Interview s vývojármi novej česko-slovenskej mobilnej hry – World Of Cheese

Syrový Svet prichádza dnes na iOS a Android a my ho uvádzame spolu s rozhovorom s vývojármi Alda Games

Syrový Svet je nová Point and Click adventúra na mobilné telefóny a tablety, ktorá v 35 úrovniach potrápi vaše mozgové závity ale aj postreh.

Hra je vizuálne príjemna a odladená, úlohy sú logicky navrhnuté a tak nebudete potrebovať nápovedu, stačí dobrý zrak a vnímanie. Adventúra je zábavná ale možno trochu zamrzí jednotvárna hudba, či jej dĺžka, kedy ste schopní vyriešiť všetky levely do hodiny a pol bez systému odmien. Za vyskúšanie určite stojí.

Sťahujte World of Cheese na

Google Play (Android – Zdarma)

AppStore (iOS – 0,89 €)

S vývojármi z československého štúdia Alda Games, ktoré sídli v Brne sme podnikli menší zaujímavý rozhovor, v ktorom sa dozviete niečo o fungovaní mobilného štúdia na našom trhu, o ich ambíciách ale aj o financiách. Odpovedal projektový manažér – Matej Brendza.

Kedy a prečo ste sa rozhodli vyvíjať hry pre mobilný sektor?

S myšlienkou vlastného developerského štúdia sme sa pohrávali už dlhšie, ale reálne kontúry nabrala až v apríli tohto roka. Vtedy sme začali pracovať na hre Zachraň šneka. Netrvalo dlho, konkrétne do júna, a hra bola zrelá na vydanie.

Ako funguje také malé mobilné štúdio (strom pridelených úloh)? Je to garážový koníček popri skutočnom zamestnaní alebo full time job?

So štúdiom spolupracuje pár externistov, týka sa to najmä vecí spojených s lokalizáciami do iných jazykov alebo hudbou, ale vo všeobecnosti môžem povedať, že drvivá väčšina pracuje na full time. Počnúc programátormi, cez grafika či dizajnérov.

Je pravdou, že naše štúdio je malé, ale určitá hierarchia a „úlohovací“ systém u nás funguje ako v každej firme. A hlavne deadline-s, tie sa musia dodržiavať J

Ako dlho trvá vývoj hry od začiatku jej zápisu na papier po vydanie?

Na túto otázku neexistuje jednoznačná a presná odpoveď. Čas strávený hrou závisí od kapacít vývojárov, od ich znalostí, od titulu samotného. Napríklad Šnek bol vydaný prakticky po 3 mesiacoch, ale postupne sme zistili, že to chcelo ešte viac času venovať testovaniu. Vývoju a testovaniu Sýrovýho světa sme venovali 5 mesiacov, hoci v „šuflíku“ ležal už dlhšie.

Prinieslo vám vydanie Zachraň Šneka dostatočné financie na fungovanie vývoj ďalšej hry, alebo je World of Cheese ďalším pokusom o prerazenie?

Každá hra je pokusom o prerazenie. Šnek má v rámci česko – slovenského trhu cez 65 000 stiahnutí, pozitívne bola hra prijatá aj v zahraničí. Spoplatnená, resp. in-app purchase systém bol nastavený pre iOS verziu, odtiaľ pochádza jedna časť príjmov, druhá zas z reklám, ktoré sa zobrazovali v Android verzii. Pravdou je, že nemôžeme hovoriť o ziskovej hre, v podstate Šnek nepokryl ani svoj vývoj. Ale to sme ani neočakávali, Zachraň šneka bol len akýmsi pokusom overiť si naše schopnosti.

A keďže vydávame ďalšiu hru, pričom inú máme rozpracovanú, myslím, že pokus dopadol úspešne.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QZIVOSVX8p0[/youtube]

Na čo sa chcete zamerať v budúcnosti ak World of Cheese prerazí?

Už vyššie som naznačil, že pracujeme na ďalšom titule. Ide o „tower defense“ hru odohrajúcu sa v atypickom prostredí. Nechceme sa totiž výlučne orientovať na „casual“ logické hry, máme ambíciu vytvoriť niečo komplexnejšie a v zmysle vyššie uvedeného, aj niečo, čo by dokázalo priniesť zisk.

Na čo sa chcete zamerať, ak World of Cheese sklame a nebude vás predávať?

S touto možnosťou veľmi nepočítame, počet stiahnutí predošlej hry naznačil, že minimálne u nás existuje dopyt po hrách domácich vývojárov. Situácia v zahraničí je v tomto smere trochu zložitejšia, no napriek tomu si myslím, že svoje publikum si World of Cheese nájde. Každopádne, predikovať, čo bude, keď bude, sa len málokedy veľmi vypláca, takže… J

Máte nejaké nápady, ktoré chcete realizovať, ale nemáte k tomu zatiaľ prostriedky ani čas?

Nápadov bolo, je a bude vždy mnoho. Niekedy nás brzdí technológia, inokedy vlastné schopnosti, človek musí byť predsa realista. Nemôžem povedať, žeby bolo niečo, čo by nás v projektoch priamo zastavilo. Ale jednoducho platí, že keď robíme na jednom projekte, nemôžeme súčasne pracovať na ďalšom.

Aká je vaša obľúbená mobilná hra a ktorej hre najviac uznávate celosvetový úspech?

Za mňa osobne jednoznačne Clash of Clans. Nielen pre koncept hry či „social“ aspekty, ale aj spôsob, akým Supercell aplikuje monetizačný model. Tá práca s psychológiou hráča je proste obdivuhodná. Ďalej samotný hráč. Supercell sa netají tým, že svoje kampane orientuje najmä na bonitných hráčov. No zároveň sa o neho aj starajú. Pre mňa je Clash of Clans ukážkový príklad hry, ktorá funguje viac ako služba než samotná hra.

Profilový obrázok používateľa: Lukáš Kanik
Sledujte ma:

Lukáš Kanik

Šéfredaktor webu Centrumher.eu od roku 2009, vášnivý hráč od roku ´99 a zanietený fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza, ktorý nepohrdne zberateľským predmetom
PODPOR MOJU TVORBU
Profilový obrázok používateľa: Lukáš Kanik
Sledujte ma:
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Napíš komentár

Musíš byť prihlásený pre napísanie komentára.