Pure Farming 2018 – Recenzia

Dlhoročný Farming Simulator od Francúzov konečne dostáva solídnu konkurenciu. Zrecenzovali sme prvú hru Pure Farming 2018

Hrám zo série Farming Simulator od francúzskeho štúdia Giants Software sa venujem už niekoľko rokov a rozhodne sa teším na najnovší ročník 2019. Ten by mal vyjsť tento rok na PC a konzoly. No kto by to bol povedal, že práve Poliaci budú tí, ktorí sa budú snažiť konkurovať zdanlivému monopolu farmárskych hier. Techland vydáva hru Pure Farming 2018, čo je prvá hra poľského štúdia Ice Flames.

Ja im veľmi fandím, k Pure Farming sme sa dostali už na výstave GamesCom a dali nám niekoľko fliaš vína, aby nám zatemnili mozgy a aby sme ich hru všade vychvaľovali. Po obdržaní novinárskej verzie som sa teda pustil do farmárčenia rovnako, ako to robím pri každom veľkom ročníku Farming Simulator. Už v hlavnom menu mi však niečo chýba, nevidím tam totiž jednu dôležitú položku – multiplayer. Na druhej strane, veľmi vás poteší že hra je kompletne v češtine.

Na výber mi tak ostáva len singleplayer kampaň, množstvo výziev a voľný mód, kde si svoj scenár môžete naťukať hneď od začiatku. Po dedkovi preberám farmu s bankovým dlhom 275 tisíc dolárov a 50 tisíc mám k dispozícii na hospodárenie. Prvými hernými dňami vás Pure Farming 2018 prevedie v sérii detailných tutoriálov, no už je len na vás, aby ste sa z dlhu vyhrabali efektívnym hospodárením. Musím poznamenať, že hra je extrémne prístupná aj úplným nováčikom v žánri. Úvodné návody a tutoriály o oraní pôdy, siatí a žatve vás zasvätia do toho, ako efektívne obrátiť peniaz.

V kampani sa dotknete aj nepovinných questov pre ostatných farmárov. V nich si môžete privyrobiť a hlavne, zoznámite sa s technikami, ku ktorým by ste sa normálne dostali až v neskorších častiach hry. Ale na rozdiel od Farming Simulator, vo vedľajších questoch vám Pure Farming nedá stroje na plnenie questu. Ak chcete quest pre iných farmárov splniť, musíte k tomu mať vybavenie. A ak si ho idete kvôli tomu nakúpiť, je treba si premyslieť či sa oplatí vzhľadom na výšku odmeny. A ak na to nemáte, ešte stále je tu banka v ktorej si môžete požičať. Akoby dlh 275 tisíc babiek nestačil.

Čo musia vývojári rozhodne dobiehať je zoznam licencovaných značiek a strojov. Aj keď, klobúk dole, že sa im do hry podarilo dostať tak kvalitné značky ako Zetor, JCB, DAF, AKPIL, alebo Wielton či Kaercher. Celkovo tu nájdeme 21 značiek traktorov, kombajnov a rôzneho poľnohospodárskeho vybavenia. V hre však nájdeme aj ťahač s návesom či pickup Mitsubishi, s ktorým je presun po mape oveľa rýchlejší. V hre nenájdete žiadne nelicencované, vymyslené vozidlo a všetky stroje sú veľmi verné od fyziky cez váhu, výkon a samozrejme aj s interiérom.

Pure Farming v základe ponúka štyri herné mapy, Taliansko, Kolumbiu, Japonsko a americkú Montanu. Zatiaľ čo prvé tri mapy sú malé, Montana má rozlohu až 25 kilometrov štvorcových. Avšak keďže ide o tematické mapy, po prvý krát vo farmárskych hrách tak môžete vyskúšať pestovanie ryže, kávy, konope, pestovať môžete aj olivy či ovocné sady. Mimochodom, ak si Pure Farming 2018 predobjednáte, dostanete k tomu ďalšiu mapu – nemecko. Mapám v podstate ani niet čo vytknúť, tie menšie sú azda len až moc členité ale žiadna nepôsobí prázdno a sú plné dekorácií a správne umiestnenej vegetácie. Mapy mi prídu krajšie ako v konkurenčnej sérii. No strašne mi vadila jedna vec – pozadie týchto prostredí je vytvorené z rozmazaných modelov a pôsobí to extrémne hnusne, všimnite si na screenshotoch.

