Destiny 2 – Recenzia PC verzie

Destiny 2 na konzolách zabodovalo a konečne prvý krát môžu značku privítať aj PC hráči. Ako sa podarila táto verzia?

Na začiatku recenzie PC verzie Destiny 2 vás chcem nasmerovať na niekoľko linkov na našich stránkach, ktoré by ste si mali pozrieť pred tým, než sa vrhnete do PC verzie alebo pred tým, než si vôbec pozriete túto recenziu. Pôvodne som Destiny 2 recenzoval na PlayStation 4, kde hra dostala vysokú známku 9.1/10. Celú recenziu si môžete pozrieť tu, spolu so screenshotmi z PlayStation 4 verzie. Tiež si môžete pozrieť finálne PC požiadavky na hru, vývojári síce do požiadaviek dali údaj 68GB ako veľkosť hry na disku, hra momentálne zaberá len 49,7 GB. Bungie tak iste rátalo s tým, že treba vyhradiť miesto aj pre prichádzajúce datadisky.

Activision sa rozhodol hru vydať exkluzívne na platforme Battle.net od Blizzardu, takže nehrozí že sa ku hre dostanú piráti. Spustenie hry teda prebieha v tomto launcheri, je jedno či si kúpite krabicovú alebo digitálnu verziu.

Tak ako na konzolách, privíta vás jednoduchá tvorba postavy a kvalitný renderovaný filmeček, ktorý vás uvedie do deja. Až po ňom je možné si prvý krát pozrieť menu a množstvo nastavení, ktoré PC verzia Destiny 2 ponúka. Je vidieť, že vývojári jej venovali dostatok času. Všetko je možné si nastaviť, od ovládania myšky cez všetky použiteľné klávesy v hre.

V nastavení grafiky nájdeme taktiež obrovské množstvo detailov. PC verzia zvládne natívne 4K rozlíšenie a prekvapivo nechýba ani nastavenia šírky záberu (FOV). Ten je možné nastaviť až do 110 stupňov, čím si nie len rozšírite záber ale zároveň aj zmenšíte postavu na obrazovke v third person pohľade. Optimálne je nastavenie niekde okolo 90 no niekoľko screenshotov som urobil aj na 110.

Pri default nastaveniach vám hra pobeží ako hodinky aj na priemernom počítači. Vývojári zvládli optimalizáciu na jednotku s hviezdičkou. Hru si na slušných detialoch zahráte na akejkoľvek grafike s 2GB pamäťou a na maximálne detaily vám postačí grafika s tromi giga.

Medzi grafickými nastaveniami nájdeme prakticky všetko čo môžeme čakať od modernej hry. Nájdete tu aj detaily vegetácie a tiene vegetácie, motion blur, časticové efekty (tu pomenované ako Wind Impulse) a tiež supersampling či HDR. Tu by som mal jednu výhradu. PC verzia má dve verzie antialiasingu – TXAA a SMAA. Prvý menovaný AA vám vyhladí hrany, no scéna bude trochu rozmazaná, pretože tento antialiasing pôsobí dosť agresívne. Pri SMAA bude scéna o dosť ostrejšia ale nie je dostatočný na to, aby vyhladil hrany na tenkých objektoch, akými sú konáre stromov, laná, či zábradlie. Ideálne nastavenie však je, ak si zvolíte SMAA a Render Resolution (čo je vlastne supersampling) nastavíte na 110-130%. Zaťažíte tým grafickú kartu, no hrany budete mať krásne čisté. Porovnanie nižšie:

Ovládanie hry je tak prirodzené, ako keby bola robená originálne iba na PC. Pri hladučkom FPS je behať, mieriť a otáčať sa myškou vykúpenie oproti konzolovému gamepadu. Pri hraní som mal doslova luxusný pocit zo streľby, pretože nepriatelia dynamicky skáču a lezú po scéne, takže aj streľba je dynamická. Navyše niektoré zbrane zvyknú trochu kopať takže je treba kompenzovať, čo zo samotného strieľania robí samo o sebe zábavnejšiu činnosť.

Vyskúšal som si samozrejme aj online komponenty. Najhoršie na PC verzii je momentálne čakanie na matchmaking v Crucible PvP zápasoch. Na vytvorenie lobby s ostatnými hráčmi som čakal aj desať minút, no mohlo to byť aj tým, že som nízky level a väčšina hráčov je na vyššej úrovni. Matchmaking mi tak nevedel nikoho priradiť. Po pár minútach a začatí zápasu som si znova potvrdil, že ovládanie je totálne luxusné, z multiplayerových zápasov som mal výborný pocit. Prekvapivo tam nejde len o skill, ako v množstve FPS PvP strieľačiek, ale skôr o tímovú hru aj využívanie skillov. V PvP zápasoch si tak dobre zahrá aj totálny amatér. V online dostanete k dispozícii tímový chat a tiež VOIP pre tím alebo pre Fire Team (squad priateľov). Externé komunikačné programy sú tu teda zbytočné.

V spojitosti s externými programami sa vyskytli správy, že hráči ktorí ich v Destiny 2 na PC použili dostali permanentný ban. Ide o programy ako Discord, Fraps, OBS a ďalšie monitorovacie programy, ktoré môžu zasahovať do kódu hry. Bezpečné je tak používať len Nvidia Shadowplay na nahrávanie, či screenshoty alebo AMD ReLive.

Destiny 2 na PC vyzerá absolútne famózne, teda až po tom spomínanom vyhladení hrán, ktoré mi bili do očí. Nasvietenie scén, atmosferické efekty ako svetelné lúče a hmla sú doplnené textúrami vo vysokom rozlíšení a tak ako na konzolách, aj tu treba uznať nádherný umelecký štýl. Množstvo scén je tak nádherných, že ich kľudne môžete nazvať artwork. Konečne som si vychutnal aj priestorový zvuk, keďže na PlayStatione nemám 7.1 slúchadlá. Hudba je znova to, čo by som tejto hre vyzdvihol asi najviac a okolo audiovizuálnej stránky platí to, čo som napísal pri PS4 verzii – úžasné!

Destiny 2 sa na PC dostala ako hra s obrovským potenciálom. A hlavne, je to skutočne luxusný kúsok, z ktorého cítiť obrovské produkčné hodnoty. Dá sa tak povedať, že PC hráči dostali špičkovo vyladenú, luxusnú strieľačku. Ako dlho ale dokáže vydržať na trhu a či takto pred sezónou ostatných hier do Destiny pritiahne hráčov je zatiaľ otázne. Také COD alebo Battlefield dostávame často, ale hra ako Destiny 2 vyjde len raz za generáciu.

Destiny 2 na PC si môžete kúpiť na XGames.

Šéfredaktor webu Centrumher.eu od roku 2009, vášnivý hráč od roku ´99 a zanietený fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza, ktorý nepohrdne zberateľským predmetom
PODPOR MOJU TVORBU