Battleship – Recenzia

10 mája, 2012 Tomáš Medvedík

Hybrid FPS a námornej taktiky podľa filmovej predlohy, ktorý vychádza už o dva dni… a výsledok? Dozviete sa v jednej z prvých recenzií.

Z nejakého dôvodu majú mimozemské rasy sklon vždy útočiť na ľudstvo a začať s tým na exotických ostrovoch. Inak to nie je ani v Battleship, kde na svoju letnú dovolenku  prichádzajú na Hawaii, avšak namiesto kvetových náhrdelníkov narážajú na tvrdý odpor. V roli Cola Mathisa, pešiaka námorných síl, sa snažíte zistiť, koho vám to vlastne Fischer poslal na dovolenku a prečo útočia plazmovými kanónmi.

Táto hra kombinuje prvky FPS a a stratégie, v ktorej zohrávajú dôležitú úlohu bojové lode. Hneď spočiatku pripomína tituly ako Halo 3, alebo Far Cry. Pláže, more a prestrelky s mimozemšťanmi. Nepriatelia na vás neustále vybiehajú z výsadkových lodí a ich tlaku musíte odolávať často sami, prípadne s pár AI posilami. Avšak ani oni, ani vaši protivníci neoplývajú veľkou inteligenciou, a preto sa na tímový postup neoplatí spoliehať… vaši vojaci to nechávajú na vás. Proti nepriateľom je k dispozícii klasický arzenál: od pištole, cez brokovnicu, samopal, až po plazmovú sniperku. Pri väčších skupinách protivníkov je efektívne i zábavné používať podporu artilérie (tu prichádzajú k slovu lode) a po ruke sú i granáty. Na konzole vám k zážitku z hry pomáha verný auto-aim, aby ste nemali problém zacieliť na poloodkrytého protivníka.

 

To, na čo strieľate, sú dokopy 2 druhy nepriateľov- ozbrojení s menšou výdržou a neozbrojení, no ozrutní borci bežiaci priamo na vás. Sem tam musíte odstreliť aj mínu, ktorá sa na vás vykotúľa. Svetlým bodom Battleshipu je však práve hybridnosť. Inak tuctová FPS je ozvláštnená tým, že Mathis má pod palcom celú flotilu okolo Hawaiských ostrovov. Systém je taký, že na prehľadnej mape môžete lode navigovať a bojovať s nepriateľskými. Ako to už býva, v režime FPS z nepriateľov väčšinou niečo vypadáva- tu sú to práve vylepšenia a „divoké karty“, ktoré sa dajú používať v námornom režime. Takže keď Cole nazbiera tieto vymoženosti, razom môže lodiam a ponorkám v boji vylepšiť strely, torpéda, prípadne do hry hry vrátiť potopené lode, alebo, čo je najlepšie, prevziať na chvíľu kontrolu nad jedným zo svojich plavidiel a efektívne tak potopiť nepriateľskú loď. Bez tohto systému by bol Battleship len praobyčajnou FPS.

[youtube]1o6m5UGyeQ0[/youtube]

Grafická a zvuková stránka nijak nevyniká, vaše kroky sprevádza filmová hudba, na akú sme zvyknutí z akčných scifi blockbustrov – do zvuku orchestra vám občas niečo pekného povie operátorka, aby ste mali stále dojem, že to behanie, strieľanie a odpaľovanie nepriateľských zariadení má zmysel. Grafický engine funguje celkom dobre a o fyziku sa stará havok. Samotné zbrane ale trochu pôsobia akoby boli z plastu a ich zvuk tomu len nasvedčuje. Čo už, sci-fi.

Nedočkali sme sa multiplayeru. Či bohužiaľ, to neviem. Možno by to veľa ľudí online ani nehralo,takže zo strany autorov to bolo skôr riešenie na istotu. Napriek tomu trochu chýba možnosť zahrať si za druhú stranu- mimozemskú, aspoň v rámci nejakého módu. Inak hra neponúka veľa, celé to máte za sebou tak za 6-7 hodín, pričom dej má rýchly spád, takže napriek rovnako vyzerajúcemu prostrediu a nepriateľom vo všetkých 7 úrovniach stereotyp ani nestačí prísť.

 

Battleship sa nehrá až tak zle, akurát neponúka nič, čo by pri nej hráča po dohratí hlavnej dejovej línie udržalo.  Kombinácia práce pechoty na ostrovoch a bojových plavidiel v ich okolí je nosným pilierom hrateľnosti, ku predĺženému zážitku z hrania to však nie je dosť. No keby ste mali chuť na netradičnejšiu FPS, ako „Last Minute“ to stačí.

Recenzovaná verzia: Xbox360

[review pros=“kombinácie akcie a taktiky na mori, vzájomná podpora pechoty a lodí“ cons=“design úrovní a nepriateľov, slabá AI, krátkosť“ score=60 verdict=“Táto hra je ako dovolenka mimo sezóny- kto od nej čaká veľa, bude sklamaný. Ako spestrenie pre ľudí, ktorým sa páčil film, to celkom ujde.“]

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Súvisiace články