The Awesome Adventures of Captain Spirit – Recenzia

Hoci sa jedná o krátku jednohubku, Captain Spirit vás chytí za srdce.

Keď v roku 2015 vyšlo pôvodné Life is Strange, mnoho hráčov nechcelo veriť, že za hrou stoja vývojári z Dontnod Entertainment. Z toho istého štúdia, ktoré 2 roky predtým vytvorilo nechválne známe Remember Me. Našťastie, Dontnod sa v oblasti adventúr našiel a tak tu dnes máme krátku ochutnávku toho, čo môžeme očakávať od Life is Strange 2. A hoci sa jedná len o akési demo, fanúšikovia čakajúci na druhú sériu Life is Strange by si ho nemali nechať ujsť!

V hre strávime jedno zasnežené sobotné dopoludnie v koži Chrisa. Jedná sa o obyčajného 10-ročným chalana, ktorý žije v mestečku Beaver Creek. Tu žije so svojim otcom, ktorý svoj žiaľ so straty milovanej osoby topí vo whisky zapíjanej pivom. Celý príbeh je v podstate veľmi jednoduchý a viete ho prejsť za pár minút. Drvivá väčšina príbehu je totižto skrytá v rôznych listoch, novinových výstrižkoch a podobne. Každopádne, spravili by ste veľkú chybu ak by ste ich obišli. Pri splnení všetkých úloh v hre sa vám herná doba natiahne na niečo vyše dvoch hodín. Je zaujímavé sledovať, ako sa autorom hry darí vo veľmi milej a jednoduchej forme spracovať tak ťažké životné situácie.

Ako som už vyššie naznačil, vývojári vám po pár minútach hrania dajú zoznam úloh a je len na vás, ktoré z nich Chris splní. A práve tu sa prejavuje geniálna myseľ autorov z Dontnod. Aj z úplne obyčajných úloh sa vďaka Chrisovej predstavivosti stávajú neobyčajné dobrodružstvá. Napríklad keď sa vaša návšteva v komore, kde Chris ide zapnúť bojler na teplú vodu, zmení na epický boj Captaina Špiritusa s nepriateľom. Fakt, že z domčeku na strome je vesmírna pevnosť, pri tomto vyznie ako úplná banalita.

Samotný zoznam úloh ale môže čo-to napovedať aj ohľadom chystaného Life is Strange 2. Vôbec po prvýkrát v sérii tak nie sme úplne pevne vedený za ruku a môžeme si robiť takpovediac čo chceme. A v ľubovoľnom poradí. Žeby chystaná novinka? Kto vie. Avšak prechod na novu verzia Unreal Enginu hre jednoznačne prospel. Aj keď art štýl hry sa vôbec nezmenil a už v úvodnom menu viete, že sa jedná o hru z Life is Strange univerza, hra vyzerá oveľa krajšie. Je tak škoda, že v priebehu celej hry navštívime len dom v ktorom Chris žije a malú, priľahlú záhradku. Na druhej strane to takejto krátkej záležitosti prospieva. Hra sa koncentruje na jedno miesto a jedno dopoludnie. Aj za tak krátku dobu si viete s hlavnou postavou vytvoriť pekné puto.

Čo napomáha celkovej atmosfére titulu, je skvelá hudba. Tá bola skvelá ako v Life is Strange, tak aj v prequeli Before the Storm. Autori tak nevybočujú zo známych koľají a už pri prvých tónoch si budete pripadať, že ste doma. Podaril sa aj dabing a hlasy jednotlivých hercov, ktorí postavy nahovorili, sa k nim perfektne hodí. V hre nájdete aj niekoľko hádaniek, no ako sme si už v prípade Life is Strange zvykli, ich náročnosť nie je veľmi ťažká. No Captain Spirit ponúka aj výnimku. Keď si totižto Chris chce zahrať na otcovom mobile Hawt Dagw Mana, musí ho odomknúť pin kódom. Skúsil som hádam všetko, čo som v hre našiel, až som si musel pomôcť googlením. Keď som nakoniec zistil, aký je pin, nechcel som veriť vlastným očiam. Každopádne, Hawt Dawg Man je skvelou paródiou na známu mobilnú hru. A veru, vôbec by som sa nenahneval ak by ju Dontnod na mobily nakoniec aj priniesol.

Captain Spirit ponúka veľmi zaujímavý zážitok. Za farebnou oponou sa totižto skrýva vcelku smutný príbeh, o ktorom by sme v Life is Strange 2 (zrejme) mohli dozvedieť ešte viac. V hre tak nájdeme zopár odkazov na chystanú hru a osobne si myslím, že Captain Spirit ich ponúka ešte viac, akurát im nateraz nerozumieme. Aj napriek tomu, že sa jedná o pomerne krátku záležitosť, fanúšikov Life is Strange minimálne „nažhaví“ na chystané pokračovanie. A aj keď nepatríte k fanúšikom série, hru by ste mali vyskúšať. Za prvé, je bezplatná. A po druhé, nikdy neviete, možno vás dopoludnie malého Chrisa natoľko zaujme, že aj vy sa stanete fanúšikom série.

Mám 19 rokov a na CentrumHer.eu to s Lukášom ťahám už viac ako 4 a pol roka. A ak práve nehrám, tak ma nájdete na MatFyze, kde študujem, alebo s mojou priaťelkou, Saši 🙂