Agents of Mayhem – Recenze

15 augusta, 2017 Vojtěch Sahula

Naběhnout do akce, střílet, vyměnit hrdinu a znova střílet. Přesně takové scénáře nabízí Agents of Mayhem.

Studio Volition má na svědomí velmi známou a také velmi ujetou sérii Saints Row. Za posledním dílem však udělali vývojáři čáru a pustili se do něčeho trochu jiného. A tak tu dnes máme Agents of Mayhem – městskou akci, která sází na přepínání hrdinů.

Odvěký boj dobra proti zlu

Ve hře se budete pohybovat po městě Soul v Jižní Koreji. Soulu se snaží zmocnit zločinná organizace Legion v čele s Doktorem Babylonem, což je jen tak mimochodem opravdu “skvělé” jméno pro hlavního a nejdrsnějšího záporáka hry. Po jeho boku stojí pár níže postavených lidí, kteří Babylonovi pomáhají a vám dělají neplechu. A na druhé straně barikády pak stojí Persephone, žena s nebývale silným francouzským přízvukem, a za ní organizace Mayhem. Mayhem zaměstnává právě Agenty, které ve hře ovládáte, pomocí kterých bojuje s Legionem.

V ulicích Soulu tak budete zápasit s řadovými vojáky, kterých je více typů a každý používá jiné bojové taktiky, a poté právě s poručíky Babylona. Ti pak jsou pokládání za Bossy, kterým se postavíte na konci každého vyšetřovacího bloku. Rozhodně je na Agents of Mayhem vidět, že si scénáristé netrhali z příběhu žíly a napsali ho tak, aby byl vtipný, svižný a ne moc náročný. Humorem se rozhodně nešetří. Některé vtipy a narážky jsou geniální a při některých vám jen budou cukat koutky.

Bývalý pornoherec, pirátka, člen Yakuzy nebo ledový muž? Slušná sebranka

Hlavním tahákem Agents of Mayhem jsou jistojistě samotní Agenti, kterých v základní hře nalezneme 12. Na úplném začátku příběhu však máte k dispozici pouze základní tříčlennou skupinu: Hollywood, Fortune a Hardtack. Postupem času, když se dostanete na otevřené prostředí, budete moci plnit agentské mise. Ty zprvu slouží pro odemknutí nového agenta. Se stávajícími postavami spustíte misi, nejdříve musíte nového Agenta najít, prozkoumat doupě Legionu a tadá. V další části si už zahrajete za novou postavu, což částečně slouží i jako představení schopností nováčka. Mimo to ale uvidíte i komiksovou cutscénu, která vypráví, jak se každý agent k Mayhemu dostal.

Každá postava má svojí vlastní historii a příběh. Dohromady je však spolu váže jedno – organizace Mayhem. V cutscénách je vždy na konci vidět velitelka Persephone, která si agenty vybírá a nechává je za sebe dělat špinavou práci, zatímco tráví čas na ústředí. Rozhodně by mě zajímalo, pomocí čeho si Persephone zaměstnance vybírá, protože divnější sebranku si myslím, že těžko najdete.

Po samotném odemčení Agenta pak na vás od každé postavy čeká další agentská mise, která vám opětovně odhalí něco málo ze života. Agentské mise musím rozhodně pochválit hlavně za humornost a svižnost. S Hollywoodem budete pronásledovat pomatenou fanynku, Kingpin si zajezdí pouliční závody a Yeti musí zničit ledový kanón, který vyrábí stejné stejné “superhrdiny” jako je on sám. Navíc si postavy během misí mezi sebou hojně povídají a popichují se, takže o vtipné dialogy není nouze.

Ve hře je hodně znát superhrdinský nádech a inspirace. Stejně tak ztřeštění, jako jsou Agenti Mayhemu jsou i členové Legionu. Mezi nimi August Gaunt, velmi oblíbená popová hvězda s uječeným hláskem, Steeltoe, polorobotický chlapík s virtuální přítelkyní nebo samotný Doctor Babylon. Všechny postavy jsou skvěle napsané, mají vlastní osobnost, styl a smysl pro humor. Nesmím také zapomenout na skvělou zvukovou stránku. Dabing postav je prostě skvělý a doprovodná hudba dobře koresponduje s celým stylem hry.

