For Honor – dojmy z Alpha testu

Středověké souboje pěkně zblízka!

Na dnešním trhu s hrami je hodně stříleček z první osoby a to jak singleplayerových, tak i multiplayerových. Všechno s palnými zbraněmi, kde můžete nepřítele zabít i z několika desítek, či stovek metrů. Chcete si vše s protivníkem vyřídit ručně-stručně? Pak jste na správném místě a For Honor by se vám mohlo líbit.

For Honor je v základu multiplayerová akce z třetí osoby, kde se dočkáte středověkých soubojů na meče, či sekery. Když jsem hru viděl poprvé při představení, tak jsem měl vcelku radost. Těšil jsem se až jí budu moci vyzkoušet a rozsekat toho urostlého vikinga na maděru.

Poprvé když jsem hru zapnul vyskočil na mě tutorial. Milá to věc. Naučil jsem se díky němu základy pohybu, souboje, taktiky a tak kompletně vše potřebné. Dostanete od něj vše, co budete potřebovat do pár prvních zápasů. Nicméně když pak hru hrajete déle, tak učení praxí je samozřejmě nejlepší, ale k tomu se dostaneme. Ještě před tutorialem jsem si měl zvolit jednu ze 3 frakcí – Rytíř, Viking, nebo Samuraj. Bohužel jsem nezjistil k čemu tato volba sloužila, protože hratelné jsou potom postavy všechny. Také si před prvním zápasem vytvoříte vlastní erb, díky kterému se budete prezentovat ostatním hráčům. Taková profilová fotka, která se vám zobrazuje u jména.

Ve For Honor můžete volit válečníky ze 3 tříd – Rytíř, Viking a Samuraj. Tyto 3 profláklé třídy zná asi každý, kdo již o For Honor alespoň jednou zavadil pohledem. Vyvarujte se ale předsudkům, Viking nemusí být pouze brutální, namakané 2 metry svalů s obří sekerou v ruce. Ano, za popisovanou horu svalů si zahrát můžete, ale i Viking má 2 verze. Abych ale nezůstal pouze u Vikinga. Jak jsem již psal, vybírat můžete ze 3 tříd. V Alpha testu pak každá třída měla 2 zástupce. Za rytíře to byl Warden – základní rytíř s dvouručním mečem a plátovou zbrojí. Druhým zástupcem rytířů byl Conqueror. Ten byl vybaven štítem a v druhé ruce držel řemdih. Taková ta ostnatá koule na řetězu. Protože byl vybaven štítem, byl vynikající na obranu. Druhou třídou je Viking. Základním hrdinou vikingů je již popisovaný obří brutální bojovník s ještě větší sekerou. Základní Viking se jmenuje Raider a je díky stavbě těla takový pomalejší, o to má ale větší sílu. Druhým Vikingem je Berseker, který se řadí do podtřídy Assassin. To znamená, že není tak úplně brutálně silný, jako jeho kolega, za to je trochu více mrštný a také rychlejší. Poslední třídou je Samuraj, který měl taktéž 2 zástupce. Kenseie a Orochiho. Kensei byl základním samurajem. Typický samurajský bojovník s ikonickým dlouhým mečem. A to opravdu dlouhým. Občas mě až překvapilo z jaké dálky mě byl Kensei schopný zasáhnout. A posledního hrdinu jsem si osobně oblíbil nejvíc a to je Orochi. Tento velice rychlý assassin byl schopný svými rychlými záseky rozsekat pomalého Raidera na nudličky, než se stihl otočit.

A protože středověké souboje na meče a sekery jsou samozřejmě hlavně o soubojovém systému, tak se vám ho teď pokusím přiblížit. Jak přijdete k nějakému protivníkovi, musíte se na něj zaměřit. Po zaměření se vám pohled přichytne na onoho nepřítele. Pak nastává ten pravý „tanec“. Pomocí vaší myši, či na pravém ovladači na vašem gamepadu určujete směr ve kterém se bráníte a rozdáváte údery. Informační systém vám poté červeně ukazuje odkud přijde úder protivníka a ten se snažíte v co nejlepším případě vykrýt. Soubojový systém je tak hodně založen na vašich reakčních schopnostech a postřehu. Pokud nepříteli útok odrazíte můžete útočit vy a to opět pomocí určení směru, kam má úder dopadnout a také můžete volit mezi rychlým a silným útokem. Poté záleží také na vámi zvolené postavě, jak rychle bude útoky provádět, jak dobře umí ty nepřátelské vykrýt a jaké má postava speciální schopnosti.

