AMD FidelityFX Super Resolution Godfall

AMD FidelityFX Super Resolution príde aj na Xbox Series X a S

9 júna, 2021 Lukáš Kanik

Odpoveď na Nvidia DLSS dorazí aj na konzoly.

Spoločnosť AMD pred pár dňami prezentovala svoje vlastné riešenie pre zrýchlenie behu hry a zvýšenie vizuálnej kvality cez AI. Funkcia AMD FidelityFX Super Resolution výrazne pridá FPS v podporovaných hrách a zároveň dokáže zvýšiť rozlíšenie renderovaného obrazu. Na rozdiel od Nvidia DLSS, nevyužíva pri tom strojové učenie a nepotrebuje vyhradené jadrá na grafickom čipe.

Aj preto AMD FidelityFX Super Resolution beží na stovke grafických kariet od AMD, na procesoroch Ryzen s integrovanou grafikou a tiež na grafických kartách Nvidia. Aj tam totiž dokáže skutočne výrazne navýšiť FPS. FSR však musia do svojich hier a enginov zapracovať samotní vývojári.

AMD oznámilo, že FidelityFX Super Resolution príde aj na Xbox Series konzoly. Microsoft už funkciu zapracoval do development kitov konzoly a tak má k nej prístup väčšina vývojárov. Na Xboxe majú vývojári tiež prístup k ďalším trom funkciám Fidelity FX – Variable Shading, Denoiser a Contrast Adaptive Sharpening.

AMD FidelityFX Super Resolution navýši FPS a rozlíšenie na Xboxe

Evan Wolbach zo štúdia Dead Drop hovorí, že vďaka FSR sa vývojárom uvoľní obrovské množstvo výkonového budgetu vyhradeného pre chod hry. Dosah technológie na optimalizáciu bude vraj masívny.

Vďaka FSR budú môcť náročné hry bežať v natívnom 4K rozlíšení pri 60fps, a to aj s raytracingom. V prípade, že pri optimalizácii vývojári nedokážu dosiahnuť 60fps, im FSR tieto straty nahradí. Pri režime Performance dokáže FSR až strojnásobiť snímkovanie hry. V režime ultra kvality dokáže snímkovanie navýšiť až o 60%.

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Lukáš Kanik
Sledujte ma: