MLB The Show 18 – Recenzia

Hoci našincovi bejzbal nič nehovorí, nič to nemení na tom, že MLB The Show 18 je vydarenou hrou!

Keď sa v našich končinách povie slovo bejzbal, zrejme každý vie, že je to šport. No keď sa človeka spýtate, ako sa bejzbal hrá, zväčša ľudia pokrútia hlavami a povedia, že nevedia. Priznám sa, prednedávnom som to nevedel ani ja. No akonáhle som si naštudoval podrobne pravidlá, tento šport som si zamiloval. Poviem vám, vyhrať zápas v MLB 18 v  poslednej zmene, má svoje nezabudnuteľné čaro.

MLB 18 vás pri úvodnom spustení privíta možnosťou si nastaviť ovládanie pre všetky herné situácie. Nemusíte sa však ničoho báť. Hra ponúka pri každej hernej situácii bohatú ponuku nastavení, takže či už ste nováčik, alebo skúsený hráč bejzbalu, prídete si na svoje. Hlavné rozdiely sú ale v tom, že zatiaľ čo pre nováčikov je ovládanie zúžené na správne načasovanie stláčania tlačidiel, pre obtiažnejšie varianty už budete musieť presne zamieriť aj analógovými páčkami.

Séria podobne ako známe značky FIFA či NHL od EA, vychádza pravidelne každý rok. Ale navyše, hru vyvíja SIE San Diego a je to exkluzivita pre Playstation 4. To by mohlo nabádať na myšlienku, že vývojári sa nejako moc nesnažia a o hru sa nestarajú. No opak je pravdou, hra ponúka všetko, čo poznáte z iných športových hier.

Okrem klasického módu Play Now či online režimov tu nájdete aj Franchise mód, v ktorom sa budú vyžívať hlavne tí, ktorí obľubujú tabuľky. Okrem samotných zápasov sa budete venovať scoutingu, zmluvám a morálke hráčov či samotnej zostave.

Ďalej tu nájdeme samotný Road to the Show mód, ktorý sa najviac podobá na mód The Journey zo série FIFA. Zhostíte sa mladého hráča, ktorý sa musí predierať cez draft, farmu až po stabilné mieste v zostave hlavného týmu. Akurát je tak škoda, že mód nie je tak cinematický. Váš hrdina nie je nadabovaný a to uberá hernému zážitku.

Za čo treba hru mimoriadne pochváliť, je jej všestrannosť. Je jedno, či ste absolútny nováčik, alebo skúsený hráč. Hra vám ponúkne aj tak primeranú výzvu a neskutočný herný zážitok. Dám vám príklad pri odpaľovaní lôpt. Ak hráte na ľahkej obtiažnosti, priestor ktorým trafíte loptu je oveľa väčší, ako na najťažšej obtiažnosti. Navyše, pri ľahkej obtiažnosti letia na vás lopty presne a jediné o čo sa tak staráte je presné načasovanie odpalu.

Avšak, pri najťažsej obtiažnosti musíte nie len presne načasovať odpal, ale aj presne zamieriť vašu pálku. A navyše, prakticky v zlomku sekundy musíte vyhodnotiť, či lopta ktorá na vás letí, je dobrá alebo zlá. Nestačí už len máchať pálkou, to by ste sa vystrajkovali až príliš skoro.

Avšak, hra nie je len o home runoch. Nikdy by som si nepomyslel, že pri MLB 18 budete musieť až tak takticky premýšľať. Ísť po méte, neísť? Skúsiť to zahrať na home run, alebo odpáliť loptu, prebehnúť na métu a až potom skúsiť? Letí na mňa dobrá lopta, alebo zlá? MLB na vás bude klásť aj takéto nároky, a čím vyššia obtiažnosť, tým budete musieť rozmýšľať viac a hlavne rýchlejšie.

Dám vám príklad. 9. zmena, prehrávam 7:6 a už mi ostáva len jeden pálkar, ostatní dvaja vystrajkovaný. Do konca zápasu ostávajú už len 3 nadhody môjho súpera. Prvý nadhod, strajk. Pri druhom sa mi padarilo odpáliť a dobehnúť na prvú métu. Ďalší nadhod, pálkar sa do toho poriadne oprie a loptu zastavuje až ruka šťastného diváka, ktorý si zo zápasu odnesie okrem zážitku aj suvenír. Home run a môji New York Yankees vyhrávajú 8:7. Poviem vám, parádny zážitok.

