Face2Face: Strávil som dvanásť hodín v The Division.

A tu sú moje dojmy.

Kedysi dávno som písal Face2Face články, v ktorým som vyjadril svoj hnev, či nespokojnosť nad vecami v hernom priemysle. Túto špecializovanú kategóriu na toaletné čítanie vrelo doporučujem, aj keď množstvo článkov dnes už nemusí dávať zmysel. Dnes si niečo povieme o The Division, ktorí ste si mnohí zahrali v týchto dňoch. Ja som si ho zahral trochu viac a hra ma neprestáva prekvapovať.

Kto odoberá môj twitter iste vie, že na The Division poväčšinou nenájdem pekného slova, to sa však zmenilo pred dvoma dňami. The Division je totiž to ku*va dobrá hra. Poviem vám, čo urobil Ubisoft dobre a čo posrali, sú to pravdepodobne veci, ktoré do vydania najočakávanejšej MMO strieľačky už neopravia. Hra totiž vychádza už o mesiac a pár dní  a z toho si takmer mesiac uberte na certifikáciu.

Prvý deň testovania som pri nej sedel sedem hodín vkuse a zvyšok som hral včera, najskôr na PC, potom som presedlal na PlayStation 4 v kooperácii. Vtiahla ma ako vír podobne ako Fallout 4, či Zaklínač 3. Aj The Division je RPG a tvári sa tak ďaleko lepšie, ako Destiny. Človek si v Division môže zatiaľ len mierne upraviť xicht postavy, vybrať si z desiatok druhov olblečenia, čiapok a topánok a odlíšiť sa od ostatných. Ono to má jeden háčik, že tie veci si nemôžete v inventári pozrieť skôr, ako si ich dáte na seba a za 2 hodinky hrania budete mať tak 20 handier. Našťastie prístup k nim je velice jednoduchý, stačí prehľadať pár bytov so šatníkmi, alebo pomôcť nejakému civilistovi. Sám som zvedavý, či Ubisoft do hry pridá exkluzívne kúsky, možno nejaké legendárne, ku ktorým sa nedostane len tak nejaký noob za to, že dal fľašku vody žobrákovi na ulici. Ešte treba povedať, že tieto veci neovplyvňujú staty nositeľa, takže si viem predstaviť, že Ubi bude najlepšie kúsky predávať za reálne peniaze. A to nám predsa nevadí.

Loot je vyriešený celkom solídne. Každému hráčovi padá osobitne loot vo forme zbraní a výbavy a svieti vo farbách jeho kvality. Stupňov kvality je tu 5, od štadardu po special až legendárne predmety, ktoré zasvietia na oranžovo a rozhodne ich neprehliadnete. Keďže moja krvná skupina je RPG-pozitív, šperkovanie postavy lootom ma celkom baví. Predmety ovplyvňujú niekoľko vlastností a najlepšie sa to dá prirovnať k Diablu. Ovplyviť si môžete DPS, Zdavie a silu Skillov. Škoda, že boli zamknuté perky a bonusy k postave, možnosti úprav by som preskúmal bližšie. Trošku naštve, že každý hráč v Bete sa vyvíjal prakticky rovnako – každému sa vždy otvárajú rovnaké skilly a nejak nemáte šancu ovplyvniť, ktorým smerom sa vydáte v rozvoji postavy. Verím tomu, že sa to zmení v plnej hre, keď budú odomknuté stromy schopností pre Tech a Security. A teším sa aj na Crafting, dúfam že bude mať význam. Obchodníci v hre vám totiž nie sú schopní predať veci lepšie, ako máte aktuálne u seba ale to je veľký problém asi každého RPG.

