Interview s vývojárom z CD Projekt: Zaklínač má vyzerať ako renderovaný film

Producent Maciej Sosnowski v rozhovore odpovedal na pár našich otázok o Zaklínačovi!

Zaklínač 3 bol ohlásený minulý mesiac a v niekoľkých článkoch tu, tu a tu sme si popísali všetky známe informácie o hre a aj kopu záberov. Producenta a manažéra hry z CD Projekt RED sme sa spýtali na vývoj hry a ich plány pre Next-Gen.

CH: Witcher 3 bol oznámený ako Next-Gen RPG a nedávno bol potvrdený aj na PS4. Znamená to, že staré systémy Xbox360 a PS3 už vašu hru proste nezvládnu?

MS: Tretí Zaklínač vyjde na všetky high-endové zariadenia v roku 2014. Len na tomto hardvéri vieme využiť potenciál nášho RedEngine 3, vďaka čomu vieme vytvoriť hry s otvoreným svetom, a vložiť systém rozhodovania, ktorý vplýva na celý vývoj vo svete.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=DW29b9n7CsA[/youtube]

 

CH: Aký ťažký je vývoj na next-gen konzoly, ktoré sú architektúrou bližšie k PC, v porovnaní s Xbox360, na ktorý ste vydali druhého Zaklínača?

MS: Náš tím sa vývojom na Xbox360 veľa naučil a odvtedy sme sa rozrástli. K PS4 sme mali prístup už nejakú tú dobu pred oznámením a engine sme upravovali podľa toho, čo ponúka nová konzola. Myslím, že vývoj je jednoduchší, aj keď hra bude oveľa detailnejšia ako predchodca, takže veľa práce je stále pred nami. Najmä to, že sme sa rozhodli urobiť niečo neobvyklé. Chceme skombinovať špičkový príbeh a dej s otvoreným svetom. To je naším cieľom a k tomu potrebujeme správnu technológiu.

CH: Keď ste vytvárali Next-Gen Engine, nemuseli ste začínať od nuly, kvalitný engine ste mali už z dvojky. Čo pre vás znamená „next-gen“ a čo to znamená pre engine? Ponúkne Witcher 3 niečo dychberúce, niečo, čo si hráči okamžite spoja s pojmom next-gen? Je to napríklad obrovská rozloha sveta, realistické AI, perfektné animácie alebo detailná grafika?

MS: Najskôr chcem povedať, že sme neskončili s prácou na našom novom real-time renderi a všetky screenshoty, ktoré ste videli pochádzajú ešte zo starého. Čo chceme dosiahnuť, je CG filmová kvalita grafiky. Samozrejme vylepšení sa dočká celá hra, AI aj animácie.

Napríklad počas súbojov, väčšie skupinky nepriateľov medzi sebou komunikujú a používajú taktiku, aby vás premohli. Máme tiež morálny systém, ktorý bude robiť boje realistickejšie. Chceme tiež zlepšiť animácie. V boji uvidíte 5x viac animácií ako vo Witcher 2 a zmenami prejde aj mimika tvárí.

  

CH: V trojke sa chcete zamerať viac na knihy, alebo na herné univerzum? Budú rozhodnutia z dvojky prenesené do trojky?

MS: Budeme mať import uložení, len ak nám to dovolia technické možnosti.

A teraz ku knihám. Chceme priniesť niektoré mechaniky, vďaka ktorým sa Geralt priblíži viac ku svojej profesii zaklínača. Bude sa to volať Monster Hunting a sú to rôzne kontrakty od obyvateľov, ktorých trápi nejaká háveď. Geralt bude najskôr musieť obzrieť miesto, kde bolo monštrum spozorované, alebo kde boli zanechané obete. Potom môže študovať stopy a zisťovať, proti čomu vlastne čelí. Toto všetko mu dá výhodu v boji, Geralt môže zaútočiť na určitý orgán beštie, čím sa uchráni od nebezpečných útokov, napríklad od jedu. Práve takto prebiehalo zaklínačské remeslo v knihách.

  

CH: Nanešťastie, Witcher 2 sa stal obeťou pirátov vo veľkom merítku a CD Projekt urobilo proti nim rázne kroky, ktoré sa verejnosti nepáčili. Hráči vás majú radi, pretože viete, ako prineisť kvalitný obsah, máte ale stratégiu, ako presvedčiť hráčov, aby si vašu hru kúpili na PC alebo budúce konzoly?

MS: Nie som si istý, o čom konkrétne hovoríte – je odstránenie DRM niečo, čo hráči nemajú radi? Pretože DRM – voľné hranie je jedna z vecí, ktoré podporujeme a je to niečo, čo odmení našich kupujúcich. Naša stratégia je jednoduchá – pirát je len nespokojný zákazník a my musíme proti nim bojovať tak, že sa o nich budeme starať. To znamená neovplyvňovať zážitok poctivých hráčov, ktorí si hru kúpili.

CH: Aké sú vaše plány s RedKitom a komunitou okolo editora? Budete podporovať ich prácu? Mohlo by totiž vzniknúť množstvo skvelých módov a questov, ktoré by oživili dvojku a pritiahli by pozornosť k trojke.

MS: Uzavretá beta nástrojov RedKit je skoro na konci. Sledujte novinky na thewitcher.com a už čoskoro prinesieme viac info.

  

Sledujte ma:

Lukáš Kanik

Šéfredaktor webu Centrumher.eu od roku 2009, vášnivý hráč od roku ´99 a zanietený fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza, ktorý nepohrdne zberateľským predmetom
PODPOR MOJU TVORBU
Sledujte ma:
You can leave a response, or trackback from your own site.

Napíš komentár

Musíš byť prihlásený pre napísanie komentára.