Čo mi však na hre vadilo, bol fakt, že na nižších obtiažnostiach váš súper len málokedy odpaloval loptu. Častokrát neodpálil, len sa nechal vystrajkovať. Boli to také dva extrémy. Buď išiel hráč odpaľovať každú jednu, alebo žiadnu. A keď už nejakú loptu trafil, tak len tú, ktorou si bol na 110 percent istý. Až na ťažších obtiažnostiach máte pocit, že nehráte len proti čistej AI. Na ťažšej obtiažnosti to vyzerá už oveľa reálnejšie a lepšie. Možno by to chcelo v tomto zmysle trocha u nižšej náročnosti pridať a u vyššej zasa ubrať. Ale to je len drobnosť. Inak je v tomto smere hra perfektná a užije si ju naozaj každý.

Tomu napomáha aj tzv. dynamická obtiažnosť. Ak ste na svojho AI protivníka veľmi dobrý, hra vám to trocha sťaží. A naopak, ak to preženie, tak trocha uberie. Mieru toho, ako rýchlo a dramaticky MLB 18 reaguje na vašu hru si viete taktiež zvoliť. Takže s obtiažnosťou, aby bola tak akurát na vaše schopnosti, to nie je zas tak zlé, ako to mohlo z riadkov vyššie vyznieť.

To že sa s hrou vývojári pohrali vidno aj na maličkostiach, ktoré hra obsahuje. Na štadiónoch vidíte predavačov hot-dogov, ktorí sa prechádzajú medzi divákmi, či hráč ktorý práve schádza z ihriska si dáva dole prilbu a na hlavu si dáva šiltovku. Hra sa svojimi prestrihmi podobá na TV prenos a miestami neviete, či hráte hru alebo sledujete zápas v telke. Kvalitou „prenosu“ by sa hre vedela vyrovnať akurát tak FIFA. Rovnako vás vtiahne aj atmosféra na štadióne, ktorá najviac graduje práve v okamihu, kedy sa niekomu podarí home run. Navyše, poteší aj detail toho, ako divák chytí loptu a okolo neho sa utvorí skupinka, ktorá sa teší z tohto životného úspechu s ním.

Každopádne, prestrihy počas zápasov mi po čase začali liezť na nervy. Naťahovali dĺžku zápasu a vkuse ich preskakovať ma už unavovalo. Našťastie, dajú sa v nastaveniach vypnúť na úplne minimum a tým si tak ušetríte kopu času. Zápasy, hlavne počas reálnych 9 zmien v pohode majú dĺžku aj 45 minút a pri dlhších výmenách som sa dostal skoro na hodinu. No dobrou správou je, že sa bavíte a tak čas pri hre ani len nevnímate.

Čo už ale troška pokrivkáva, je grafické spracovanie hry. Na jednej strane hráči a ich animácie pôsobia naozaj skvelo. Na druhej strane ale štadióny pôsobia trocha plocho. A o budovách a pozadí štadiónov ani nehovorím. Tu ako keby sa zasekol čas a budovy v pozadí vyzerajú ako z čias PS3. A to nehovorím o vode pri jednom zo štadiónov. Rieka vyzerá ako z PS2 a to už je na zamyslenie. To je asi jediná vec, ktorá očividne ťahá hru smerom dole.

V hre nájdete, samozrejme, aj Dynasty mód, ktorý je akousi obdobou Ultimate Týmu z EA hier. Okrem iného je tu aj Retro mód, ale žeby bol nejako extra záživný sa povedať nedá, no svoje publikum si určite nájde. Asi najzábavnejším módom, ktorý zabaví aj nehráčov bejzbalu je Home run derby. Veľmi jednoducho povedané, kto dá najviac home runov, ten vyhráva. Môžete hrať až 8 hráči na jednej konzole, alebo si zmerať sily s online protivníkmi.

Ak by som to mal zhrnúť, MLB The Show 18 ponúka zaujímavý mix. Obsahuje prakticky všetky herné módy, ktoré by športová hra v roku 2018 mala mať, taktiež ponúka peknú grafiku a super prezentáciu samotného zápasu a dopĺňa to perfektnou a hlavne zábavnou hrateľnosťou. Tá je navyše vhodná nie len pre nováčikov v sérii, ale aj pre skúsených harcovníkov. Ak ste teda dlhoročný fanúšik série, musíte zvážiť, či pre vás MLB 18 ponúka toľko noviniek, aby ste po nej siahli. Ak ste však v bejzbale zelenáč a chceli by ste začať s touto hrou, kúpou tejto hry určite nič neoľutujete!

Mám 19 rokov a na CentrumHer.eu to s Lukášom ťahám už viac ako 4 a pol roka. A ak práve nehrám, tak ma nájdete na MatFyze, kde študujem, alebo s mojou priaťelkou, Saši 🙂