Face2Face: Prečo vývojári už nerobia split-screen hry?

Odpovede na vaše otázky. 

Na internete sa poslednú dobu často objavuje otázka, prečo vývojári prestali robiť split-screen hry. Posledné roky vychádzajú hry s lokálnym multiplayerom (rozdelenou obrazovkou) len výnimočne a spomeniem si asi len na Rocket League, či Plants vs. Zombies. Prečo s tým prestali, keď dnes máme 10x väčšie rozlíšenie a obrazovky ako pred desiatimi, dvadsiatimi rokmi?

Odpovede priniesol jeden z vývojárov, ktorý pracoval v Electronic Arts na mnohých tituloch. V podstate sú to len logické vysvetlenia, prečo sa dnes split-screen podpora v hrách nerobí. Rozhodnutie, či hra dostane split-screen alebo nie však musí prísť na samom začiatku jej vývoja:

„Je určite možné vydať hru s rozdelenou obrazovkou, ale o tom sa rozhoduje už na začiatku vývojového cyklu a samozrejme to stojí veľa úsilia a času. Herné spoločnosti sa v podstate na to pozerajú len z peňažného hľadiska, ak split-screen nepredá X-viac kópií aby pokryla Y-náklady na vývoj tohto módu, potom sa to nestane.“ 

split-screen-videogames-issue

„Po dlhom rozhodovaní sme dali split-screen do Plants vs. Zombies: GW2. Veľa ľudí si myslelo, že to je dôležitá časť hry. Nebolo to jednoduché a EA muselo najať tím inžinierov z DICE, ktorí pomohli vložiť split-screen do Frostbite Enginu a upraviť render engine.“ – hovorí na reddite vývojár, ktorý sa podieľal práve na vývoji tejto hry. Ľudia z DICE pracovali na lokálnom multiplayeri zhruba šesť mesiacov, takže EA vďaka tomu samozrejme vzrástli náklady.

„Prečo je to ťažké? Hlavným dôvodom je to, že musíte vyrenderovať dve, alebo štyri obrazovky namiesto jednej. Detaily levelu musíte znížiť tak, aby na všetkých obrazovkách bol dobrý framerate.“ Dnešné hry sú stavané inak, ako tie staré. V starších hrách sa do pamäte vložil celý úsek levelu, v ktorom sa potom pohybovala kamera hráča. Celý level bol teda rovnaký pre všetkých hráčov z každého uhla. Dnes enginy fungujú tak, že sa renderuje len priestor priamo pred kamerou, kde sa hráč pozerá. Pri hre s rozdelenou obrazovkou pre dvoch hráčov by sa rovnaká hra musela nezávisle renderovať dva krát. To stojí výkon, ale hlavne RAM, v prípade konzol sa vývojári snažia do RAM vtesnať čo najviac to ide a často to je problém už pri jednej obrazovke. Pri viacerých obrazovkách by sa priestor v grafickej pamäti musel rozdeliť pre všetkých.

split-screen

Osobne mi je totálne jedno, či má hra lokálny multiplayer, alebo nie. Lokálne som hral Raketovú ligu len výnimočne, napokon na lokálne hranie tu stále máme dosť hier – športy, bojovky, tanečné hry a mnoho ďalších nových hier. Split-screen hry nevymreli, lenže vývojárom sa to ani neoplatí robiť.


Profilový obrázok používateľa: Lukáš Kanik
Sledujte ma:

Lukáš Kanik

Šéfredaktor webu Centrumher.eu od roku 2009, vášnivý hráč od roku ´99 a zanietený fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza, ktorý nepohrdne zberateľským predmetom
Profilový obrázok používateľa: Lukáš Kanik
Sledujte ma:
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Napíš komentár

Musíš byť prihlásený pre napísanie komentára.