Posledná epizóda

CH Podcast #GamesCom Špeciál - Prvý deň, Opening Night Live

23. August 2023

V dnešnej epizóde nahrávanej v bojových podmienkach hotelovej izby vám Lukáš a Marek porozprávajú o tom, ako vyzerá developerská konferencia či rozostavané výstavisko v Kolíne.

A taktiež preberú to najzaujímavejšie z Opening Night Live, ktoré bolo doslova prepchaté skvelými hrami.

hatred wallpaper

Exkluzívny rozhovor s vývojármi Hatred

Vývojárov Hatred sme sa spýtali niekoľko delikátnych otázok, určite si prečítajte náš exkluzívny rozhovor!

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik Lukáš Kanik

Na otázky nám odpovedal Jarosław Zieliński, kreatívny riaditeľ z Destructive Creations, ktorí majú na svedomí vývoj hry Hatred - simulátor masového vraha, ktorý vo svete vyvoval mnoho rozruchu. Pozrite sa, čo sa za hrou skrýva :)

Q: Začneme pekne od začiatku. Ako ste sa vlastne dostali k nápadu vytvoriť hru s masovým vrahom, ktorý zabíja nevinných? Kto vo vašom tíme je tak šialený?

[JZ]: To ja som zodpovedný za všetok ten bordel :) Mal som tento nápad už dlho. Som veľký fanúšik prvého Postalu a bol som trochu sklamaný z dvojky. Chcem povedať, že som mal rád dvojku, ale bola to divoká a šialená jazda, zatiaľ čo jednotka bola viac seriózna a strašidelná. Mnoho rokov som chcel urobiť nasledovníka prvého Postalu ale chcel som ho vidieť temnejší, serióznejší bez všetkých tých zábavných prvkov. Proste misantropické, smutné a diabolské dielo.

Q: Zdá sa teda, že svoje plány len tak ľahko nenecháte, ale má rating AO dopad na vývoj hry? Začali ste hru upravovať tak, aby ste získali menší vekový rating alebo vytvárate cenzúrovaný mód? Rád by som v hre videl cenzúrovanú paródiu s kvietkami namiesto krvi, s jednorožcami a farebnými medvedíkmi ako v Diable :)

[JZ]: Haha, to isté sme urobili tiež (a boli sme prví! :D) keď sme pracovali v predchádzajúcej firme na hre Necrovision. Urobili sme mód, v ktorom častice krvi nahradili kvety a na zemi a na stenách boli namiesto krvavých škvŕn ružové srdiečka :) Čo sa AO ratingu týka, my v hre nebudeme cenzúrovať nič. Ich rating vlastne pre nás neznamená nič, očakávali sme ho. A vtipný fakt je, že AO znamená "18+" čo je prakticky to isté, čo Pegi 18, akurát že AO je brané trochu vážnejšie, zatiaľ čo Pegi 18 je dosť bežný rating.

Q: Vďaka ratingu "Adults Only" nebudete môcť hru vydať na konzolách, ako to vyriešite?

[JZ]: Budeme to riešiť, ak sa rozhodneme hru vydať na konzolách. To zatiaľ nie je rozhodnutí, všetko závisí na predajoch PC verzie. Práve teraz si môžeme dovoliť len vývoj PC verzie, takže nás zatiaľ netrápi konzolová verzia.

Q: A čo Steam? Zatiaľ nie je na Steame hra s ratingom AO, vydá Valve Hatred na Steame:

[JZ]: To sa musíš spýtať Valve, ja nie som Nostradamus :) Dúfam že vydajú, pretože označenie AO nie je proti ich podmienkam. Ich podmienka je, že hru musíš mať ohodnotenú vekovým ratingom a to naša hra je. Dokonca máš rating AO ako jednu z možností, keď svoju hru dávaš na Steam. Takže v podstate nemám potuchy, čo sa stane ďalej ale modlím sa k všetkým nesvätým, aby nás nezabanovali.

Q: Tak to sa modlíme aj my :D Ozaj, mali ste už nejaké problém s organizáciami na ochranu ľudských práv, ktoré napríklad útočili na COD: Modern Warfare 2? 

[JZ]: Nie, ale mám pocit, že to preto, že COD je niečo obrovské a pozná to každý, zatiaľ čo Hatred nie je žiadna mainstreamová hra, ktorú kúpiš v BestBuy alebo Wallmarte. Tak či tak, bolo by totálne hlúpe, keby tieto organizácie na nás útočili, pretože počas vývoja hry neubližujeme žiadnemu človeku.

Q: Aké je to pracovať na hre, v ktorej zabíjaš nevinných ľudí?