Poskládejte si vlastní tým!

Každý Agent, kterého si odemknete, má svoje vlastní schopnosti. Používat můžete primární zbraň, speciální schopnost a takzvaný Mayhem. Mayhem se musí nabít a poté, co se tak stane, můžete vypustit ultimátní vlnu destrukce do všech stran. Oni své nepřátele vystraší a oni začnou pobíhat po bojišti, protože se bojí a budou pro vás snadným cílem. Kingpin umístí reprák na zem a nepřátelé začnou tancovat. Yeti zase zmrazí všechno, co od něj nebude v dostatečné vzdálenosti a velmi rád pak zmrzlíky rozbije na kousky. To je jen pouze krátký výčet ultimátních schopností, které můžete ve hře používat.

Samotní Agenti se pak rozdělují do několika tříd dle specializace. Někteří jsou efektivní proti větším nepřátelům jako jsou bossové a tanci, jiní jsou zase skvělí na delší vzdálenost. Rozdílnost hrdinů vám dává velké možnosti, jak si poskládat tým, s kterým půjdete do boje. Pokud budete chtít svůj tým obměnit, musíte se vždy vrátit na ústřednu Mayhemu, kde se můžete podívat na celkový postup hrou, můžete si vylepšit hrdiny, změnit auto a při odchodu poskládat bojový tým. Některé kompozice hrdinů se doplňují lépe, některé hůře. Je však pouze na vás, s jakým hrdinou se vám bude dobře hrát a zda si ho vyberete do svého týmu.

Základní náplní Agents of Mayhem pak jsou souboje s řadovými nepřáteli, kterých pozabíjíte během hraní tuny. Ani ti nebyli ošizeni o rozličnost a budete mít šanci se tak postavit hodně typům nepřátelských vojáků. Během soubojů pak můžete používat svojí primární zbraň, schopnosti a další agenty. Jak vývojáři slibovali i před vydáním, přepínání agentů zde funguje jako přepínání zbraní v jiných hrách. Na počítači prostě použijete kolečko od myši a můžete hrát za další postavu ze svého týmu. Pokud vám tak u jedné postavy dochází život, můžete bleskurychle přepnout na další a nepřátelskou hordu dorazit. Někteří Agenti jsou však malinko lepší v likvidaci určitých nepřátel a tak se i sami přihlásí o slovo ve stylu: “hej kámo, já ho vyřídím rychleji”.

Dovez mi, prosím, tamto auto, po cestě zlikviduj nepřátelskou základnu a nezapomeň na pouliční závody

Ve futuristicky vyobrazeném Soulu na vás nečekají pouze příběhové mise a mise Agentů, ale i typické aktivity pro zahnání nudy při pohybu po městě. Budete krást auta pro vašeho ústředního technika, závodit na ulicích Soulu nebo drancovat nepřátelské území. Mise se bohužel hodně opakují a po čtvrtém ukradeném autě vás bez větší motivace přejde chuť krást další.

Ani samotné město na tom není bůhvíjak dobře. Herní prostředí sice nevypadá úplně špatně, na druhou stranu je ale hodně jednotvárné. Ve hře jako rozptýlení od stereotypu běžných ulic najdete přístav, vyschlou řeku a pár mostů. Pokud navíc toužíte po extrémně rozlehlém herním světě, tak do Soulu v Agents of Mayhem nejspíše nezavítáte. Město je bohužel extrémně malé a herní scenérie se tak dost často opakují. Nejhůře pak na tom je tajné doupě Legionu, kam vás hra posílá až příliš často. Po prvních třech návštěvách vás mise v doupěti přestanou bavit. Prostředí je totiž při každém vniknutí úplně stejné, řady chodeb a místností jsou akorát poskládány jinak za sebou. Náplň těchto misí navíc také není nikterak zábavná: souboje s nepřáteli, bossy, hackování konzolí.

