Battlefield 2042 Recenzia Screenshot 1

Battlefield 2042 – Recenzia

23 novembra, 2021 Lukáš Kanik

Battlefield 2042 je vonku a bohužiaľ, trpí veľkými nedostatkami.

Battlefield 2042 mal byť vysneným titulom pre nových hráčov, aj veteránov série. So svojimi gigantickými mapami, 128- hráčmi na jednom serveri, s novým režimom Hazard Zone a nostalgickým Portalom rozhodne ide o veľké lákadlo. Ale nie všetky systémy v Battlefield 2042 fungujú a vývojári nezvládli ani to, čo vedeli najlepšie. Miestami mám pocit, že nezvládli ani tak triviálne veci ako beh, streľbu, či užívateľské prostredie.

Hlavná časť hry prichádza len s dvoma režimami, čo je absolútne minimum v sérii Battlefield. Ide o režimy Conquest a Breakthrough, známy z Battlefield 1 a Battlefield V. Režim Counquest už tradične postaví dva tímy na obrovské mapy, pričom cieľom je kontrolovať body záujmu a znižovať počet tiketov druhému tímu. Pohyb po mape je úplne voľný a mapa je rozdelená na klastre, na rozdiel od tradičných control pointov z minulosti. Druhý režim Breakthrough tímy rozdelí do útoku a obrany, pričom užšia herná zóna sa na mape posúva podľa toho, ako ďaleko dokáže útočiaci tím zatlačiť ten brániaci.

Väčšie mapy a vyšší počet hráčov hre neprospeli

Veľkou novinkou však je zvýšenie počtu hráčov zo 64 na 128 a tým aj rozšírenie veľkosti týchto máp. Vývojári iste dúfali, že sa hráči rovnomerne rozmiestnia po celej mape a budú mať tak na výber, do ktorých bojov sa zapoja. Realita je ale celkom iná. V realite totiž – kvôli rozsahu mapy – budete niekoľko minút bežať cez prázdne oblasti mapy až dokým sa nedostanete k jednému z bodov záujmu. Ak práve nemáte poruke vozidlo, či spoluhráča, ktorý by vás zobral, z hry sa razom stáva running simulator.

V bodoch záujmu je nakoniec toľko hráčov, že to vyzerá akoby sa tam zasekli. Na jednom checkpointe môže proti sebe bojovať aj 30-40 hráčov, takéto zaujímavé pointy sú na mape dva-tri a zvyšok mapy je prázdnota. Ostatné body sú príliš nezaujímavé aby sa tam niečo dialo. Celý conquest je sústredený len na pár preľudnených miestach, kde váš squad nemá absolútne žiadny vplyv a odpadá motivácia niečo podnikať. Práve toto som mal v starších BF hrách rád, že sme dvaja-traja v squade niečo dokázali.

Keď už nič, tak aspoň si zastrieľate a nazbierate poriadnu porciu killov. Ale čo z toho, keď v hre ani nie je tabuľka hráčov a nemáte sa s kým porovnať? Chýbajú také základné veci, ako možnosť prehodiť sa z tímu do tímu, alebo medzi squadmi. Do poriadneho vozidla sa dostanete len málo kedy, lebo na vozidlo čaká ďalších 20 hráčov. Battlefield 2042 je dôkazom, že všetkého veľa škodí a ako počet hráčov, tak rozsiahle mapy sú skôr krokom vedľa.

DICE zmenilo aj obľúbený systém tried za špecialistov. V hre už nenájdete útočníka, podporu, medika a snipera, ale desať charakterov, takzvaných No-Pats. Každý špecialista má jednu jedinečnú schopnosť – napríklad radar nepriateľov, wingsuit, vystreľovací hák, drona alebo pištoľ na doplnenie zdravia. Na druhej strane, každý špecialista môže využívať všetky kusy vybavenia aj zbrane. Zobrať si so sebou môžete lekárničku, debnu s nábojmi či opravárenskú sadu a je jedno, s ktorým špecialistom hráte. Dôsledkom toho je, že všetci robia všetko a nikto nerobí nič. Prakticky vymizla nutnosť úzkej spolupráce medzi hráčmi v squade a v tíme.

