Prey – dojmy z predvádzačky na GamesCome

Urobila „dvojka“ taký dojem ako vo mne zanechala jednotka?

Bethesda tento rok priniesla na GamesCom dva výrazné tituly, ktoré vydáva v najbližších mesiacoch. Sú nimi Prey a Dishonored a na obe sme sa pozreli priamo v biznis stánku vydavateľa. Zaujímavosťou je, že Bethesda tento rok v podstate nevydáva žiadnu vlastnú hru zo svojich štúdií ale vydáva dve hry zo štúdia Arkane. Bethesdu musím ale trochu skritizovať, pretože obe hry spojila do jednej prezentácie kde len v podstate spustili dve videá a nebol ani priestor na prípadné otázky. Na nejaké demo mohli novinári rovno zabudnúť.

Prey je totálne novým rebootom značky, s pôvodnou hrou z roku 2006 ju spája len zasadenie a aj to len tak jemne. Odohráva sa znova vo vesmíre, na bývalej ľuďmi obývanej stanici. Prostredia vám zväčša pripomenú taký Dead Space, rovnako ako aj nepriatelia ktoré stanicu obsadili. Pri predvádzačke sme mali možnosť pozrieť sa na ukážku z hrania, na súboje s mimozemšťanmi aj na originálne herné mechaniky a zbrane.

Hlavným hrdinom (alebo hrdinkou, pohlavie je možné si zvoliť) je Morgan Yu, jeden z preživších na stanici a síce sa hra vraj má zameriavať na príbeh, toto je asi tak všetko, čo vám o ňom poviem. Zo zaujímavých herných mechaník sa nám ich ale ukázalo niekoľko, takže by som povedal, že je skôr kladený dôraz na hrateľnosť, ako na story. Tak ako v pôvodnej hre, aj tu vývojári dosť stavili na logické hádanky a rôzne riešenia. Yu napríklad ovláda schopnosť „Mimic“ vďaka ktorej sa transformuje do akéhokoľvek každodenného objektu v okolí. Zahrať si tak môžete za pohár, stoličku, alebo pero a v tejto forme sa viete aj jednoducho pohybovať. Znie to trochu divne, v praxi to však výborne funguje, s predmetmi sa dá rôzne prevaľovať a skákať a dostať sa na inak nedostupné miesta.

Druhá zaujímavá vec sa týka zväčšovania a zmenšovania predmetov. Akousi warp bombou sa dá niekoľko predmetov v okolí dosahu zmenšiť na miniatúrne kúsky, ktoré potom zozbierate ako materiál na crafting. Takto si v podstate zmenšíte skrine, pohovky, elektroniku na centimetrové miniatúry a z takýchto surovín potom upgradujete zariadenia. Zo zbraní sme ich videli len niekoľko, zdá sa že zo štandardných koľají hra nevybočí. K dispozícii budú modifikovateľné pušky, brokovnice, pištole aj granáty. Módy na zbrane nám ale ukázané neboli. Ešte som si všimol jednu zaujímavú zbraň – Gloo Cannon – čo je akési delo na lepidlo. Nepriateľa viete takto doslova zabaliť do tejto látky a potom ho odpáliť, alebo nechať zhorieť. Gloo kanónom si viete na steny vytvoriť aj schody a plošinky, čo otvára hráčom dvere kreativity.

Originálny sa snažia byť nepriatelia, aj keď sa mi zdalo, že je to taký výcuc z Dead Space a Half-Life. Mimozemšťania, ktorí obsadili stanicu sa správajú ako tiene, morfujú svoju podobu a ich tempo je vražedné. Tí najmenší akoby z oka vypadli headcrabom z Half-Life. Ostatní sú ako vystrihnutí z Dead Space a až keď prišiel na rad obor, videogameplay skončil.

Graficky hra silne pripomína Dishonored. Nie je tak artisticky štylizovaná ako druhá hra od Arcane ale textúry, nasvietenie a celkový feeling sa fakt kopírujú. Možno to je rukopis francúzskeho štúdia, zaujímavosťou je, že použili CryEngine. Prostredia sú detailné, dynamické tiene tomu dodávajú hĺbku a s mnohými objektami sa dá manipulovať, takže je okolie veľmi živé.

Okrem hore spomenutých herných mechaník hra ničím iným neoslnila. Vlastne by som povedal, že rovnakú kvalitu sú schopní dosiahnuť aj menej dotovaní indie vývojári, ako Bethesda so svojimi peniazmi. Ani neviem, čo má byť vlastne najväčším ťahákom tejto hry a z prezentácie som odišiel sklamaný. Pevne dúfam, že to budú logické úrovne, či let vesmírom v skafandri a stave beztiaže a myslím, že mnohých hráčov budú priťahovať hlavne tie originálne zbrane.

Čakanie na nový PREY si skrátite odohraním starého pôvodného dielu, ktorý na svoju dobu priniesol až výnimočne kvalitný gameplay. Na novinku si budeme musieť počkať ešte niekoľko mesiacov a za tento čas snáď Bethesda vytasí nejaké lepšie karty. Šancu tomu určite dám.


Profilový obrázok používateľa: Lukáš Kanik
Sledujte ma:

Lukáš Kanik

Šéfredaktor webu Centrumher.eu od roku 2009, vášnivý hráč od roku ´99 a zanietený fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza, ktorý nepohrdne zberateľským predmetom
Profilový obrázok používateľa: Lukáš Kanik
Sledujte ma:
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Napíš komentár

Musíš byť prihlásený pre napísanie komentára.