Battlefield 2042 New Specialists

Battlefield 2042 predstavil ďalších špecialistov a zmeny do vydania plnej hry

22 októbra, 2021 Lukáš Kanik

Fanúšikov určite tieto zmeny potešia.

Battlefield 2042 open beta je za nami a všetci sme si mohli vyskúšať niekoľko dní, ako sa bude hrať nový diel série. Zmien oproti predchádzajúcim dielom je mnoho a nie všetky sa hráčom páčili.

Tou najväčšou je výmena generických vojakov za špecialistov. Pri spustení ich má byť v plnej hre až desať, každý z jedinečnou schopnosťou. Hráči si ich však budú môcť kustomizovať a prideľovať im triedy Útočníka, Snipera, Medika a Podpory podobne, ako v starších dieloch.

EA predstavilo posledných 5 špecialistov v novom gameplay videu:

Plná hra bude mať oproti bete mnoho zmien

EA vo svojom príspevku vysvetlilo, že Októbrová beta verzia hry bola vygenerovaná v Auguste. To preto, aby vývojári do bety stihli vyladiť niektoré systémy pre potreby bety. To však znamenalo, že hráči nemali prístup k niektorým funkciám, ktoré v hre už v Auguste boli, ale neboli dostatočne vyladené a bezpečné pre live servery.

V plnej hre dostanú hráči počas zápasu si zobraziť veľkú mapu, v hre budú pokyny pre squad, na úvodnej obrazovke si squad môže prideliť úlohy a kríž pre kustomizáciu zbrane bude možné si upraviť. Na konci hry pribudne výherná obrazovka, ktorú si môžete pozrieť nižšie na videu:

Vylepšenia gameplayu na základe odozvy hráčov

Čo sa gameplayu týka, DICE upraví niekoľko vecí, ktoré hráčom vadili v bete najviac. Do hry pridali detekciu granátu v blízkosti, niektoré animácie na vstup a výstup z vozidla skrátili alebo úplne vypli, skrátili animáciu na oživenie spoluhráča, upravili ping systém aj HUD.

Podľa reakcie hráčov na HUD obrazovke zmenšili oznámenia cez celú obrazovku, ktoré mnohých iritovali. Takisto upravili oznámenie o zabití, to je teraz už v strede obrazovky a na ľavej strane je kill feed výrazne zafarbený do farieb tímu a squadu. Po novom to vyzerá viac ako v starších dieloch Battlefield:

Kritiku si zaslúžila aj viditeľnosť hráčov. Keďže oba tímy môžu mať rovnakých špecialistov s rovnakým skinom, bolo niekedy ťažké odlíšiť od seba spoluhráčov a protihráčov. DICE do hry pridalo systém na označenie protihráčov v rádiuse 10 metrov a spoluhráčom uvidíte nad hlavou ikonku až do 40 metrov. Protihráči budú mať navyše trochu iný odtieň ako spoluhráči a viac vyniknú v prostredí.

Konzoloví hráči, alebo PC hráči s gamepadom sa môžu tešiť na lepší aim assist. Samozrejme, v plnej hre bude aktivovaná aj možnosť cross-play hrania medzi platformami PC, Xbox a PlayStation, v bete bola vypnutá.

DICE má niekoľko nástrojov, ktorými dokáže sledovať správanie hráčov na mape, súboje, vyváženie hry a horúce miesta, ktoré treba balansovať. Dokonca dokážu vysledovať aj stopu, na základe ktorej boli hráči matchmakingom priradení k tímu a matchmaking vedia upravovať na serveroch v reálnom čase. Jednou z ukážok, aké vymakané nástroje DICE má, je tepelná mapa súbojov vozidiel proti pešiakom na mape Orbital:

Tieto zmeny rozhodne potešia všetkých hráčov Battlefieldu a nám neostáva nič iné, len si počkať do 19.11.2021, kedy Battlefield 2042 vychádza na PC, Xbox a PlayStation.

Všetko o Battlefield 2042 nájdete tu.

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.