Ako ovplyvnil COVID-19 e-sport a ceny v turnajoch?

11 januára, 2021 Denis Slez

Koľko mohli zarobiť profesionálni hráči v roku 2020?

Rok 2020 bol veľmi ovplyvnený pandémiou COVID-19. Mnohé odvetia sa dostali do finančných problémov, ale hernému priemyslu sa darilo oveľa viac. Ako teda dopadol e-sport? Podľa stránky esportobserver v roku 2019 mohli hráči v rôznych hrách zabojovať v turnajoch o 211 miliónov dolárov. E-sport v roku 2020 klesol, a to o neskutočných 69%, kvôli koronavírusovej pandémií bolo zrušených množstvo pripravovaných turnajov. Výška cien v roku 2020 bola 65,5 milióna dolárov. Rok 2021 začal s vakcináciou proti koronavírusu, a tak nám nezostáva nič iné, len dúfať, že sa v tomto roku všetko pomaly vráti do zabehnutých koľají.

Pozrime sa na 10 hier s najvyšším možným peňažným ziskom z výhier:

  • Counter strike: Global offensive – 14,75 miliónov dolárov,
  • Dota 2 – 8,87 miliónov dolárov,
  • League of Legends – 8 miliónov dolárov,
  • Fortnite – 7,87 miliónov dolárov,
  • Call of duty: Modern warfare – 6,27 miliónov dolárov,
  • Rainwob Six: Siege – 5,02 miliónov dolárov,
  • Overwatch – 4,36 miliónov dolárov,
  • PLAYERUNKNOWN´S BATTLEGROUNDS – 4 milióny dolárov,
  • Hearthstone – 3,73 miliónov dolárov,
  • Rocket League – 2,63 miliónov dolárov.

Len pre porovnanie, taká Dota 2 v roku 2019 ponúkla ceny v hodnote necelých 50 miliónov dolárov. V roku 2020 sa však turnaj Dota 2 International nekonal, aj keď pripravených pre víťazov bolo neuveriteľných 40 miliónov dolárov.