QUBE 2 – Dojmy z hrania na GamesCome

Zahrali sme si pokračovanie veľmi podarenej logickej hry od Toxic Games – QUBE 2

Už tomu bude pár rokov, čo vyšla hra QUBE, no živo si ju pamätám, recenzoval som ju. Na Steame má dodnes veľmi pozitívne hodnotenia a tak by možno stála za vyskúšanie pred vydaním dvojky. QUBE 2 som si mal možnosť vyskúšať v hrateľnom deme v pre-alpha verzii.

Toxic Games sa držia identického konceptu, aký mal pôvodný QUBE – rôznymi farbami si môžete zafarbiť štvorcové plochy na stenách a tieto farby potom aktivovať, čím sa zo stien vysunú kocky, spawnú sa, či vytvoria odrazové plochy. Týmto spôsobom v QUBE 2 budete prechádzať znova lineárne úrovne, oddelené dvermi podobne ako v Portal. Pripomína to teda miestnosti testovania vašej inteligencie.

qube2_01 qube2_02

Napríklad modrou farbou na ploche steny si vytvoríte trampolínu, zelenou farbou si môžete nechať zhodiť kocku, červenou farbou na stene si môžete túto stenu vysunúť o niekoľko metrov. Je to tak trochu zmena oproti jednotke, kde farba kociek určovala skôr to, ako veľmi sa kocky vysunú zo steny, tu každá farba má iný význam. Túto zmenu samozrejme chválim, logickým hádankám to dodáva väčšiu hĺbku.

Farby môžete „stieľať“ len tam, kde je to možné, plochy na stenách vhodné na zafarbenie sú vždy dobre viditeľné. V deme, ktoré som mal možnosť hrať som mal ale pocit, že puzzle majú vždy len jedno riešenie a aj keď som sa snažil improvizovať, vždy som dospel len k jednému riešeniu. Možno sa to týka len tých skorších miestností, kde sa s kockami zoznamujete a neskoršie veľké puzzle už bude možné vyriešiť po svojom.

Demo QUBE 2 sa tiež odohrávalo v zatiaľ sterilnom prostredí s perfektne uhladeným, no prázdnym prostredím. Do ruky sa mi dostali ale dva concept arty, ktoré naznačujú aj veľké miestnosti s vegetáciou. Hra beží na Unreal Engine 4 a všetko snáď bude vyzerať bezchybne.

QUBE 2 Concept art 2

QUBE 2 Concept art 1

Čo mi trochu vadilo bol spôsob ovládania na gamepade. PC verziu som hral s Xbox One ovládačom a namiesto toho, aby som každú farbu na „strieľanie“ mal na osobitnom tlačidle, musel som si medzi farbami neustále prepínať. Ak som náhodou zabudol prepnúť a rovnakú farbu som strelil inde, tá pôvodná plocha sa mi zmazala. Mala s tým problém jedna dievčina, ktorá hrala predo mnou a neustále zabúdanie prepnutia farby ju neuveriteľne spomaľovalo.

Tiež trochu nechápem rozhodnutie vývojárov, najskôr vytvoriť logické puzzle v miestnostiach a až potom k tomu napísať príbeh. V každej dobrej hre sa najskôr napíše kvalitný scenár a až potom sa k tomu prispôsobí gameplay, aby sa príbeh prirodzene vyvíjal. V prípade QUBE 2 to asi bude vyriešené jednoduchým nahraním dialógov počas kampane. Tá by mala byť 2x dlhšia ako v prvej hre.

Na QUBE 2 sa veľmi teším, pretože logické hry milujem a milujem výzvy. Ak si chcete urobiť ochutnávku herných mechaník, určite si zahrajte pôvodné Q.U.B.E: Director’s Cut, ktoré nájdete na Steame. 
Sledujte ma:

Lukáš Kanik

Šéfredaktor webu Centrumher.eu od roku 2009, vášnivý hráč od roku ´99 a zanietený fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza, ktorý nepohrdne zberateľským predmetom
PODPOR MOJU TVORBU
Sledujte ma:
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Napíš komentár

Musíš byť prihlásený pre napísanie komentára.