Nehovoriac o tom, že špecialisti sú rovnakí vo vašom tíme aj v tíme nepriateľov, aj keď bojujete tradične za USA a Rusko. Našťastie, DICE do vydania hry stihlo pridať vizuálne odlíšenie spoluhráčov a protihráčov. Aj tak mi však príde divné, že môj špecialista Dozer strieľa po ďalšom Dozerovi a ďalší Dozer strieľa po mne. Systém špecialistov bol vytvorený čisto len na monetizovanie skinov, ale my chceme späť klasické triedy.

Neosloví ani ponuka zbraní a vybavenia. Zbraní je v hre len 22, z toho niektoré sú absolútne nepoužiteľné. V hre je jeden raketomet a jeho poškodenie je tak slabé, že vznášadlu odrie maximálne lak. Och bože, tie vznášadlá, mapy sú ich plné a sú totálne overpowered. Kustomizácia zbraní v menu je krkolomná, neprehľadná a odomykanie nových možností kustomizácie je totálne pomalé. Mieridlá či zásobníky si budete môcť meniť priamo počas hrania v novom systéme Plus, takže si rýchlo zmeníte z reflexného mieridla na optiku. Ale hra vám ani nepovie, ako nastaviť doplnky defaultne a musíte na to prísť sami.

V Battlefield 2042 nefunguje prakticky žiadny starý, ani nový systém. Spotovanie nepriateľov, lietanie na vrtuľníku, oživovanie, hit-boxy, so všetkým je nejaký problém. Pripojíte sa na server a zistíte, že sa nemôžete spawnúť. Po konci zápasu nastane nekonečný overtime, servery lagujú, pohybujete sa ako na gume, server neregistruje zásahy do nepriateľov. Time-to-Kill je tak dlhý, že do jedného nepriateľa vysypete aj pol zásobníka. Čo znamená, že ak sú na vás dvaja alebo traja, máte smolu. Žiadne také, že posprejujete nejaký squad a vyčistíte oblasť ako v starších Battlefield hrách.

Hazard Zone ako pokus skombinovať niekoľko žánrov

Hazard Zone je druhým veľkým režimom, ktorý vychádza v jednom balíčku. Ide o akýsi pokus skombinovať Battlefield, Battle Royale a Escape From Tarkov. Squady sa proti sebe postavia na rozsiahlej mape, pričom musia vyzbierať dátové disky z padnutých satelitov. Každý má len jeden život a do hry sa môžu hráči vráti len vtedy, ak ich živý spoluhráč dokáže privolať cez terminál.

Okrem squadov s protihráčmi, ktorí sa tiež snažia získať dátové disky, sú na mape aj AI jednotky. Z mapy však existujú len dve cesty, ktoré sa otvárajú v prvej polovici zápasu a potom na jeho konci. Z mapy tak reálne odídu len dva squady z ôsmych. Ak zomriete, stratíte disky aj kúpené vybavenie. Nové zbrane a doplnky si môžete kupovať pred každým zápasom Hazard Zone a čím viac diskov zo zóny vynesiete, tým viac bodov budete mať na kúpu lepšieho vybavenia.

Na rozdiel od All Out Warfare (Conquest, Breakthrough) je tento režim pomalší, pokojnejší a taktickejší. Keďže ale v hre nie je voice chat, komunikácia s tímom je náročnejšia. Ani tu všetko nefunguje na sto percent a celá akcia sa viac menej sústredí k poslednému extraktu na konci zápasu. Prakticky sa tam stretne väčšina tímov, postrieľajú sa a ten posledný odletí z mapy. Moc mi tento režim nesadol, aj keď určite si nájde svojich fanúšikov.

Portal je skutočný klenot Battlefield 2042

Nebyť Battlefield Portal, hra Battlefield 2042 by prakticky nemala čo ponúknuť. S tromi režimami bez singleplayer kampane je to fakt bieda. Našťastie, Portal do hry prináša všetko to dobré, čo sme mali radi na Battlefield 3, Bad Company 2 a Battlefield 1942. Ide o akýsi komunitný hub plný tradičných herných režimov, odohrávajúcich sa na tradičných mapách. A obsahuje toho viac, ako celý zvyšok Battlefield 2042 dokopy.

