol skutočne na jednotku. Johny sa vám bude zjavovať prakticky celú hru, pretože biočip sa stane vašou neoddeliteľnou súčasťou. Zatiaľ čo Johnyho motiváciou bude ukončiť vplyv korporácií, „V“ sa chce zbaviť Johnyho a získať späť svoju vlastnú osobnosť. Príbeh vás často postaví pred rozhodnutie – poslúchať Johnyho, alebo ísť vlastnou cestou? Ovplyvňuje vás Johny viac a viac? Prepisuje vám osobnosť? Alebo ho dokážete potlačiť a plniť vlastné motívy?

Vývojári aj vďaka skutočne výbornému dabingu „V“ zvládli chémiu medzi týmito postavami. Dialógy sú maximálne prirodzené, zaujímavé a často aj veľmi vtipné. Ak ste mali radi dialógy v Zaklínačovi, Cyberpunk 2077 vám ponúkne niečo podobné.

Musím pochváliť aj ostatné postavy v príbehu. Každá z nich má skvele napísaný charakter, motivácie, správanie, niektoré sú výbušné, iné pokojné, niektoré túžia po pomste a iné zase po spravodlivosti, alebo si len proste robia svoju prácu. S vedľajšími postavami vás bližšie oboznámia nepovinné misie. Tie sú navrhnuté tak, že interakcie s ostatnými postavami prebiehajú postupne v celej sérii questov naprieč hrou. V dialógoch sa vám postavy pozerajú priamo do očí a dokážete im z tváre vyčítať emócie. Nehovoriac o tom, že sú tak detailné, že im prečítate každé písmenko v tetovaní.

Čaká vás mnoho, mnoho rozhodnutí, niektoré vám budú aj proti srsti. Autorom skladám klobúk za to, že rozhodnutia v dialógoch majú citový podtón. Nad niektorými budete skutočne nejakú dobu rozmýšľať a budete si vedomí dôsledkov. Vývojárom sa podarilo zabrnkať mi na city niekoľkokrát, niekedy som bol zo svojich rozhodnutí sklamaný, inokedy šťastný. Je len na vás, či sa budete rozhodovať srdcom, alebo rozumom.

Misie sú veľmi nápadité a to platí aj o tých vedľajších, nepovinných. Zavedú vás na úžasné miesta a prežije vďaka nim úžasné momenty. Napríklad si vyskúšate jazdu na bojovom vznášadle alebo potápanie. Autori vyložene kládli dôraz na to, aby tie misie dávali zmysel, aby bola za nimi nejaká logika a poctivý, prirodzený dialóg. Minulý rok som v akejsi hre kritizoval, že má až príliš strohé a vážne dialógy. Tak tu je to opak, srandy si užijete kopec. „V“ má skvelú charizmu a jeho slovo rešpekt. Existuje len málo hier, kde vám bude záležať na názore NPC.

Svet Cyberpunk 2077 je extrémne detailný

Otvorený svet Cyberpunk 2077 sa skladá z niekoľkých štvrtí Night City ale aj z rozsiahlej prírody mimo mesta. K dispozícii je samozrejme možnosť rýchleho cestovania a na prepravu využijete rôzne autá a motorky. Dizajn všetkých miest v hre je absolútne fantastický a nenarazil som na oblasť, ktorá by zívala prázdnotou, alebo by nemala čo ponúknuť. Dokonca aj taká pumpa v strede ničoho vás dokáže zaujať ozbrojeným prepadom a každý interiér pôsobí, že tam žijú reálni ľudia. Mesto navyše zdobia reklamy a všadeprítomný sex, z ktorého sa stáva v roku 2077 silný marketingový nástroj.

Dizajn postáv je jednou z najsilnejších stránok hry. Dizajnéri a grafici sa pohrali najmä s postavami, s ktorými budete komunikovať. Každá je úplne unikátna a jedinečná. Ale to platí aj o NPC obyvateľoch Night City. Je pravda, že sa správajú ako úplní idioti a ich umelá inteligencia sa nelíši od hmyzu, ale grafici sa fakt namakali.

Vďaka veľkému počtu ľudí a vozidiel na uliciach mesto pôsobí veľmi živo. Night City je obrovské, ale že OBROVSKÉ, ak si uvedomíte aj vertikalitu. Často som sa prichytil pri tom, že som sa len obzeral po okolí, keď som stál na ulici. Niektoré budovy pôsobia fakt famózne, celá infraštruktúra, parky, podchody a obchodné štvrte, to mesto ma neomrzelo ani po desiatkach hodín. Mimo mesta som si zase užíval jazdenie po vyschnutých pláňach, pretože jazdný model vozidiel mi prišiel celkom zábavný.