TheDivision 2016-01-30 16-43-11-69 TheDivision 2016-01-30 16-29-18-26 TheDivision 2016-01-29 22-13-50-72 TheDivision 2016-01-29 21-15-12-67 TheDivision 2016-01-29 20-46-48-88 TheDivision 2016-01-29 16-48-01-77

Čo sa mesta týka, to sa mi nadmieru páči. Nie, nie je to kópia New Yorku v merítku 1:1 a hra sa tak zmenšila minimálne o polovicu oproti reálnej predlohe. Ulice, uličky, nádvoria, domy, byty a podzemie sú ale tak bohaté, že som po siedmych hodinách túlania sa po meste nemal vôbec pocit, že som videl všetko. A to som prosím pekne v tej dobe ešte nebol v Dark Zone. Beta nám otvorila len malý kúsok, ale ten čo povie že to mesto je malé a prázdne proste v sebe nemá objaviteľského ducha. Boli by ste prekvapení, koľko sa toho dá vidieť len tak chodení okolo po bežnej ulici namiesto zbesilého šprintovania k najbližšiemu objektívu misie. Takým hráčom sa ani nedivím, že si nevedia užiť hru.

Ulice sú doslova posiate objektmi, všetko pôsobí tak uveriteľne a má to špičkovú atmosféru. Schválne si to vypeckujte na slúchadlá a pocit z New Yorku bude fantastický. Tam občas niečo vzdialene vybuchne, tu breše pes a na konci ulice niekto vykrikuje z okna. Nepamätám si hru, ktorá dokázala vyčariť takúto mestskú atmosféru. Mesto som si však užil viac sám, ako pri hraní v kooperácii, pretože väčšina hráčom má tendenciu utekať a nevšímať si okolie.

TheDivision 2016-01-29 16-47-11-09 TheDivision 2016-01-29 16-33-28-14 TheDivision 2016-01-29 16-06-21-63 TheDivision 2016-01-29 15-48-09-91 TheDivision 2016-01-29 15-37-36-37 TheDivision 2016-01-29 15-33-33-53

Ešte lepšie, keď na ulici narazíte na nejakých nepriateľov. Tých by som si prial aj viac, dokonca viac na jednom mieste. Prestrelky sú intenzívne a akčné, ovládanie je špičkovo vyladené a krycí systém je nie len vizuálna lahôdka, ale aj veľmi funkčný. Prestrelky sú uveriteľné a zo zbraní ide super pocit. Bál som sa, že nepriatelia budú len špongie na náboje ale mimo Dark Zone tomu tak nie je a povedal by som že vyvážené tak akurát. Či už na PC alebo na PS4, na oboch platformách som sa v strieľaní cítil ako doma. To je mimochodom jedna z vecí, ktorú skvele zvláda aj Destiny. Prečo musím na hodenia granátu stlačiť tri tlačidlá ale nechápem.

V HUBoch som znovu narazil na idiotov, ktorým by som takéto hry zakázal hrať. To boli hráči, ktorí sa do chatu spýtali či to má aj coop/multiplayer zatiaľ čo okolo nich pobehovalo ďalších 20 živých hráčov. Retardácii sa našťastie vyhnete akonáhle vyjdete z hubu, každý hráč totiž vstupuje do svojej vlastnej verzie mesta. Jediný spôsob, ako sa do mesta vydať s niekym iným živým je sa spárovať jednoducho do skupiny. Maximálne štyria tak môžete prehľadávať nie len mesto, ale účastniť sa spolu všetkých misií aj Dark Zone PVP eventov a to bez akéhokoľvek loadingu. Mimo rýchleho cestovania tu neexistuje žiadne načítanie, ani lobby, obrovské plus.