Využívat můžete například kouřové bomby, doplňování zdraví po zabití nepřítele a mnoho dalších věcí. Schopnosti však nemáte k dispozici ihned na začátku zápasu, musíte si je odemknout přímo během jednotlivých her. Čím více vám hra půjde, tím rychleji si schopnosti odemknete. Všelijaké schopnosti také lze odemknout až při určitém levelu postavy. Tím se dostávám i k úpravě postav. Ty lze samozřejmě vylepšovat jak vizuálně, tak můžete vylepšit i zbraně a brnění, abyste si vedli v soubojích lépe. K tomu se mi váže jedna výtka a to je hudba. V pozadí v menu mi totiž hrála pořád jedna a ta samá písnička, která se třeba při vylepšování postav stala celkem otravná.

Herní mody dostupné v Alpha testu byly odhaleny ještě před jeho začátkem. Klasický Duel jeden na jednoho. Tyto zápasy byly hodně napínavé pokud jste s protivníkem byli cca stejně zkušení. To pak byly hodně vypjaté konce. To samé byl vlastně Brawl. Zde se ale postavili dva bojovníci dalším dvěma. Tyto zápasy bylo těžké vyhrávat, pokud jste byli přiřazeni k nějakému méně zkušenému hráči. Ten pak zemřel ihned po začátku zápasu a vy si bojujte s dvěma bojovníky naráz. „Já už jsem mrtvej, tak ty si bojuj.“ – „Děkuji převelice.“

Třetí mod mě bavil ze všeho nejvíce a to byl Dominion. Zde jste si sestavili tým ze 4 hrdinů a stejně tak učinil i protivník. Hrdinové poté vyběhli vstříč bitevní vřavě a v patách jim byla armáda pěšáků. Základním pilířem modu Dominion bylo obsazování kontrolních bodů. Konkrétně byli na mapě 2. Tam jste prostě naběhli se svým hrdinou a pokud tam nebyl nikdo z nepřátelského týmu, tak jste bod jednoduše obsadili. Za kontrolní body váš tým pak inkasoval body. Třetí kontrolní stanoviště bylo uprostřed bojiště. Zde bylo potřeba zatlačit nepřátelské vojsko za určitou linii. Prostě jste naběhli do skupiny pěšáků a pokud možno je všechny pozabíjeli.

Zabíjení pěšáků bylo jednoduchou záležitostí, která ale vypadala hezky. Hezky také vypadaly dokončovací útoky. Pro to bylo nutné dokončit hrdinského protivníka silným úderem a hra vám poté nabídla dva dokončovací útoky. To se pak sekaly hlavy, hrudní koše se krájely na dvě půlky, probodávaly se hrdla a podobné lahůdky.

Pokud jste někde potkali hrdinu, bylo samozřejmě nejlepší se s ním vypořádat. Zde jste se na něj klasicky zaměřili, jak jsem již popisoval a svedli jste s ním lítý souboj. Samozřejmě bylo možné z boje utéct a přivést si kamaráda. Hodně se tak v modu Dominion stávalo, že boje probíhaly stylem „cikánská férovka“. Čtyři protivníci se na vás všichni seběhli a rozsekali vás na jemné plátky. Pro ně jednoduchá práce, pro vás velice frustrující pocit bezmoci.

Jaký mám konečný dojem z této rytířské akce? Skvělý! Soubojový systém je super, za hrdiny se hraje dobře a grafika vypadá hezky. Jediné, co mě štvalo bylo padání her. To se stávalo celkem často a jak se zápas přerušil, bylo mi jasné, že spadne. I přes to ale informační okénko hlásalo, že zápas bude pokračovat. Pokračoval asi 5 vteřin a poté se zase přerušil. Takto se stalo několikrát a hra poté spadla. Jako bych to neříkal. Mimo to mě ale hra opravdu bavila a za svého oblíbeného Orochiho bych si klidně zahrál i teď.

Ubisoft se s For Honor chlubí jako s největším Alpha testem v historii společnosti. Dá se proto předpokládat, že na betě se taktéž troškařit nebude. Pokud budete mít možnost si For Honor vyzkoušet, rozhodně tuto šanci nepromarněte.

Hra vychází na Valentýna, tedy 14. Února (Február) příštího roku. Tak si místo vínka s přítelkyní můžete rozlít trochu krve a to na PC, Ps4 a Xbox One.

Profilový obrázok používateľa: Vojtěch Sahula

Vojtěch Sahula

Nejdůležitější věc na hře? Příběh! Jooo, příběhové hry mám rád. Jsem velký fanoušek Playstation exkluzivit a hrdý majitel Ps4.
Profilový obrázok používateľa: Vojtěch Sahula
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Napíš komentár

Musíš byť prihlásený pre napísanie komentára.