Frantics – Recenzia PlayLink hry

PlayStation 4 hráči dostali ďalšiu hru s nálepkou PlayLink – hru ktorú je možné ovládať mobilom v skupinke. Pre casual hráčov ide znova o skvelú zábavu.

Pred menej ako rokom na E3 2017 SONY oznámila novú funkciu na PlayStation 4. Išlo o novú možnosť ovládania hier a to PlayLink. V podstate ide o to, že na rovnakej sieti wifi viete ovládať hry svojim mobilným zariadením a zamerané to je na rodinné hranie, teda spolu s vami si hru môže vychutnať niekoľko ďalších hráčov naraz. Všetko čo k tomu potrebujete je hra a smartfón s pohybovým senzorom (dnes štandard), ktorý napojíte na rovnakú sieť.

Pred pár mesiacmi som mal možnosti si zahrať skvelú hru Hidden Agenda od vývojárov Until Dawn. Hra prišla na náš trh s českým dabingom a skvele využívala mobilné zariadenia nie len na ovládanie hry, ale aj na zobrazenie detailov okolo postáv a príbehu. Avšak tá bola mierená skôr na staršie publikum, naopak hru Frantics si môže vychutnať celá rodina. Mierená je na casual hráčov a aj tá by sa mala u nás objaviť v češtine.

Frantics je hra, ktorá svojim vizuálom pripomína plastelínu. Drobné zvieracie postavičky sú v sérii kôl postavené pred rôzne súťaže, za ktoré môžu hráči získať korunky po každom víťazstve. Počet koruniek na hlave zvieratka v záverečnom finálnom kole potom predstavuje počet životov, ktoré budú mať hráči v zálohe. Hlavným cieľom hry a súťaží je rivalita, hráči nebudú hrať len za seba, aby získali čo najviac bodov, či koruniek, ale v každej súťaži si môžu navzájom robiť zle. A to práve nemyslím tak, že kopnete svojmu spoluhráčovi do mobilu.

Množstvo súťaží vo Frantics je fakt obrovské. Od lietania na jet-packoch, cez voľný pád, beh cez prekážky, súťaž v štýle „horúci chlieb“ alebo súťaže na kancelárskych stoličkách, všetky sú veľmi originálne a hráčom dávajú možnosť nie len preveriť si pohybové zmysly, ale uškodiť spoluhráčom. V jednej zo súťaží napríklad musíte svoje zvieratko sediace na stoličke odpáliť čo najbližšie k terču. Hráči však pred začiatkom súťažných kôl majú možnosť potajomky na mobile umiestniť pružiny, ktoré ostatní hráči nevidia. Potom už len stačí dúfať, že protihráč trafí práve vašu pružinu a spadne z hracieho poľa. Do hry sú zapojení aj hráči, ktorí práve stratili svoju postavičku, ostatným tak môžu trochu „zavariť“ a napríklad ich zmraziť.

Medzi súťažami občas dostanete možnosť kúpiť si pomôcky – špeciálne predmety, ktoré vám môžu v nadchádzajúcej súťaži pomôcť. Nakúpite ich za mince, ktoré môžete získavať počas súťaží a rovnako za korunky môžete nakupovať veci aj pred záverečným kolom. Ak teda máte málo životov pred posledným bojovým kolom, za mince si môžete trochu pomôcť.

Na mobilných zariadeniach sa hra ovláda veľmi jednoducho. Väčšina súťaží využíva pohybový senzor mobilu vďaka čomu svojou postavičkou pohybujete po hracej ploche, či vo vzduchu. V niektorých hrách treba použiť aj tlačidlo pre skok, alebo úder. Pre svoju jednoduchosť ovládanie tejto hry zvládnu aj deti. V čase recenzovania som však nemal k dispozícii češtinu (alebo som nenašiel nastavenia) a tak neznalým angličtiny nemusia byť inštrukcie práve hneď jasné. To je však vyriešené tým, že pred každou skutočnou súťažou si môžete ovládanie vyskúšať v zahrievacom kole.

Azda jedinú väčšiu výhradu voči tejto hre mám len v oblasti trvania jednotlivých súťaží. Niektoré sa síce skladajú z niekoľkých kôl, no sú aj tak veľmi krátke, niektoré aj kratšie ako minúta. Možno preto som mal pocit, že viac času trávim v menu a animovaných ukážkach, ako v samotnej hre. Pri hre až pre štyroch hráčov by som čakal, že hra podľa počtu hráčov aj natiahne herné kolá.

Zvuky a celkový vizuál hry sú veľmi príjemné, až unikátne. Plastelínové postavičky pôsobia hravo a prostredia sú pekné. Na mobilnej obrazovke sa toho moc nedeje, v podstate je tam vidieť len ovládacie tlačidlo a tak aplikácia zaberie len pár mega. Ovládanie potom na smartfóne poslušne reaguje.

Pri Frantics som sa bavil. Ide však o veľmi casual hru, doslova pre rodiny a deti a tak nejaké hlbšie herné mechaniky budete hľadať len ťažko. Súťažné levely sú krátke a tak sa bojím, že rýchlo omrzia, aj keď musím priznať že je ich tam obrovské množstvo a každý zo súťaží je originálna. Za pár eur ale dostanete hru, ktorá bude baviť vás aj okolie a určite nezaškodí tak trochu rivality.

PlayLink hru Frantics s českým dabingom si môžete kúpiť na PlayStation Store.

Šéfredaktor webu Centrumher.eu od roku 2010, vášnivý hráč od roku ´99 a zanietený fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza, ktorý nepohrdne zberateľským predmetom