Keď som si aj myslel, že v meste mám všetko prehľadané, vošiel som do Dark Zone a začala sa nečakaná druhá porcia zábavy. V tejto červenej zóne sa už nachádzajú ostatní hráči a môžete bojovať spolu s nimi proti ťažkej AI, alebo proti nim a okrádať ich o cennejší loot. Ten je nutné z Dark Zóny vyniesť helikoptérou a keďže si helikoptéru je treba zavolať svetlicou, aj všetci ostatní hráči v okolí vedia, že máte cenný loot. Takže tu panuje istá atmosféra nedôvery medzi hráčmi, ktorí sa kedykoľvek môžu obrátiť proti sebe. A ak si predstavujete Dark Zónu ako malú oblasť s troma ulicami, kde sa kadia hráči navzájom, ste na omyle. Dark Zóna je obrovská časť mesta s metrom, garážami aj infikovanými budovami do ktorých sa dá vojsť. Je to jeden z najčerstvejších multiplayerových zážitkov za posledné roky. Ubisoft ale potrebuje doladiť riziká PVP súbojov. Hráči za zabitie iných hráčov prakticky nič nedostanú a po úmrtí vám to ešte stiahne XP a peniaze. Navyše jednotlivec nemá v DZ proti silnej AI šancu.

TheDivision 2016-01-29 15-24-01-45 TheDivision 2016-01-29 14-54-10-04

Čo sa grafiky týka, je FANTASTICKÁ! Jasné, downgrade tu prebehol a hra nevyzerá tak, ako vyzerala v roku 2013 na ukážke z E3. Ono to ale v podstate nie je ani taký veľký downgrade, ako sme si mysleli. Najväčší rozdiel je v rom, že ulice nie sú až tak plné objektov ako v roku 2013. Možno ani ten dym na uliciach nereaguje tak pekne. Drvivá väčšina vecí však ostala a minimálne na PC verzii sú krásne ostré textúry, nádherné efekty počasia, hmla, sneženie a geniálna práca so svetlami. Division má až neuveriteľný počet spot svetiel na scéne a všetky vrhajú dynamický tieň. Dokonca môžete vidieť aj tieň na pare vychádzajúcej z kanalizácie. Ubisoft sa výborne pohral aj s materiálmi a reagovaním na svetlo. Materiály ako drevo, kov, podlahy, steny – všetko odráža ako v skutočnosti. Aj mláčky na zemi odrážajú všetko real-time, takže uvidíte na zemi aj odraz každej postavy, ktorá ide okolo. Je to vizuálna lahôdka. Kvalitu PC verzie dokazujú screenshoty, ktoré som vám priniesol v piatok a sobotu a môžem povedať, že je to najkrajšia mestská hra, akú som kedy hral.

Mňa osobne beta presvedčila o kúpe. Keby som sa mal rozhodovať medzi Destiny a Division, rozhodne by som išiel do Division. Mapa v plnej hre by mala byť tak 4x väčšia ako v bete a osobne sa teším, ako ju zaplnia náhodnými eventami a misiami. Dark Zóna síce potrebuje pár úprav v hrateľnosti a vyváženie ale aj tam ide o veľmi originálne riešenie PVP a PVE kombinácie. Strieľanie ma baví a vývoj postavy zdá sa ponúkne dostatok možností. Chcelo by to viac zbraní a možností úprav a bude to genialitka. Suma sumárum, k bete nemám prakticky žiadne extrémne výhrady, kvôli ktorým by mi znechutila hranie. Ak ste ešte neskúsili, smelo do toho.

The Division Banner

Sledujte ma:

Lukáš Kanik

Šéfredaktor webu Centrumher.eu od roku 2009, vášnivý hráč od roku ´99 a zanietený fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza, ktorý nepohrdne zberateľským predmetom
PODPOR MOJU TVORBU
Sledujte ma:
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

komentáre 4

  1. fredy píše:

    Co hovoris na porovnanie grafik PS4 vs PC ? Je to moc velky rozdiel ? Totiz to mam kamaratov co maju ps4 a rozmyslam ze by som tiez kupil aby som mohol hrat s nimi, ale ked bude ten rozdiel moc velky tak prdim na nich a radsej si kupim GTX980Ti:D

  2. Jakub Doboš píše:

    To srovnani grafiky pc vs ps4 by mne tez zajimalo.;)

Napíš komentár

Musíš byť prihlásený pre napísanie komentára.