Everybody’s Golf – Recenzia

Nový diel Hot Shots Golf, tento krát pod iným názvom aj s poriadnym multiplayerom. Zaujme dokonca aj tých, čo nikdy golf nehrali.

Sony PlayStation len pred pár dňami vydalo nový diel casual golfovej série Hot Shots Golf, ktorá prešla viacerými zmenami. Tou najzásadnejšou je napríklad zmena názvu, novinka sa totiž už nevolá Hot Shots Golf ale Everybody’s Golf. V štúdiu Clap Handz redizajnovali množstvo prvkov a tiež pridali množstvo multiplayerových fíčur, ktoré sú podľa môjho skromného názoru zábavnejšie, ako tie singleplayerové.

Everybody’s Golf je v podstate postavené na identickom základe, ako posledná hra Hot Shot Golf z roku 2012. Takmer identická je napríklad herná obrazovka pri odpale loptičiek, alebo tabuľkové výsledky, až sa zdá že vývojári GUI prvky prerobili vo fotošope do vyššieho rozlíšenia. Takže ak ste fanúšikovia série, nebudete si musieť zvykať na nič, všetko vám príde veľmi známe. Everybody’s Golf je však ideálne aj pre úplných nováčikov. Kým sa totiž dostanete k prvému odpalu loptičky v singleplayer kampani, potrvá to niekoľko desiatok minút. Ja som nikdy golf nehral ani som ho nesledoval a vďaka tejto hre som sa v podstate naučil všetky termíny a pravidlá.

Everybody’s Golf privíta hráča rozsiahlymi dialógmi (chýba dabing, takže len textové) kde vám hra vysvetlí princípy, fungovanie sociálneho priestoru, turnajov a tak podobne. Aj úplný nováčik, ktorý v živote nesledoval golf a nevie pravidlá sa do toho dostane. A rozhodne strávite množstvo času v premakanom editore postáv, tu sa napríklad nekladú medze v úprave tváre vášho golfového hráča. Je tak neobmedzený, že si viete dať ústa na čelo, otočiť ich a oči spraviť vo veľkosti špendlíkovej hlavičky. Veru, hodne som sa nasmial kým som bol spokojný so svojou postavou (Buzna), napokon výsledok môžete vidieť v screenshotoch v recenzii. Výzor postavy si môžete kedykoľvek zmeniť, taktiež aj oblečenie ktorého sú tu stovky. V podstate je to SIMS na golfovom ihrisku. Musím priznať, že niektoré výtvory hráčov sú dosť uletené a že niektoré NPC postavy pôsobia pedofilne, ale to je už Japonská nátura, že.

Svoju cestu golfovým svetom začínate vo svojom vlastnom rezorte, ide o malý ostrov, kde nájdete stánok s turnajmi, obchod s oblečením a množstvo NPC postáv v tipmi a trikmi. Postupom v kampani a zdolávaním jednotlivých turnajov budú pribúdať aj fanúšikovia, takže váš rezort bude čím ďalej tým ľudnatejší. Medzi fanúšikmi nájdete aj easter eggy, ja som napríklad natrafil na Shuhei Yoshidu, prezidenta PlayStationu. To prostredie je moc fajn, len aktivít tam mohlo byť viac.

V kampani musíte prejsť niekoľko golfových turnajov, po nazbieraní dostatku bodov skúseností sa objaví jeden z bossov. Súboje s bossmi majú svoje špecifické pravidlá, niekedy to je napríklad tornádová jamka, ktorá sama priťahuje loptičky, alebo automatický odpal. Po každom zápase vám potom pribúdajú diváci aj skúsenosti do štyroch skupín a za odmenu dostanete aj ďalšie kozmetické predmety a hernú menu. A za mince si môžete kúpiť ďalšie kozmetické predmety alebo celý skin akejkoľvek NPC postavy.

V samotnej hre je zmien minimálne. Odpaľovanie loptičky prebieha rovnako ako v starších dieloch, systémom troch stlačení. Prvým stlačením spustíte silomer, druhým stlačením ho zastavíte na požadovanej sile odpalu a tretím stlačením potvrdíte opal. Kritické je práve tretie stlačenie, ak sa trafíte do malého políčka opalu, odpal je perfektne rovný. Ak sa vychýlite doprava alebo doľava, ovplyvní to smer odpalu. Let loptičky ovplyvňuje aj vietor, miesto z ktorého odpaľujete a samozrejme palica. Palice si môžete pri každom odpale ľubovoľne meniť a každá palica má svoj vlastný meter skillov. Ak teda používate jednu palicu pri všetkých dlhých odpaloch a správe ich časujete, sila odpalu s touto konkrétnou palicou bude rásť. Ak používate nejakú palicu na odpaly k jamke, bude sa zvyšovať presnosť.

