Posledná epizóda

CH Podcast #45 - Máme nový web, zahrali sme si God of War Ragnarok, tipujeme Hru roka

30. November 2022

Naša letná prestávka trvala dlhšie, ako sme si priali, ale sme späť! V najnovšej epizóde nášho CentrumHer podcastu sme sa porozprávali o našom novom webe. Hlavne o tom, ako prebiehala zmena, ako sme web testovali ale aj to, čoho sme sa pri prechode na nový systém báli najviac. Ak ste náš nový web ešte nevideli, určite si ho choďte pozrieť!

Obísť sme nemohli ani God of War Ragnarok. Hru sme hrali všetci a tak sme sa o nej pomerne rozsiahlo pobavili. Samozrejme, spoiler free!

A obísť sme nemohli ani blížiaci sa galavečer, kde sa dozvieme meno Hry rok. Prebrali sme si naše tipy na toto prestížne ocenenie. A v rámci debaty sme zablúdili aj k Xboxu, ktorý mal skvelý rok, akurát mu chýbali exkluzivity.

Ako hry čoraz viac využívajú kasínové herné mechaniky?

Loot boxy sú v skutočnosti lotéria.

Profilový obrázok autora článku - Redakcia Redakcia

25. Júl 2022

Loot-Box-Casinove-herne-mechaniky

Herný priemysel sa vyvíja rovnako, ako každý iný. Herným spoločnostiam ide v prvom rade o veľký zisk, však na to tie firmy vznikli. Preto neustále vymýšľajú nové a nové spôsoby spoplatnenia obsahu. Niektorí, ako napríklad Sony alebo Capcom, sú stále orientovaní na singleplayerové hry, ktoré môžu predať za plnú sumu a následne na ich úspech nadviazať sequelom.

Potom niekto prišiel s free-to-play modelom a aby na tom niečo zarobil, skúsil v takejto hre predávať skiny. Tento model bol tak úspešný, že dnes takmer neexistuje vydavateľ, ktorý by v portfóliu nemal free-to-play alebo live-service titul. A ako sa tento trh vyvíjal, aj vývojári prichádzali s novými nápadmi, ako z hráčov vytiahnuť nejaké peniaze. Inšpiráciou im boli aj online hry, či rôzne online casína.

Hry zdarma, ale aj live-service tituly prešli na loot boxy, formu gamblingu

Najväčší úspech v hrách zaznamenali loot-boxy. Nie však čo sa týka popularity, ale ziskov. Išlo o akési nové casino online, keďže hráči často nevedeli, či vôbec niečo vyhrajú alebo čo získajú. Tieto výhry obsahovali rôzne menej vzácne ale aj jedinečné itemy, čo v hráčoch vyvolávalo pocity eufórie. A ak spojíte schopnosť nakupovať „mačku vo vreci“ čo loot boxy vlastne boli, išlo o akýsi nový gambling.

Preto sa vlády mnohých krajín začali pozerať, akým spôsobom herné spoločnosti tieto mikrotransakcie predávajú. V niektorých krajinách boli loot boxy zakázané, pretože hráčom predávali nejasný obsah, niečo, čo si hráči nemohli vybrať, ani vrátiť. Aby však hráči získali čo najlepšie itemy z týchto loot boxov, platili často nehorázne sumy. Príkladom môžu byť kartičky v hre FIFA, kde hráči nakupovali balíčky kariet do svojho FIFA Ultimate Team. Čím viac balíčkov si kúpili, tým vyššia šanca bola, že získajú svojho vysnívaného hráča.

V tomto smere sú online casína poctivejšie

Herní vývojári sa pri tvorbe loot boxov vlastne inšpirovali v online casínach. Tam tiež môžete vložiť peniaze, dostanete casino bonus za registraci a tieto peniaze potom môžete aj zhodnotiť. Fungujú takto slovenské aj české online kasína, každé z nich má jasné pravidlá a zásady používania. Musia splňovať rôzne legislatívne podmienky, aby mohli fungovať aj v Česku a na Slovensku. Na rozdiel od loot boxov máte pri každej hre pravidlá a možnosť výhry. V zásade nemajú problém sa prispôsobiť lokálnemu trhu a rozhodne nie sú povolené mladistvým, ktorí inak veselo nakupujú loot boxy v hrách ako Fortnite či FIFA.

Spoločnosť Electronic Arts a Activision zarábajú niekoľko miliárd ročne len na miktotransakciách, na skinoch, loot boxoch ale aj rôznych boostoch v hrateľnosti. Napríklad EA v roku 2021 oznámila, že ich FIFA Ultimate Team zarobila 1,6 miliardy amerických dolárov za 12 mesiacov. To bolo 29% celkových tržieb firmy EA, ktorá inak vydáva aj hry ako Battlefield alebo Need for Speed.

Loot boxy pripomínajú sloty

V tejto téme sa ešte vrátim k fungovaniu loot boxov a ich pôsobeniu na hráča. Pocity z výhry, chuť súťažiť, vyhrávať a motivácia k zisku sú veci, ktorými sa vývojári inšpirovali v online kasínach, alebo priamo v slotových hrách. Hráči proste vložia do loot boxu peniaze a dúfajú v najlepšiu odmenu. Existujú aj hry, v ktorých sa tieto odmeny dajú ďalej speňažiť, napríklad také CS:GO. Tie najcennejšie skiny totiž idú na trhu po stovkách dolárov. Niektoré majú hodnotu aj tisíce, ba dokonca desaťtisíce. Napríklad taký Karambit Case Hardened sa dá predať aj za 100 000 dolárov.

Práve motivácia k takto vysokej výhre je prvok, ktorý si herné firmy požičali z online kasín. Samozrejme, niekedy hráčom šťastie praje a skutočne si z loot boxov odnesú len to najlepšie. Vo väčšine prípadov sú to však vyhodené peniaze. Navyše sú nastavené tak, aby ste utratili čo najviac peňazí a udržali sa v hre čo najdlhšie.

Diablo Immortal je typická free-to-play mobilná hra, posiata mikrotransakciami. Skiny v hodnote 15-25 dolárov však nie sú jediná vec, na ktorej chce Activision Blizzard zarobiť. Hoci sa Diablo Immortal nedá priamo označiť za pay-to-win, platiaci majú určitú výhodu. YouTube kanál Bellular News vypočítal, koľko peňazí musíte minúť na to, aby ste si jednu postavu v Diablo Immortal vylevelovali na maximum čo najrýchlejšie. Dokážete to za cca 100-tisíc eur (110 000 dolárov). Kanál to spočítal zo všetkých mikrotransakcií na legendárne Cresty, legendárne skiny, hernú menu aj možnosť levelovať sa rýchlejšie, ako je momentálne

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Profilový obrázok autora článku - Redakcia

Redakcia

CentrumHer.eu je pôvodne český projekt založený v roku 2009. Dnes web vedie skupinka nezávislých autorov bez nároku na honorár a denne vám prinášame aktuálne novinky, zaujímavosti, trailery aj recenzie zo sveta videohier.

Zobraziť komentáre (0)

Komentáre

Na pridávanie komentárov musíš byť prihlásený