Battlefield 4 – leaknuté informácie

25 februára, 2013 Marek Jaroš

Battlefield 4 už nie je len výmysel. Ponúkame prehľad leaknutých informácii.

Už dávnejšie sa na internete objavili leaknuté informácie z pripravovanej hry Battlefield 4. A teraz, po ohlásení PlayStation 4 sa tieto špekulácie znova začali vynárať. V článku ste sa mohli dočítať, že J Paul Raines (šéf Gamestop-u) už videl ukážku hry, ktorá mala bežať na PS4, čiže tým potvrdil, že na Battlefield 4 sa pracuje. Ale teraz už k spomínaným leaknutým informáciám.

1.) Hra je postavená na Frostbite 2 engine, ktorý hra teraz vyťaží na 80%, zatiaľ čo Battlefield 3 bol len na 30-40%. Nepredstavia však nové grafické funkcie do enginu ale budú používať tesseláciu a dynamické nasvietenie.

Táto informácia sa môže zakladať aj na pravde, pretože Battlefield 3 bol dosť obmedzovaný na PC, aby sa príliš nelíšil od konzolových verzii. Samozrejme, PC verzia bola lepšia po grafickej stránke, no rozdiel mohol byť oveľa markantnejší. To, že Battlefield 4 by mal bežať na Frosbite 2 asi nikoho neprekvapí, pretože EA neinvestovalo toľké milióny len tak. Dôkazom toho, že na ňom EA zakladá je aj fakt, že na ňom pobežia aj iné next-gen tituly od tohto štúdia.

2.) Hra vyjde koncom októbra budúceho roku a to na PC, Xbox360, PS3, Xbox720, PS4.

Už teraz je na viac ako 90% jasné, že október nebude dátum, kedy hra vyjde. Určite tak bude najskôr v Decembri, kedy sa má PS4 objaviť na trhu v USA a Japonsku. Ale najskôr sa BF4 objaví v prvom polroku 2014. Či však hra vyjde aj na dosluhujúcu generáciu konzol, je otázne.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=R1C2JSqNRxs[/youtube]
3.) Na aktuálnej generácii konzol funguje hra na 30 fps, next-gen konzoly a PC ju potiahnu na 60 fps. Podobne na novej generácii bude 64 hráčov v multiplayery, staré konzoly zrejme ostanú na polovici s 32 hráčmi. DICE pravdepodobne do PC verzie hry pridá aj maximálny framerate, ktorý bude nastavený na 100 fps.

Zase sa dostávame k otázke, či hra vyjde aj na PS3 a XBOX360. V ohľade next-gen konzoly je tých 60 fps celkom reálnych, pretože disponuje grafikou na úrovni dnešných PC.

4.) Pribudnú hlasové rozkazy, ako aj úloha veliteľa pre multiplayer s novými nástrojmi a možnosťami. K tomu bude vylepšený battlelog a priamo do hry budú pridané štatistiky ako aj videá a ich sharovanie.

Hlasové rozkazy. Nedá sa potvrdiť, ale ani vyvrátiť. Ale skôr by som sa priklonil ku možnosti „áno“, pretože nová generácia konzol prinesie nové možnosti a tým pádom aj veľký priestor na zapracovanie nových herných prvkov. S hernými prvkami priamo súvisia aj battlelog a štatistiky, čiže je viac-menej isté, že aj battlelog sa dočká rozšírenia a inovácii. Videá a ich sharovanie podľa mňa priamo súvisia s novými sociálnymi možnosťami Gaikai-u na PS4.

5.) Hra bude postavená v modernej dobe, pribudnú jej ženské postavy a bude zachytávať tri frakcie USA, Rusko a Čínu.

Už dávnejšie sa vývojári z DICE vyjadrili, že ich pokračovanie série Battlefield by sa malo odohrávať v modernej dobe, resp. v súčastnosti/blízkej budúcnosti.

Keď si to tak na záver zhrnieme, je jasné, že EA so svojim engine-om Frosbite 2 myslelo minimálne o krok dopredu. Z uvedeným leaknutých informácii je jasné, že hra je tvorená primárne pre PC. Ale teraz už autori nemusia byť tak zviazaný a môžu vytvoriť naozaj slušnú hru. Samozrejme, pri EA a obzvlášť pri Battlefield nič iné ako len skvelú AAA hru nečakáme.

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Súvisiace články