[JZ]: Ak mám byť úprimný, nejak sa to nelíši od vývoja inej hry, kde strieľaš zombie/vojakov/alienov/démonov z pekla. Niektoré veci sú náročnejšie, pretože ľudia musia reagovať ako ľudia, nie ako kopa mäsa na strieľanie. Ale koniec koncov, všetci sme len kopa mäsa, no nie? :) Najzábavnejšia časť tvorenia hry je reakcia sveta. Milujeme, keď ľudia hovoria o Hatred - v dobrom aj zlom - milujeme vidieť našich fanúšikov, a keď sa niektorí obrancovia morálky hystericky poburujú nad našou hrou :)

Q: Hra práve vďaka tomu získala taký úspech, pretože ľudia sú zvedaví, no nie? Ako budete prezentovať Hatred, aby ste prilákali ešte viac ľudí?

[JZ]: Faktom je, že aj napriek celému tomu marketingovému ošiaľu, ktorý je okolo hry, robíme proste decentnú vec na hranie. Nebude to žiadna revolúcia pre tento žáner strieľačiek, ale je oveľa zábavnejšia, než hry ktoré som v tomto žánri skúšal. Hlavne práve výzve v boji s policajnými jednotkami, čo sa dosť líši od strieľania zombie/alienov/čohokoľvek. A naše zničiteľné prostredie robí fakt dobrú prácu, nie je nič lepšie než zhodiť celú stenu granátom a ohňom. Alebo sledovať celé časti budov zničené reťazovou explóziou. V Hatred sa cítite ako páni deštrukcie a smrti v zrodení apokalypsy.. až dokým nepríde na scénu SWAT, potom si dosť v prdeli a musíš začať myslieť takticky, ako prežiť v tom, čo na teba hra vytasí. Jedna vec, ktorú by som chcel spomenúť je že podľa mňa v tomto žánri nie je hra, ktorá by priniesla také produkčné hodnoty, ako Hatred. Možno sa mýlim, pretože nie som špecialista, ja radšej hrávam stratégie, kde môžem veliť mnohým jednotkám na obkľúčenia nepriateľa (Total War séria WTF!)

Q: To znie skvele! Ako dlho ste pracovali na vývoji a kedy chcete hru presne vydať? Nám ten odhad na Q2 nestačí :)

[JZ]: Celý tím začal produkciu v Júni 2014 ale ja som robil prototyp, písal som dizajn a robil som prípravy pár mesiacov sám s pomocou jedného programátora. Nepoviem presný dátum z jedného prostého dôvodu - ešte ho nevieme. Určite to bude niekedy medzi Aprílom a Júnom a to je všetko :)

Q: Čitateľov zaujíma, koľko možností zabíjania bude v hre?

[JZ]: Strieľanie, bodanie, podpaľovanie, prechádzanie vozidlom, kopanie do smrti...proste klasické možnosti, aké si robil v GTA keď si sa nudil ;) Ale tu je to tvoj primárny cieľ, nie len doplnok.

Q: A čo klasický mód? Budeme si môcť v hre nastaviť farebný mód, ktorý vystrieda originálny čierno-biely?

[JZ]: Nie, zruinovalo by to hernú atmosféru.

Q: Čitatelia sa tiež pýtajú, či budete mať nejaké veci s logom hry, alebo logom štúdia. Poľsko máme hneď za rohom :)

[JZ]: Áno, budeme mať tričká, ktoré sa budú dať kúpiť v predobjednávke (cca 20 eur pozn. red.) ale budú limitované na 1500 kusov, tak verím že to bude závod o život :) Myslím, že vytvoríme nejaké ďalšie veci pre fanúšikov, ale práve teraz je hra našou prioritou.

Chcel by som týmto ešte zaželať veľa šťastia Slovenským a Českým fanúšikom, stretol som mnoho ľudí od vás na Brutal Assault festivale a musím povedať, že Slováci a Česi sú veľmi milí ľudia :)

Ďakujeme Jarosław za rozhovor!

Sledujte HATRED na Steame alebo na oficiálnych stránkach hry

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik

Lukáš Kanik

Šéfredaktor webu Centrumher.eu, fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza

Zobraziť komentáre (0)

Komentáre

Na pridávanie komentárov musíš byť prihlásený

Súvisiace články

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Sponzorujeme oficiálny preklad Hatred do Češtiny

Sponzorujeme oficiálny preklad Hatred do Češtiny

Na Steame hra vyjde nakoniec aj v Češtine. Pracujeme na tom.

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Uncharted 4: A Thief's End - Recenzia

Uncharted 4: A Thief's End - Recenzia

Posledná časť série uzatvára celý príbeh Nathana Drakea a jeho priateľov. A lepšie to ani dopadnúť nemohlo, je to paráda.

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Neil Druckmann pracuje na novej hre

Neil Druckmann pracuje na novej hre

Tvorca The Last of Us Part 2 potvrdil, že chystá niečo nové.

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Call of Duty: Modern Warfare III predvádza multiplayer, štartuje beta

Call of Duty: Modern Warfare III predvádza multiplayer, štartuje beta

Návrat starých máp do novej hry.