NHL 19 – Recenzia

NHL 19 je po dlhej dobe hokejovou hrou od EA, po ktorej sa oplatí siahnuť!

2:2, druhé predĺženie a tím Las Vegas Golden Knights v 98. minúte zápasu s Winnipegom prichádza o hráča po vylúčení. Hrubá, netaktická chyba v takom dôležitom momente zápasu. Napriek tomu, Las Vegas vyhráva buly, obranca posiela útočníka do útoku popri mantineli. Nasleduje strela na bránu, ale brankár Winnipegu odráža puk veľmi nešťastne, akurát na hokejku Karlssona, ktorý svojim štvrtým gólom v Play-off rozhoduje o tom, že Las Vegas postupuje vo svojej nováčikovskej sezóne do finále NHL!

Nie, toto nie je opis reality, aj keď by sa tak mohlo zdať, keďže Las Vegas a Winnipeg sa skutočne stretli tento rok v konferenčnom finále. Tí, ktorí sledovali rozprávkovú jazdu hráčov Golden Knights, určite vedia, že vytúžený Stanley Cup nad hlavu nezdvihli. Najnovší ročník NHL 19 však dáva aj vám možnosť túto rozprávku dokončiť presne tak, ako sa to podarilo mne. Oplatí sa siahnuť po najnovšom ročníku hokejovej simulácie od EA?

Na začiatok trocha sklamania, nech máme šťastný koniec. Je to už desať rokov, od kedy EA vydala svoju poslednú hokejovú hru pre PC a nezmení sa to ani tento rok. NHL 09 tak aj naďalej ostáva poslednou hrou v sérii, ktorá vyšla aj na tejto platformu. Veľa sa hovorilo o tom, že by sa ta malo zmeniť po prechode hry na Frosbite engine. Bohužiaľ, ani táto zmena sa neudiala a hra stále beží na rovnakom Ignite Engine.

Napriek tomu hra nevyzerá zle. Hráčom však určite neunikne, že od NHL 15 sa grafika veľmi neposunula. A to je bohužiaľ pravda. Na NHL 19 sú síce jemné grafické vylepšenia badateľné, no na tvárach hráčov je vidno, že ani zďaleka nemajú takú kvalitu, ako ich futbaloví kolegovia z FIFY. To je však jediné mínus, inak hra vyzerá aj na dnešnú dobu dobre. Aj to svedčí o tom, akú nadčasovú robotu vývojári v roku 2014 pri NHL 15 urobili.

A keď už sme pri grafických vylepšeniach, nemôžeme vynechať ani zamrznuté rybníky, na ktoré sa hra vôbec po prvýkrát v histórii presúva. Tie zvláda hra prekvapivo dobre a vyzerajú veľmi pekne. Spomínaný mód World of Chel, ktorý obsahuje rybníky, funguje skvelo a a hlavne, prináša zábavu. V tomto móde si vytvoríte svojho vlastného hráča, ktorého si viete rôznymi predmetmi upravovať podľa vášho gusta. Bundy, mikiny, tepláky, rifle, korčule a mnoho ďalšieho vám padá zo športových tašiek. Tie viete získať len hraním tohto módu.

Samotné World of Chel v sebe ukrýva viacero minihier. Tou prvou je NHL Pro-Am. Ide sa o 40 3vs3 hier. Očakávať môžete zápas bez pravidiel, na rybníku. Vždy proti tímu, ktorý je postavený okolo nejakej hokejovej legendy. Tieto zápasy vás skvelo pripravia na ostatné online výzvy. Ďalšou skvelou a hlavne zábavnou minihrou je NHL Ones. V nej prebiehajú súboje troch hráčov, každý proti každému. Ste traja, puk je len jeden a vyhrá ten, ktorý dá najviac gólov brankárovi. Na tomto móde sa mi páči, ako rýchlo sa všetko mení. Ak máte puk, ste sám proti dvom obrancom. Čím lepšia je vaša technika a práca s hokejkou, tým väčšiu šancu máte svojich súperov prekabátiť a dať gól. No akonáhle puk stratíte, stáva sa z vás obranca a logicky by ste mali svojmu súperovi v strelení gólu zabrániť. Mód funguje prekvapivo skvelo a je perfektne návykový. Ja osobne som pri ňom presedel hodiny a bavil ma. Vďaka nemu ste nútení sa zlepšiť v kľučkovaní, čo využijete v každom ďalšom móde NHL 19.

