Anomaly 2 – Dojmy z bety

8 apríla, 2013 morokul

Dostala sa nám do rúk novinárska verzia druhého pokračovania hry Anomaly. Poďme sa teda pozrieť na tento zaujímavý kúsok od spoločnosti 11 Bit Studios.

Anomaly 2 je vlastne tower defence (v tomto prípade prípade tower offence), no nie úplne klasický, na aký sme zvyknutí. Hra Anomaly 2 je postavená do blízkej budúcnosti, do roku 2028, kedy bola Zem už sedem rokov obsadená mimozemšťanmi. Je iba jediná zbraň, Project Shockwave, ten ich dokáže vyhnať z našej planéty a vašou úlohou je dostať sa k nemu a poraziť ich.

Keď som spustil prvú misiu, prvá vec, ktorá ma prekvapila, bola vynikajúca hudba. Dokonale sa ku hre hodí a veľme dobre sa počúva (hlavne tým ľuďom, ktorí majú radi tvrdšiu hudbu). Samozrejme, nieje dokonalá a po čase sa vám znepáči jej neustále opakovanie, repetitívnosť v hudbe však vymení dynamický gameplay.

Hneď druhá vec ktorá ma prekvapila, bol spôsob, akým sa hra ovláda. Nieste nič ako boh, ktorý sa z oblakov pozerá na postavičky pobehujúce po ceste… Na zem sa síce zvysoka pozeráte (akoby zo satelitu), no ste jedna konkrétna postava, ktorá hrá svoju rolu. Velíte robotom, meníte cestu, ktorou pôjdu a kladiete na zem prístroje, ktoré opravujú roboty, ničia nepriateľov, atď. Týmto spôsobom sa máte dostať k cieľu po niekoľkých vopred určených trasách.

 

Svoju postavu ovládate buď myšou, alebo klávesami WASD, resp. šípkami. Ja vám odporúčam využívať klávesnicu, pretože sa viac vcítite do postavy. Hru sa naučíte ovládať celkom rýchlo, keďže tutorial je zakomponovaný do hry. Tá je prerušovaná iba opismi rôznych robotov, nepriateľov a ich spôsobu boja. Prvé tri misie sú výučné, v nich sa naučíte v akomsi simulátore základy ovládania hry, ostatok si buď domyslíte neskôr sami, alebo vám to bude vysvetlené počas misií.

 

Veľmi sa mi na hre páči to, že aj keď musíte misiu dokončiť na istom mieste, môžete sa ňou prebojovať čím chcete, akou cestou chcete a ako rýchlo chcete.

Máte na výber vyše desať bojových strojov, ktoré sa odomykajú tak, ako vy postupujete v misiách. Tie ešte môžete upgradeovať, alebo “metamorfovať” na stroje, ktoré sú vhodnejšie na iný druh boja… Krúžkom na myši sa presuniete do akejsi mapy, v ktorej môžete meniť trasu. Väčšinou máte na výber veľa kombinácií a musíte dôkladne popremýšľať, ktorou cestou sa vydáte. Môžete jazdiť v kruhu a vystrieľať všetkých nepriateľov, ktorí sú blízko, alebo sa čo najrýchlejšie dostať na druhý koniec mapy.

Vaša postava mechanika môže chodiť kadiaľkoľvek chcete. Nemusíte kráčať po ceste, ktorou idú bojové stroje stroje (aj keď vám to odporúčam), ale môžete bežať pomedzi domy, alebo kľučkovať medzi nepriateľmi (a odviesť tak pozornosť). Máte k dispozícii prístroje, ktoré keď položíte na zem opravia vaše vozidlá, odvedú pozornosť nepriateľov, zničia ich a podobné. Týchto prístrojov ale máte obmezedzený počet, a tak tiež budete premýšľať, kedy ktorý využiť.

 

V tejto tower offence hre nenájdeme iba akýsi náznak príbehu, ale príbeh naozaj premyslený, čo nás veľmi teší. Aj keď je postup v hre niekedy trochu nudný, spád je dosť rýchly a zvraty nastávajú v takmer každej druhej misii, dokonca aj počas tutoriálu, čo je úžasné.

Menej úžasné sú niektoré cut-scény, ktoré sú fakt dlhé a nudné. Hneď po +-10 minútach hrania sa spustí cut-scéna, v ktorej sťahujete dáta. Tá vyzerá asi takto: Pozeráte na budovu, do ktorej vaša postava vlezie a na vrchu obrazovky sledujete, ako sa pomaly (naozaj pomaly) zvyšujú percentá stiahnutých dát (našťastie sa cut-scény dajú preskočiť).

No určite nie všetky sú takéto (aj keď ich tam je dosť). Väčšina z nich sú akčné so špeciálnymi efektami, v ktorých sa niečo deje. V niektorých sa na svet pozeráte iným pohľadom ako tým zo satelitu. Tie sú fakt super, aj keď sú väčšinou rozmazané, nezreteľné…

   

Špeciálne efekty v tejto hre vyzerajú dobre a futuristicky. Výbuchy vyzerajú naozaj ako výbuchy, Strely vychádzajúce z tiel nepriateľov nemajú takmer žiadne chyby. Počas hrania (dívate sa na zem zo satelitu), keď na Zemi pristanú, alebo z nej vyrastú noví nepriatelia, zašumí obrazovka, urobí to akýsi efekt rušenia signálu. Verte mi, po dvoch hodinách aktívneho hrania vám to poriadne začne liezť na nervy. Mňa po neustálom dívaní na toto “rušenie signálu” rozbolela hlava.

   

Táto hra, je naozaj zaujímavý kúsok. Ľahko sa do nej vžijete a prestane vám ísť iba o boj, ale aj o postup v príbehu. Až na pár chýb, ktoré hádam do vydania 11 Bit Studios vyriešia, je hra fakt dobrá, a odporúčam vám zahrať si ju. Fanúšikovia Towwer Defense žánru si navyše môžu vyskúšať, ako vyzerá útok, namiesto bránenia.

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

You can leave a response, or trackback from your own site.