Star Wars: Battlefront 2 – Recenzia

Fantastický zážitok pre fanúšikov Star Wars série, konečne so singleplayer kampaňou.

V záplave jesenných titulov, ktoré som recenzoval som sa konečne dostal aj k Star Wars: Battlefront 2. Vyhol som sa kontroverzii okolo hry a prvý krát som ju spustil až po tom, čo vývojári vypli možnosť mikrotransakcií v multipleyeri. Oproti jednotke sa však zásadne zmenila jedna dôležitá vec – Battlefront 2 prichádza s premakaným singleplayerovým príbehom. Alebo to nie je až taký zážitok?

Iden Versio je veliteľkou špeciálnych jednotiek Impéria v čase udalostí filmu Návrat Jediho a hra sa v podstate začína okamžite po zničení druhej Hviezdy Smrti a po zabití cisára. Iden je ako postava hnaná túžbou zničiť alianciu a spolu so svojim skromným oddielom ničia množstvo dôležitých pozícií. Konečne tak máme možnosť sa pozrieť na druhú stranu konfliktu a prežiť momenty v koži bojovníkov impéria. No nie na dlho, vývojári nevyťažili z temnej strany takmer nič a Iden Versio sa zhruba v polke hry pridá k aliancii. Osobne som sa tešil, že sa zo zákulisia fungovania impéria medzi filmami dozvieme viac, nestalo sa tak.

Dieru medzi filmami vývojári využili aj vstupmi hlavných hrdinov. Okrem Iden Versio si tak v niektorých misiách zahráte za mladého Luka Skywalkera, Leiu alebo Han Sola. Kampaň je tak veľmi dynamická, striedavo si užijete pozemné súboje pešiakov s blastermi, oháňať sa budete svetelnými mečmi ale nechýbajú ani vesmírne súboje, rovnako v imperiálnych stíhačkách ako v X-Wingoch aliancie. Namixované to je výborne a v žiadnej z misií by ste sa nemali nudiť. Asi aj preto, že kampaň vám prosím pekne zaberie menej ako štyri hodiny. V mojom prípade, 3 hodiny a 41 minút bez toho, aby som prehľadával každý kút. Jasné, produkcia špičkových renderovaných scén, kde sú postavy ako živé, a špeciálnych efektov musela zabrať tonu času a peňazí, ale 4 hodiny, tak nízko nekleslo ešte ani Call of Duty.

Pozitívom je, že vás hra prevedie množstvom planét a miest z filmov a súboje vás do ničoho netlačia. V drvivej väčšine narazíte na pevný počet nepriateľov v oblasti a tak sa nestane, že sa donekonečna spawnujú, dokým neprekročíte triger. Tiež sa mi páčilo spracovanie súbojov na Jakku, striedavo sa preletíte v X-Wingu, neskôr si zastrieľate na pešo a potom sa postavíte AT-AT walkerom. Získate tak pocit akejsi otvorenosti, aj keď kampaň je lineárna.

Ako býva u DICE zvykom, všetko v hre je sto percentne autentické. Zvuky, masky stormtrooperov, prostredia lesov Endoru alebo lávou zaliaty Sullust, kde nahliadnete do výrobnej linky AT-AT, všetko vyzerá aj znie fantasticky. Aj z lietania na rôznych strojoch v kampani budete mať parádny pocit, toto je jednoznačne najautentickejšia Star Wars hra, aká bola kedy vytvorená. Pevne sa drží predlohy a dej násilne nenabúrava to, čo bolo zobrazené vo filmoch.  Mimochodom, aj v kampani si môžete kedykoľvek prepnúť pohľad kamery z FPS do TPS, rovnako ako v multiplayeri.

Multiplayer prináša päť módov pre viacerých hráčov online a jeden arkádový mód, ktorý si na konzolách môžete užiť v kooperácii, na PC aj v sólo režime. V arkádovom móde vás ale hra bude obmedzovať v počte kreditov, ktoré môžete za jeden deň nahrať a tak si bez online zápasov nemáte šancu odomknúť potrebné vybavenie.

Strike online mód je v podstate kópiou módu Rush zo série Battlefield, kde musí tím splniť množstvo úloh pre ďalší postup na mape. Blast mód je zase variáciou na tímový deathmatch, bez techniky, zameraný na súboje na blízko. V móde Heroes vs Villains si proti sebe zahrá osem hráčov v dvoch tímoch (temná strana a Jedi) a hrať môžete len s hrdinami zo všetkých ér ságy Star Wars. Majster Yoda sa tak postaví vedľa Skywalkera a Rey, Kylo Ren zase vedľa Darth Vadera alebo Bobbu Fetta. Stret všetkých hrdinov je neskutočne dynamický, no v úzkych častiach mapy aj trochu neprehľadný. Ale aspoň si užijete mečovačky.