Lezení po vzduchu

Technická stránka hry na tom také není obzvláště dobře. Horší optimalizace má za následek velké pády snímků za sekundu při náročnějších scénách. Problémem jsou povětšinou výbuchy, srážky aut či přelidněné oblasti. V těchto momentech byl pokles fps hodně znatelný. Také lze ve hře pozorovat jev zvaný doskakování textur před vaším obličejem. Mrtví vojáci jsou mnohdy po smrti postiženi nezastavitelným třasem. Asi jim je zima, chudáčkům.

Při lezení po budovách se pak hodně často stává, že se zachytíte o plochu budovy, vyhoupnete se nahoru, vaše postava to přežene a míří si to ještě kousek dál vzduchem k nebi. Při skákání se také mnohdy se svou postavou zaseknete. Skočíte na hranu budovy, postava levituje ve vzduchu nad povrchem a vy nemůžete nic dělat. Při nejlepším vám nepřátelé dají čočku a máte o bojeschopného Agenta méně.

Nekonečná variabilita

Mimo skládání vašeho vysněného týmu, si můžete v Agents of Mayhem upravovat i samotné hrdiny. Vedle vizuálních úprav jako jsou skiny a skiny zbraní, můžete vylepšovat jednotlivé atributy vašeho Agenta. Úpravy se odemykají po plnění misí a můžete díky nim dosáhnout požadovaných efektů. Změnit můžete speciální schopnost, primární zbraň, nebo pasivní schopnosti. Taktéž můžete svým hrdinům přiřazovat body za šplhání napříč levelovacím systémem. Je možné zvýšit si zdraví, dávat nepřátelům větší poškození nebo si prodloužit čas vaší Mayhem schopnosti.

Pro vaše nejlepší hráčské pohodlí je k dispozici hned 15 úrovní obtížností s tím, že čím vyšší obtížnost máte, tím více peněz a zkušeností inkasujete za plnění misí.

Po městě pak můžete hledat nákresy pro odemčení dalších aut a najít nákresy pro vylepšení samotné agentury. Vaše agenty můžete z ústředí vysílat na mise po celém světě a následně čekat, co přinesou zpátky. Plnit můžete také kontrakty, tedy časově omezené výzvy, které se průběžně aktualizují a mění, za jejich splnění opět získáváte peníze a zkušenosti.

Mayhem tě potřebuje, Agente!

Jak je již jasné i ze samotného názvu hry, Agents of Mayhem není tak úplně o příběhu, ale právě o několikrát zmiňovaných Agentech. Rozhodně se nemusíte bát, že by vám nesedla hlavní postava, protože z plejády 12 bojovníku vám určitě někdo sympatický bude. Není potřeba se upínat pouze na jednu kompozici, pokud budete chtít, můžete si Agenty měnit po každé misi. Agenti zde prostě hrají prim a s jejich osobitým humorem jim to jde skvěle.

Agents of Mayhem jsou hrou přesně na období, kdy si chcete odpočinout, pořádně rozstřílet pár set nebo tisíc nepřátel na kousky a ještě se zasmát. K příběhu rozhodně není radno mít nějaké větší nároky, scénáristé ho napsali volně, aby se nebral moc vážně, tak ho vážně neberte.

Agents of Mayhem
  • 8/10
    Příběh - 8/10
  • 8/10
  • 6/10
    Grafika - 6/10
  • 5/10
    Technické zpracování - 5/10
  • 9/10
    Hudební doprovod, dabing - 9/10
7.2/10

Souhrn

Neutuchající akce, kde létají kulky vzduchem, ze zbraní padají zásobníky a za vámi se ozývají výbuchy. V hlavní roli pak Agenti a jejich přepínání, změny a úpravy. Škoda repetetivnosti některých misí, lokací a horší optimalizace. Pokud od Agents of Mayhem nečekáte pokračování Saints Row, máte chuť na oddychovou městskou akci nebo se chcete vyblbnout, můžu titul rozhodně doporučit.

Recenzovaná verze: PC (Intel i5-6600, NVIDIA GTX 960 4GB, 16 GB RAM)