Ostatná ponuka módov je rovnaká ako pred rokom. Nájdete tu Play-off, Nájazdy, Hokejovú Ligu Majstrov aj s Banskou Bystricou, režim Organizácie či tréningový režim. Ale aj NHL Threes, mód ktorý mal pred rokom svoju premiéru. Aj tentokrát sa dočkal vlastnej kampane, v ktorej hráte proti tímom z celej Ameriky a odomykáte si nové predmety a hráčov. Ak ste ho hrali pred rokom, viete presne, čo vás čaká. Čo však zamrzí, je fakt, že NHL Ones je dostupné len vrámci World of Chcel. Nemôžete si tak zavolať k sebe priateľov, dať im do ruky ovládač a ísť si zahrať proti sebe na jazero. Pritom, práve takýto mód si to vyslovene pýta. Prečo sa tak vývojári rozhodli, pre mňa ostáva obrovskou záhadou, no je to veľká škoda.

Za posledné roky sme si pri NHL zvykli, že sa každý rok hrá viac-menej rovnako. Od uvedenia tejto série na „next-gen“ konzoly sa v tomto smere veľa nespravilo. Až minulý rok prišiel Defense Skill Stick, ktorá dávala viac možností do obrannej hry. Keď sa človek naučí tento systém používať, je vyslovene radosť sa dívať na to, ako vďaka nemu likvidujete útočné akcie súpera. Tento rok sme sa dočkali pre zmenu systému Real Player Motion. Vďaka nemu sa mení ovládanie hráčov. Už nemáte pri prudkých otočkách pocit, že otáčate zaoceánsky parník. Hráči poriadne akcelerujú, sú dynamickí, svižnejší. Celej hre to dáva poriadny náboj a je radosť sa dívať, ako taký Connor McDavid vyštartuje z miesta ako raketa. Zato taký náš Zdeno Chára je pomalší, dlhšie mu trvá rozbeh, no odstaviť ho od puku je neskôr takmer nemožné. A keď ešte niekoho trafí, to je len krásny bodycheck!

Vďaka vylepšenému pohybu sa zmien dočkali aj práve spomínané bodychecky. Sú rozmanitejšie a vizuálne krajšie. Je vyslovene radosť sa pozerať na to, ako odstavíte hráča tvrdo, no stále čisto od puky. Na hru sa celkovo pozerá lepšie, nakoľko spolu so systémom Real Player Motion prišli do hry aj nové animácie. Pohyby sú plynulejšie a celá hra tak pôsobí ucelenejšie. Rozhodne sa jedná o podarený krok vpred, vďaka čomu sa jedná o naj-komplexnejšiu hrateľnosť v sérii.

Hoci sme sa očakávanej zmeny enginu nedočkali, vývojári nám stále dávajú najavo, že z toho súčasného ešte nedostali maximum. Dočkali sme sa zaujímavého nápadu v podobe World of Chel, ktorý položil základy zaujímavému online hubu. Bude zaujímavé sledovať. ako ho v budúcnosti vývojári budú rozširovať. Každopádne, vďaka novému pohybovému systému sa hrá aj vyzerá lepšie, ako kedykoľvek predtým. Ak ste minulý ročník kvôli sklamaniu z minima inovácii preskočili, určite by ste mali siahnuť po NHL 19. Nie je to síce perfektná hra, no rozhodne najlepšia hokejová hra, akú dnes dostanete!

NHL 19 si môžete zakúpiť na XGames.sk

Mám 19 rokov a na CentrumHer.eu to s Lukášom ťahám už viac ako 4 a pol roka. A ak práve nehrám, tak ma nájdete na MatFyze, kde študujem, alebo s mojou priaťelkou, Saši 🙂