Rovnako zábavný je aj súbojový systém, ktorý však nemusí sedieť každému. Zbrane zvyknú extrémne kopať, ale je to sila zvyku a hlavne, treba si dobre vybrať. Na výber sú desiatky zbraní a niekoľko základných modifikácií – mohlo ich byť viac. Napríklad nechápem, prečo sa nejakú meniť zásobníky. Meniť si môžete len optiku a tlmič. Pocit satisfakcie sa dostaví hlavne keď prestrelíte niekoľko materiálov a darujete headshot nepriateľovi za stenou.

Misie môžete plniť väčšinou niekoľkými spôsobmi. Ak sa stealth misia zvrtne v prestrelku, väčšinou vás žiadna penalizácia nečaká, len vám bude horúco. Veľkým nedostatkom však je znovu AI a nepriatelia nestíhajú reagovať na hráča. Platí ale, že celú hru môžete prejsť bez jediného zabitia a to platí aj o bossoch.

Postavu si môžete modifikovať v niekoľkých stromoch schopností, kde prideľujete body skúseností. Vďaka skúseností v rôznych oblastiach sa vám odomknúť dodatočné dialógy a nové možnosti, ako prejsť misiu. Hacky a rôzne fyzické cyberware ability si môžete modifikovať u špecializovaných obchodníkov.

Graficky ide o špičku na trhu, technické spracovanie jedno z najhorších

Night City aj vďaka všadeprítomným neónom, výparom, svetlám, reklamám, obyvateľom a vozidlám, vyzerá skvele. Po grafickej stránke ide o benchmark v hernom priemysle, či už sa pozrieme na detailné textúry, špičkové nasvietenie vo dne aj v noci alebo dohľad do diaľky. Majitelia kariet RTX si navyše užijú reálne odrazy na lesklých povrchoch, či dodatočné tieňovanie. No aj bez RTX efektov to vyzerá parádne. Cyberpunk 2077 je jedna z najkrajších hier tejto generácie a na PC ju môžeme s čistým svedomím označiť za next-gen titul.

Čo sa technického spracovania týka, vývojári podcenili kontrolu kvality. Hra je plná bugov, glitchov a chýb, kvôli ktorým musíte reštartovať misiu. Zatiaľ čo bugy sú skôr vtipné (moja kompilácia tu), niektoré závažné chyby vám znemožňujú pokračovať. Napríklad sa posledný nepriateľ zasekne v stene a nemôžete ho zabiť. Hlavná postava ostane visieť vo výťahu alebo auto, do ktorého máte nastúpiť, z ničoho nič exploduje. A hoci na PC hra beží až prekvapivo dobre, na PS4 a Xbox One je to katastrofa.

V Cyberpunk 2077 vyniká aj hudba. Autorom sa podarilo kľúčové príbehové momenty obohatiť o skvelý soundtrack, ktorý ešte viac znásobuje emócie. Hudba vás bude sprevádzať na uliciach v stánkoch s občerstvením, v nočných kluboch, v bordeloch aj v rádiu.

Prečítajte si aj:
Všetky zaujímavosti o hre Cyberpunk 2077 na jednom mieste

Cyberpunk 2077 rozhodne nie je hra bez chýb. CD Projekt RED však vytvoril extrémne komplexný svet, ktorý vás pohltí svojou veľkosťou. V misiách nie je priestor na nudu a questy sú plné originálnych nápadov aj skvelých dialógov. Výborne nadizajnované postavy majú hlboký charakter a zaujímavé pozadie, pričom pôsobia maximálne prirodzene. Možnosť hrať Cyberpunk iným spôsobom a inak sa rozhodovať len pridávajú na znovuhrateľnosti.

Graficky ide o jednu z najkrajších hier na trhu, avšak technická kvalita a celkový dojem z kvality prevedenia išli na druhú koľaj. Hra bola vydaná s mnohými nedostatkami a potrvá mesiace, než ju autori dostanú do vyladeného stavu.

Hra Cyberpunk 2077 vyšla na PC a konzoly v českom jazyku

Cyberpunk 2077

Príbeh, postavy - 10/10