Najväčšími ťahákmi sú však módy Galactic Assault a Starfighter Assault. Sú to najväčšie módy, pričom v prvom sa postaví proti sebe až štyridsať hráčov vrátane bojovej techniky a lietadiel, druhý mód je zameraný čisto len na letecké súboje. Galactic Assault je multiplayerový mód ktorý naplno využíva značku so všetkým, čo k tomu patrí. V niekoľkých úlohách na veľkých mapách si zahráte za pešiakov, Walkerov, špeciálnych trooperov alebo dokonca hrdinov v prípade, že sa vám v hre bude dariť. Počas zápasu si totiž za nahrané body môžete „privolať“ špeciálneho hrdinu, či bojovú techniku.  So svetelným mečom viete narobiť poriadne škody, no príde mi to že hrdinovia sú príliš drahí a veľa toho nevydržia. V leteckých súbojoch si potom viete privolať špeciálne lode, ako Millenium Falcon, či stíhačku Dartha Vadera.

Gameplay v singleplayeri aj multiplayeri je výborný. Postavy sa ovládajú luxusne vo first person aj third person pohľade a zbrane sú verné predlohe. Na rozdiel od COD vaša postava aj niečo vydrží a tak na bojisku vydržíte nejaký ten čas, ak práve nie ste noob. Herný štýl si môžete upraviť výberom jednej zo štyroch tried a potom hviezdnymi kartami a zmenou vybavenia. Namiesto granátu si tak môžete vybaviť postavu jet-packom, štítom alebo brokovnicou na obmedzený čas. Hviezdne karty sú potom rozdelené do niekoľkých tried kvality a dostanete sa k nim len cez loot boxy. A tu nastáva problém hry.

Pri prvom hraní máte pri každej z multiplayerových tried len jednu zbraň a žiadne karty. Ak si chcete odomknúť všetky štyri zbrane, s každou triedou treba mať cez 500 zabití, to je minimálne 25 zápasov na triedu. Ak si chcete odomknúť hviezdne karty na vylepšenie postavy, musíte nahrať ďalšie desiatky a desiatky hodín, aby ste si mohli dovoliť toľko loot boxov. Šanca, že v loot boxe dostanete kvalitnú hernú kartu je malá. Čakal som, že hráč k začiatku dostane toho o čosi viac, v tomto momente je progres v multiplayerovom režime veľmi pomalý. Nie každý z nás je ochotný venovať hre desiatky/stovky hodín, aby si odomkol všetkých herných hrdinov a karty schopností. Vývojári pritom už znížili ceny hrdinov, tých si môžete odomknúť pomocou hernej meny. Získanie kvalitného vybavenia pre triedy je skôr vecou náhody, ako hraním. To, že ste proste dobrý hráč vám nezaručí, že sa skôr dostanete k lepšiemu itemu. Pred mojim recenzovaním bola v hre možnosť nakúpiť si loot boxy za reálne peniaze, hráč ktorý si zaplatí sa za pár stoviek eur dostane ku všetkému skôr.

Audiovizuálne ide o neskutočne skvelý zážitok. Verné zvuky a takmer fotorealistická grafika znova dokazujú, že Frostbite je nádherný engine a má ešte nejaké rezervy. Optimalizácia PC verzie je dobre odladená a pády FPS som spozoroval len v multiplayeri pri 40tich hráčoch, za čo pravdepodobne môže môj slabší procesor. Čo treba najviac pochváliť sú renderované scény najvyššej kvality v hernom priemysle a tiež celkový audiovizuálny dojem. Na nočných multiplayerových mapách, lietajúce strely z blasterov, výbuchy a vesmírne súboje vás dokonale vtiahnu do hry. Po zvukovej stránke nie je čo dodať,  tak ako minule, aj tu je všadeprítomná originálna hudba ságy Star Wars.

V podstate nemám s novým Star Wars: Battlefront 2 nejaký veľký problém. Ten najväčší je asi extrémne krátka singleplayerová kampaň s tým, že vývojári zbytočne skočili z jednej strany konfliktu na druhý – v krátkom čase. Vyskúšate si ale všetky možnosti súbojov, či už pozemné alebo vzdušné. Grafika a zvuk takmer bez konkurencie a hrateľne je to v podstate zábava v akomkoľvek multiplayerovom režime. Multiplayer ale zabíja zle nastavený progres hráča, nezmyselné hviezdne karty závislé od loot boxov. Po hodinách hrania nemám pocit, že by som v multiplayeri niečo dosiahol a to je to, čo ma od multiplayeru odradí pretože nie som ochotný hre venovať dva týždne len preto, aby som si odomkol Darth Vadera alebo Jet Pack. Za zábavu v multiplayeri by som inak dal aj 9 bodov.

Star Wars Battlefront 2 si môžete kúpiť na XGames.sk

Šéfredaktor webu Centrumher.eu od roku 2009, vášnivý hráč od roku ´99 a zanietený fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza, ktorý nepohrdne zberateľským predmetom
PODPOR MOJU TVORBU