Zahrali sme si Trailmakers, konštrukčnú hru vozidiel a fyziky

Postavte si stroj podľa predstáv a objavujte svet. 

V stredu, druhý deň výstavy GamesCom, sme s Marekom opustili priestory výstaviska Koelnmesse, aby sme prešli na druhú stranu hlavnej ulice Deutz-Mülheimer. Týči sa tam veľmi slušný hotel Dorint, kde sme mali mať predvádzačku hry Trailmakers os indie vývojárov z Flashbulb Games. Najskôr sme si mysleli, že v hoteli budeme mať prezentáciu sami, ale prízemné loby bolo plné novinárov a vývojárov, ktorí tam čakali na množstvo iných prezentácií, alebo len tak, rozoberali novinky. Malé štúdio si vybralo hotel ako miesto prezentácie z dvoch dôvodov, buď je to nedostatok výstavnej plochy, alebo cena, za ktorú sa meter štvorcový na výstavisku predáva.

V hotelovej izbe nás privítali Lasse Outzen, art director a Emil Stidsholt, marketingový manažér tohto malého dánskeho štúdia. Na počítači už bežala ich vôbec prvá hra – Trailmakers, budovateľkská fyzikálna hra s vozidlami a otvoreným svetom. Na prvý pohľad kombinácia Crossout a Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts – v hre si totiž môžete poskladať vozidlo podľa vlastných predstáv. Zo súčiastok, ktoré voľne nájdete v krajine.

Trailmakers vás hodí do farebného sveta a v podstate od prvej chvíle máte voľné ruky v tom, kde pôjdete a čo vytvoríte. Princíp Expedičného módu  je postaviť si vozidlo zo súčiastok rozosiatych po sveta a prekonať prekážky v teréne. Či už sú to veľké vodné prekážky, strmé kopce, alebo dokonca veterné tunely. V každom prípade musíte svoje vozidlo z obmedzeného poštu súčiastok prispôsobiť tak, aby ste sa cez prekážky dostali. Napríklad v kaňone, kde prúdi silný protivietor si musíte vozidlo upraviť do aerodynamického tvaru, alebo si namontovať raketové motory aby ste nápor vetra pretlačili. Je tu tak priestor na isté logické a konštrukčné myslenie, čo ocení každý hráč, ktorý produkuje niečo svoje, z vlastnej hlavy.

Lasse Outzen mi napríklad spomínal, že jeden z hráčov alpha verzie na seba naukladal tisíc raketových motorov len preto, aby zistil kedy hra spadne. V budovaní vás teda neobmedzuje kreativita, len limity výkonu vášho počítača, prípadne enginu. Toto vám hra dovolí v druhom – kreatívnom móde a skvele sa dá experimentovať s hernou fyzikou.

Fyzika enginu je tá najzábavnejšia časť. Auto, respektíve akékoľvek vozidlo ktoré si postavíte (vznášadlo, vrtuľník…) fyzikálne reaguje na okolie a takto môžete ovplyvniť aj ovládanie. Ak sa auto váľa do zákruty, je treba ho trochu rozšíriť. Ak máte pred sebou dlhé skoky, je lepšie si pridať tlmiče na kolesá. Ide auto pomaly? Pridajte viac motorov. Dvíha vám predok? Pridajte spoiler.

Budovanie vozidla je úplne okamžité v akejkoľvek fáze hry. Kedykoľvek stlačením tlačidla vyvoláte editor a okamžite si z dostupných súčiastok upravíte všetky súčiastky. Otáčanie dielov a ich osadenie by chcelo ešte trochu doladiť, niekedy sa mi totiž stávalo že som chcel otočiť nejaký diel, no uchopil som iný a vytrhol som ho tak z vozidla.

Po svete viete behať aj mimo vozidla. Z auta viete vystúpiť a s panáčikom sa prejsť po okolí, zbierať súčiastky vo vozidle aj pešo, a opravovať zničené diely. Po drsnom náraze sa totiž vozidlo rozbije, no znova si ho viete zložiť bez akejkoľvek penalizácie. Jednotlivé plániky na výrobu auta sa dajú ukladať do galérie a tiež zdieľať medzi priateľmi, či na globálnej sieti.

Jazdenie je vďaka pokročilej fyzike návykové a hlavne extrémne zábavné. S autom sa po čase naučíte robiť desiatky metrov dlhé drifty a s prúdovými motormi bez problémov prekonáte aj obrovské priekopy. Pro-tip: Dajte si štyri prúdové motory na auto smerom dolu, budete mať parádne vznášadlo. Svet je celkom slušne veľký, vývojári hovorili o 16 kilometroch štvorcových v aktuálnej verzii. Nevylučujú, že sa svet bude rozrastať aj o nové typy prostredí, možno snehové ostrovy? Jediné, čo ma štvalo je asi časté rozbíjanie vozidla, prakticky pri každom nabúraní do stromu.

Hra je stavaná aj pre multiplayer. Podporuje až osem hráčov na jednej mape, pričom aj viacerí môžu sedieť v jednom vozidle, alebo sa spolu naháňať po krajine, či prekonávať prírodné prekážky.

Ak sa vývojári budú viac venovať hudbe v hre, novým prostrediam, doladia budovateľský mód a možnostiam v multiplayeri, vidím tu obrovský potenciál. A hlavne kvalitnú, nenáročnú zábavu pre kreatívnych ľudí. Obdržal som od vývojárov kód do alpha verzie, tak čakajte v budúcnosti viac obsahu a možno aj videí. Zatiaľ odo mňa toto video z hrania „tutoriálu“ respektíve Expedičného módu.

Trailmakers si môžete zakúpiť v Early Access na oficiálnych stránkach hry. 

Sledujte ma:

Lukáš Kanik

Šéfredaktor webu Centrumher.eu od roku 2009, vášnivý hráč od roku ´99 a zanietený fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza, ktorý nepohrdne zberateľským predmetom
PODPOR MOJU TVORBU
Sledujte ma:
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

komentáre 2

  1. Lang píše:

    proč to kurva nejde spustit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Napíš komentár

Musíš byť prihlásený pre napísanie komentára.

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
Ako vypnúť AdBlock pre tieto stránky?

Ako vypnúť blokovač reklám na stránke?

  1. Klikni na ikonu AdBlock Plus v pravom hornom rohu prehliadača
  2. Klikni na "Povolené na tejto stránke" v nastaveniach AdBlock Plus
  3. Ikona musí ukazovať červené X - Zakázané na tejto stránke
  4. Znovu obnov celú stránku a hotovo!