Gravity Rush 2 – Recenzia

Gravity Rush 2 sa zdá byť vo všetkom lepší ako jednotka. Ale…

Pod ruky sa mi dostal druhý diel menšej hry na PlayStation 4 a to len zhruba rok po tom, čo som recenzoval remaster jednotky. Gravity Rush 2 je lepší vo všetkých smeroch a prináša viac možností, než sa môže na prvý pohľad zdať. A dokonca vám niektoré z tých možností ujdú pomedzi prsty, pretože ich vývojári moc nevyužili.

Gravity Rush 2 nás uvádza do príbehu nejaký čas po jednotke, vracia sa šarmantná blondínka Kat, tento krát bez schopností meniť gravitáciu. Úvod hry tak strávite na nohách a užijete si pomalší nádych nového sveta, dialógy a množstvo nových postáv. Mestečko Hekseville strieda lietajúca osada kde si Kat privyrába ako baník kryštálov, avšak netrvá dlho než sa všetko vráti do starých koľají. Kocúr Dusty so sebou prinesie aj vytúžené schopnosti a Kat môže znova slobodne poletovať svetom.

Krátko po tom sa už dostanete do skutočne nového sveta, ktorý je výrazne väčší ako Hekseville z jednotky, vývojári tvrdia že aj dvojnásobne. Nové mesto je farebnejšie, živšie, plné ľudí, stánkov, ozdobených budov a vy už viete, že Gravity Rush 2 je fakt nádherný. Vývojári z japonských štúdií SONY sa už nemuseli obmedzovať hardvérom PS Vita (na ktorú jednotka pôvodne vyšla) a s vizuálnym dojmom sa parádne vyhrali. Gravity Rush 2 vyzerá fakt vážne dobre, či už v spomínaných mestách, na ostrovoch s vilami, v priemyselných štvrtiach, alebo v gravitačných búrkach, kde budete chodiť ťažiť minerály. Prekvapením je potom aj návrat do starých známych lokalít, ktoré sú síce recyklované, ale skutočne  to vyzerá všetko oveľa lepšie. Na to že ide o relatívne malú hru, sú to hody pre oči.

Avšak nemohol som si pomôcť, počas celého príbehu ma trápila jedna vec. Tou je náplň hlavných misií a celkovo príbeh, jeden veľký nepodarok. Tak nekonzistentný príbeh, plný odbočiek, zbytočných vložiek, či naťahovania som už dávno v hrách nevidel a len výnimočne som mal pocit, že niektorá z 26 misií bola zvládnutá dobre. Ono aj príbehové misie sú rozsekané na niekoľko menších, ktoré navyše niekedy spolu absolútne nesúvisia. V jednej z nich som likvidoval rakety, ktoré sa rútili na mesto a chvíľu na to som „vozil“ malé dievčatko po parku, pretože jej chcel otec urobiť radosť. V rámci jednej hlavnej príbehovej misie, WTF. Nehovoriac o tom, že Kat je neskutočne naivné a hlúpe dievčatko s ktorým každý zametá.

Frustráciu z tohto zlepenca vystriedalo nadšenie z nových schopností. Okrem toho, že Kat ostali schopnosti meniť smer gravitácie (a tak určovať, ktorým smerom bude padať) pribudla možnosť dvíhať okolité predmety. Zo zeme tak viete vytrhnúť lavičky a hádzať ich po nepriateľoch a vlastne všetko čo v prostredí nájdete. Gravity Rush 2 má prekvapivo dobrú deštrukciu a konečne parádne efekty, keď robíte spúšť. Dvíhať sa dajú aj ľudia, či voda, takže si môžete pod tým predstaviť množstvo doručovateľských misií. Neskôr môžete dokonca z bordelu naokolo vytvoriť jednu obrovskú guľu a vrhnúť ju na nepriateľa.

Novinkou sú dva gravitačné štýly – Jupiter a Luna – medzi ktorými môže Kat kedykoľvek slobodne prepínať. Jupiter ju urobí ťažšou a teda silnejším projektilom pri kopoch, Lunárny štýl zníži gravitáciu na minimum, môžete tak prekonávať desiatky metrov jediným skokom. Oba štýly sú trochu rozdielne v boji, však vy už prídete na to, ktorý sa kedy hodí najviac. Síce súbojov bude menej ako minule, pribudli však noví nepriatelia, najmä tí ľudskí.

K súbojom mám tiež nejaké výhrady, ktoré idú ruka v ruke s kamerou. Tá sa moc od jednotky nepolepšila a často tak budete totálne stratení, v menších priestoroch dokonca neexistuje šanca sa orientovať. Kamera je obrovským problémom a zavarí vám pri rýchlejších nepriateľoch, kedy je nutné rýchlo prepínať smer gravitácie. Nerieši to ani mód pohľadu z vlastných očí Kat.

Vývoj postavy sa znova posunul o nejaký ten krok vpred. Ostal tu jednoduchý strom schopností, v ktorom si položky odomykáte za nazbierané kryštály a investovať môžete do gravitačného poľa, života aj výdrže, či do špeciálnych útokov. Schopnosti Kat sa dajú obohatiť aj talizmanmi a drahými kameňmi ako zlepšenie určitých štatistík. Tieto kamene získate hlavne plnením vedľajších misií a neskôr ich budete môcť craftiť. Nejaký extrémny význam v tejto fíčure tu nevidím, sám som sa do menu talizmanov dostal asi tak dva krát. Asi toľko som využil aj nový foto režim, môžete si s Kat zapózovať a vyfotiť sa v rôznych kostýmoch.

Príjemným spestrením je multiplayerová časť hry, aj keď by som asi klamal keby som tvrdil že ide o multiplayer. Žiadna zóna so živými hráčmi tu nie je, vo svete však nájdete poklady, ktoré už nejaký iný hráč našiel a vyfotil vám kúsok obrazovky ako stopu k pokladu. Podobné fotky môžete ostatným hráčom poslať aj vy, keď poklad nájdete. A samozrejme nechýbajú challenge misie aby ste si svoje výsledky mohli porovnávať s ostatnými.

Hrou vás bude sprevádzať typický soundtrack nie nepodobný tomu z jednotky. Avšak je tak otravný a často opakovaný, že vám skoro polezie na nervy. Vypínať som si ho nechcel, neustále opakujúce sa melódie ma ale prinútili si hru trochu stíšiť. Tak ako minule, postavy nemajú dabing, čo je znova len obrovská škoda, aspoň teda pri behané ulicami miest mohli hovoriť. Dialógy v príbehu sú znova riešení komixom a bublinami s textom. Ak si chcete príbeh naozaj aspoň trochu vychutnať, čaká vás veľa čítania a nie je tu možnosť len tak vypnúť a pozerať sa.

Gravity Rush 2 je nenáročná a veľmi pohodová farebná oddychovka, ktorá zdanlivo nekladie na hráčov veľké nároky. Miestami je ale opak pravdou, vývojári s novými nápadmi do hry omylom primiešali aj stereotyp, absurdný vývoj príbehu a trochu nevyužitý potenciál. Napríklad postavy, ktoré si obľúbite prvú polovicu hry v tej druhej nestretnete a zvládnuť ovládanie je skutočne stále náročné.

Gravity Rush 2 vyšlo exkluzívne na PlayStation 4.

Recenzovaná verzia: PS4

Šéfredaktor webu Centrumher.eu od roku 2009, vášnivý hráč od roku ´99 a zanietený fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza, ktorý nepohrdne zberateľským predmetom