V Portal si môžete zahrať klasický Conquest na Kaspickej Hranici z Battlefield 3, režim Rush na mape Arica Harbor z Bad Company 2 alebo Team Deathmatch na jednej z máp Battlefield 1942. A to aj s tradičnými postavami, zbraňami a pravidlami, ktoré platili v týchto hrách. Presne toto hráči Battlefieldu chcú hrať a nie nejaké nepodarené experimenty so špecialistami či čo. Fakt, pri hraní Rush v Bad Company 2 som mal z hrateľnosti úplne iný pocit, ako z BF 2042. Nebude to len nostalgiou, proste je to tak dobrá hra aj po rokoch.

Battlefield Portal toho nájdete ešte oveľa viac. Netradičné režimy, ktoré proti sebe postavia moderných vojakov a tých z druhej svetovej, napríklad deathmatch len s raketometmi ktoré treba nabíjať skákaním, či knives-only. Režim s vlastným nastavením, pravidlami a desiatkami možností si môžete vytvoriť aj sami a zazdieľať ho do sveta. Aspoň že tu DICE urobilo server browser, takže viete, kde sa pripájate. Aj tento režim naráža na nedostatky hlavnej hry Battlefield 2042, napríklad stále obsahuje plus systém na kustomizáciu zbraní a ak si chcete zmeniť optiku, je to hotový pôrod. Čerešničkou na torte je fakt, že DICE znížilo príjem XP z režimu Portal kvôli XP farmám.

Zvuky, deštrukcia, grafika, Battlefield 2042 nevyniká v ničom

Battlefield 2042 ani zďaleka neobsahuje takú deštrukciu ako staršie diely. Steny, ktoré je možné rozbiť, sú prísne dané a všetky konštrukcie majú prvky, ktoré stále nie je možné rozbiť. Takisto počasie nemá na hranie nejaký extra vplyv. Tornádo môže na prvý pohľad vyzerať hrozivo, ale na mape nezanechá ani stopu.

Po grafickej stránke nejde o nič prevratné. Hra vyzerá síce dobre, ale za akú cenu? Optimalizácia pri vydaní je skôr veľmi zlá, presný opak hier Forza Horizon 5 a Back 4 Blood. Zatiaľ čo na starších mapách v Battlefield Portal som si hru mohol užiť na max detaily pri 60-80 FPS, na nových mapách je to len 40-50 FPS. V kombinácii s lagmi je to fakt „zážitok.“

Z Battlefield 2042 zatiaľ nemám dobrý pocit. Ani to dobre nebeží, ani sa to dobre nehrá, užívateľské prostredie je otrasné a často nefunguje, veľké mapy a počet hráčov sú skôr na škodu. Portal je síce obrovským plusom a ponúka kopec zábavy, ale zvyšok je totálny chaos. Battlefield 2042 je zmesou zlých dizajnérskych rozhodnutí, nekonečných bugov a strašnej optimalizácie. Táto hra by si zaslúžila tak pol roka, až rok na dokončenie. Ja to hre fakt prajem, lebo som veľký fanúšik Battlefieldu a viem, že potenciál tu je.

Battlefield 2042 vyšiel na PC, konzoly Xbox a PlayStation. 

Battlefield 2042 59,99€
  • 7/10
    Gameplay - 7/10
  • 8/10
    Grafika - 8/10
  • 7/10
    Obsah - 7/10
  • 2/10
    Technické spracovanie - 2/10
6/10

Verdikt

V tomto momente je Battlefield 2042 v mnohých prípadoch nehrateľná zmes bugov, nedostatkov, nevyváženej hrateľnosti a chýbajúcich prvkov. Vývojári sa nepoučili a tak si budeme musieť na jej dokončenie počkať ešte pár mesiacov.

Sending
User Review
5 (1 vote)

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.