Loptička správne reaguje na rozdielne typy trávy, na piesok, spomalia ju listy stromov, skáče na betóne a odráža sa od objektov. Tieto hazardy je jednoduché obísť v prípade, že si sledujete silu odpalu, smer vetra a pokrivenie terénu. Vývojári mohli investovať viac energie do prerobenia odpaľovacieho systému. V podstate nepotrebujete žiadny golfový skill, len správne trafiť štvorček v spodnom bare. Obtiažnosť kampane je až primitívne jednoduchá, stačí dať pár krát birdie a ste vo vedení po celý zvyšok turnaja. Nejako extra ťažkí nie sú ani bossovia. Obrovským problémom kampane je, že je treba doslova grindovať zápasy, aby ste sa niekde dostali, aby ste si odomkli nové prostredia a ihriská. Až desať hodín vám môže trvať, kým sa niekde dopracujete. Ja som si za desať hodín otvoril tri ihriská, neviem si predstaviť čo by trvalo odomknúť si všetkých štrnásť. Pritom sú to nádherné prostredia, jedno ihrisko je napríklad v Alpách, ďalšie v púšti. Ešte že nemusíte čakať na odpaly všetkých hráčov pri štandardnom turnaji, všetky NPC postavy odpaľujú naraz spolu s vami, výnimkou sú turnaje s bossmi, na nich sa „musíte“ pozerať. Po chvíli grindovania v štandardných zápasoch vás to ale môže pekne uspávať.

Pridanie multiplayeru do Everybody’s Golf je preto nutnou a výživnou evolúciou v značke. Vlastne som sa v multiplayeri bavil oveľa viac, ako v singleplayeri a to aj napriek tomu, že som musel sledovať odpal všetkých troch spoluhráčov. Multiplayerový turnaj je pre štyroch hráčov, vlastný pre svojich priateľov si môžete otvoriť aj vy. Narazil som tu na problém, ktorý sa volá chýbajúci matchmaking a tak sa môže stať že so svojou maximálnou 220y palicou sa postavíte niekomu, kto už dokáže vystreliť na 330 yardov. To, že sa týpek priblíži k jamke takmer o polovicu v rovnakom údere určite nie je fér a ak tu vývojári matchmaking nepridajú, neexistuje ani dôvod hrať rankované zápasy. A keďže si do mutliplayeru nosíte postavu a palice zo singleplayeru, neostáva vám nič iné len znova grindovať singleplayer aby ste sa dostali na úroveň palíc lepších hráčov.

Výborným multiplayerovým prvkom sú otvorené ihriská. Na nich sa dvadsiadka živých hráčov môže voľne prechádzať, voziť sa na golfových vozíkoch, chytať ryby, komunikovať spolu a stretávať sa na všetkých jamkách na ihrisku. Odohraním jamiek získate nejaké tie denné odmeny a zapíšete sa do denného bodovania. Prejsť sa po ihriskách z turnajov vo voľnom čase je skvelé, podobný server si viete otvoriť aj pre seba a svojich priateľov. Dokonca je tu aj lokálny multiplayer, kde si so spolusediacim proste vymeníte ovládač pri každom odpale.

V otvorených ihriskách je potom jeden multiplayerový herný mód Turf War. Hráči ktorí sa chcú zúčastniť sa rozdelia do dvoch tímov a dostanú určité množstvo jamiek, ktoré musia odohrať. Hráči potom voľne behajú po ihrisku a odohrávajú jamky, pričom výkon jednotlivcov sa zrátava do tímového skóre. Po uplynutí časového limitu sa zrátajú body všetkých hráčov a odohratých jamiek a víťazi si odnesú odmeny. Výborný mód, aj keď nikoho na ihrisku nepoznáte, trochu sa nabeháte a hlavne, skvele sa zabavíte.

Nejaké tie výčitky by som mal aj ku grafike. Ono tie prostredia sú pekné a všetko, aj grafika je hravá. Ale na PlayStation 4 s možnosťou 4K rozlíšenia a PS Pro vylepšením by som čakal, že sa grafika nebude mať za čo hanbiť v roku 2017. Chýba tomu nejaké živé nasvietenie a viac sa mohli pohrať s nízkou vegetáciou. Možno urazím fanúšikov ale nepáči sa mi ani GUI, prehnane veľké prvky na obrazovke, boli fajn v minulom desaťročí, osobne by som to zmodernizoval. A vegetácia, tam je furt čo zlepšovať. Inak vizuálny dojem celkom fajn, ak vám po hodine zelená farba nezačne ťahať oči, na všetko ostatné si zvyknete.

Everybody’s Golf je v podstate Sims na golfovom ihrisku. Najväčší dôraz kladie na kustomizáciu postavy a neustále vylepšovanie, ktoré vás bude držať aj vo výbornom multiplayeri. No singleplayer kladie dôraz na grindovanie a po pár nútených hodinách v singleplayerových turnajoch môžete pocítiť stereotyp. Aj keď vývojár neinvestovali moc času do vývoja nových prvkov a skôr len prerobili tie staré na PS4, myslím že ide o najlepšiu casual golfovú hru, ktorú dostať na trhu.

Everybody’s Golf vyšla exkluzívne na PlayStation 4, kúpiť ju môžete na PSN.

Šéfredaktor webu Centrumher.eu od roku 2009, vášnivý hráč od roku ´99 a zanietený fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza, ktorý nepohrdne zberateľským predmetom
PODPOR MOJU TVORBU