Ak by vám pestovanie štandarných ani exotických plodín nestačilo, môžete sa pustiť do chovania štyroch druhov zvierat, do pestovania niekoľkých druhov zeleniny v skleníkoch, založiť si môžete solárnu elektráreň, vyrábať bio-plyn alebo dokonca pestovať ovocné sady a záhony. Tak isto tu nechýba ani možnosť najať si pracovníkov na vlastných poliach, takže vy sa zatiaľ môžete venovať svojim zvieratkám, zatiaľ čo pomocníci budú obrábať vaše polia.

Všetky herné mechaniky sú prepracované do najvyššieho štandardu, stroje sú detailne prepracované vizuálne aj funkčne. Správu inventára, obilnín a strojov nájdete v prehľadnom tablete, kde je možné sledovať aj aktuálne ceny surovín. Viete tak, či sa oplatí pestovať práve pšenicu, alebo zemiaky. Ďalším takým drobným detailom je správa vozidiel, čas od času sa oplatí doviezť ich do garáže, opraviť ich, či umyť. Samozrejmosťou je aj spotreba paliva a nutnosť si ho dokupovať.

Trochu som mal problém s tým, že moje veci sú rozhodené po celej mape a skoro nikdy som nevedel, kde mám čo odložené. Pomôže vám mapa no tá nie je ideálne prehľadná. Pure Farming 2018 má však riešenie aj na toto. Cez tablet môžete ovládať drona, s ktorým si z vtáčej perspektívy môžete presúvať vybavenie medzi svojimi šopami. Neviem si na to zvyknúť.

Ak by vás kampaň nebavila a postupné budovanie kariéry je pre vás zdĺhavé, je možno si vyskúšať množstvo výziev vo všetkých dostupných krajinách. Vyskúšate si tak drahé stroje prakticky okamžite, či už je to spracovanie kávy v Kolumbii alebo pestovanie ryže na poliach v Japonsku. Posledným módom je potom už len voľný mód, kde si viete nastaviť počiatočnú sumu a môžete sa tak venovať napríklad len chovu zvierat. Ten multiplayerový mód tu ale fakt chýba, pretože farmárske hry sa hrajú oveľa lepšie, keď máte na to živých parťákov. Možno multiplayer autori pridajú do budúcich DLC, alebo si to nechajú do ďalšieho ročníka ako najväčšie lákadlo.

Hra tiež fakt výborne vyzerá. Okrem ohavných pozadí na horizonte sú všetky modely extrémne detailné a kvalitné, či už z exteriéru alebo interiéru. Všetky licencované vozy vyzerajú fakt dobre a vývojári sa pohrali aj s ich funkčnosťou. Veľké výhrady nemám ani k poliam, k vegetácii a k detailom pri obrábaní. Napríklad pri žatve kombajnom sa okolo kombajnu poriadne práči – presne ako v realite. Nechýba ani dynamická zmena počasia a striedanie dňa a noci, pričom sa do chatrče môžete ísť aj vyspať. Ešte stále si ale vývojári ani tu netrúfli na 3D deformáciu pôdy pri prechode kolesami. Príjemným prekvapením je podpora módov, konkrétne podpora importu vlastných 3D modelov priamo v menu a tiež možnosť vytvoriť si vlastnú rádio stanicu. Alebo si importovať rádio priamo z internetu. Malá fíčura, ktorá veľmi poteší.

A v čom je teda Pure Farming 2018 iný od Farming Simulatora? Ťažko povedať, keď v jadre je to vlastne identické. Už zabehnutá hra od Giants má výhodu v oveľa väčšom počte značiek a tiež už si trúfli na spracovanie dreva a viacero dopravných prostriedkov. No Pure Farming 2018, na to že je prvotina štúdia Ice Flames, dopadla viac ako solídne. V podstate mi v hre nič extrémne nevadilo, okrem toho škaredého horizontu a absencie multiplayeru. Pre niekoho môže byť práve chýbajúci multiplayer určitou brzdou. No v podstate tu nájdete všetko, čo od farmárskej hry očakávate – všetky možné stroje, originálne plodiny, chov zvierat a pestovanie záhonov a to všetko v skvelom grafickom kabáte. Giants má know-how na určité veci a tak by som čakal aj od Ice Flames, že prinesú niečo prevratné a to sa nestalo a myslím, že nové mapy a niekoľko nových druhov plodín nebudú stačiť.

Pure Farming 2018 si môžete objednať na Steame alebo v krabicovej verzii v češtine

Šéfredaktor webu Centrumher.eu od roku 2010, vášnivý hráč od roku ´99 a zanietený fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza, ktorý nepohrdne zberateľským predmetom