BDSM: Big Drunk Satanic Massacre – Recenzia

Big Drunk Satanic Massacre

„Lou, ak chceš ďalej piť, nájdi si prácu alebo osloboď peklo“, tak začína veľká revolúcia v podsvetí.

Už ste niekedy rozmýšľali nad tým ako sa musia cítiť démoni v hre DOOM? Nezávislé štúdio Big Way Games prichádza na scénu so svojou novou hrou s cieľom vytrhnúť nás z tejto ignorantskej nevedomosti. Big drunk satanic massacre je totiž zasadený do alternatívneho sveta, v ktorom práve UAC mariňáci „oslobodili“ peklo od nadvlády Satana.

Nenásytná konzumná spoločnosť ľudskej rasy už celé tri dekády drancuje a zneužíva lacnú pracovnú silu démonov. Z Pekla si ľudia bez opýtania spravili výletnú destináciu a dokonca zašli až tak ďaleko, že neprispôsobivých pekelných občanov využíva ako zdroj mäsa do rýchlych občerstvení. Skutočne si nespomínam kedy naposledy na mňa mala hra rovnako veľký vplyv ako BDSM. Realisticky zobrazené násilie mi pomohlo precitnúť a DOOM už pre mňa nikdy nebude tak zábavný ako pred predtým.

A TERAZ VÁŽNE. Je naozaj ťažké postaviť sa v recenzii seriózne ku hre, ktorú seriózne nedokázali brať ani vlastní tvorcovia. Big drunk satanic massacre je izometrická twin stick strieľačka, v ktorej sa zhostíte úlohy pekelného princa Lucifera. Lou má už dosť toho ako jeho domov vykorisťujú korporátne spoločnosti a tak sa rozhodne na vlastnú päsť oslobodiť Peklo len za pomoci zbraní, chľastu a vlastných prdov.

Hrať BDSM, to je ako počúvať reči sexuálne frustrovaného stredoškoláka. Či chcete alebo nie, nakoniec sa aj tak všetky témy zvrtnú na sexuálne oplzlosti. V rovnakom duchu sa nesie aj hlavná príbehová linka a tak sa oslobodzovanie nenápadne dostáva na vedľajšiu koľaj na úkor záchrany našej milenky Angeliky z pazúrov tučného klauna big Waca.

Na to, že sa jedná o prvotinu neznámeho štúdia je technicky hra spracovaná celkom dobre. Akurát pri väčších arénach, kde sa do boja zapoja viacerí nepriatelia, môže hra na pár desatín sekúnd nepríjemne seknúť. V zásade sa ale nejedná o nič, čo by vás prinútilo ju od hnevu vypnúť. Po grafickej stránke sa vývojári príliš nepochlapili. Netvrdím, že hra je vyslovene vizuálne škaredá. Iba mi trošku evokuje 3D izometrické hry tak spred 5-7 rokov. Keď na scénu nabehnú sukuby so sexuálnymi pomôckami a zaplynení obézni ľudia, tak ste vlastne nakoniec aj celkom radi, že hra nie je graficky detailnejšie prepracovaná.

Čo sa soundtracku týka, nie je to žiaden Mick Gordon ale svoju úlohu plní celkom dobre. Tu musím vyzdvihnúť jeden konkrétny bossfight s Mexičanom v druhej kapitole, ktorý heavy metal z podmazu perfektne zmixoval s typicky mexickou hudbou.

Veľkým prekvapením bola pre mňa hrateľnosť. Odhliadnuc od všetkých absurdností je totiž BDSM prekvapivo pomerne dobrá hra. K dispozícii máme celkom veľký arzenál zbraní a pochváliť musím aj samotný pocit zo streľby a zabíjania. Okrem toho má Lou aj „špeciálnu“ schopnosť, ktorá mu umožní rýchly posun v ľubovoľnom smere (špeciálnou schopnosťou myslím jeho vlastné vetry). Takýmto rýchlym pohybom môžete uniknúť útokom dotieravých nepriateľov a ešte im aj uštedriť solídne poškodenie. Každým zabitým nepriateľom si postupne nabíjate ultimátnu schopnosť RAGE. Vďaka nej vyčistíte arénu od protivníkov v priebehu niekoľkých sekúnd. Nebojte sa v úvode zvoliť si hoci aj jednu z náročnejších obtiažností. Aspoň vás hra donúti využívať herné mechaniky naplno.

Zrejme už názov vám napovedal o tom, že alkohol tu bude hrať dôležitú úlohu. Mlieko, ako tu familiárne chľast prezývajú, slúži na doplnenie zdravia. Verím, že hlavného hrdinu si rovnako ako ja veľmi rýchlo obľúbite. Veď kto by nemal rád večne pripitého úchylného čerta v ležérnom tielku, srdiečkových trenkách, s fľašou v jednej a zbraňou v druhej ruke.
Osobne by som asi BDSM nepovažovala za plnohodnotné RPG. Na tak krátku záležitosť je tu ale RPG prvkov tak akurát. Body nazbierané hlavne pri bossfightoch a vedľajších úlohách môžete investovať do vylepšení pre muníciu, zdravie, ultimátnej schopnosti RAGE a mlieka (alkoholu). Okrem toho za peniaze vypadávajúce zo zabitých nepriateľov kupujete aj vylepšenie zbraní a perkov. Pri pojme perk tu nečakajte klasickú naučenú schopnosť. Podobne ako v DOOMe sú na mape náhodne rozmiestnené dočasné a jednorazové schopnosti. Najmä v druhej polovici je ich výskyt dosť častý a preto sa vôbec neoplatí s ich využitím príliš dlho čakať.

Čo sa hrateľnosti týka, na záver musím ešte raz pochváliť originálnych bossov.  V hre majú skôr zabávaciu funkciu a náročnosťou vás vôbec nepotrápia. To ale vôbec nevadí, pretože by len zbytočne kontrastovali s inak veľmi nenáročnou hrou. Nezapotíte sa ani pri plnení vedľajších úloh, ktoré vo väčšine prípadov vybavíte rovno na mieste. To sa už ale dostávame k hlavnej podstate bigdsm. Túto hru vám určite neodporúčam hrať pred deťmi, ani pred dospelými….vlastne pred nikým. Na to aby ste si ju užili bez dvíhania obočia a krútenia hlavy musíte mať v sebe istú dávku zvrhlosti. A tú má zrejme každý hráč, ktorý sa rozhodne hrať hru s názvom BDSM. Zabudnite na akúkoľvek politickú korektnosť. Bez hlasného orgazmického vzdychu v hre ani len neotvoríte dvere a Hitler tancujúci v rytme notoricky známej židovskej piesne „Hava Nagila“ nebude to najhoršie (najlepšie) čo tu uvidíte.

Od Big Drunk Satanic Massacre som naozaj nič neočakávala a nakoniec som ostala príjemne prekvapená. V dnešnej dobe, v ktorej si pri písaní scenárov treba dávať pozor na požiadavky social justice warriors komunity, je naozaj príjemná zmena naraziť na ľudí ochotných zájsť možno až za hranicu únosnosti. Ako veľkému fanúšikovi DOOM série mi dokonca nevadí priživovanie sa na tejto známej značke. Hra DOOM nevykráda ani nezosmiešňuje, chce sa len zviditeľniť (čo jej nemôžeme mať za zlé) a vydáva sa vlastnou originálnou cestou. Bodaj by sa všetky peniaze hráčov investované do kickstarteru premenili aspoň na tak vydarené záležitosti akou je aj Big Drunk Satanic Massacre.

Hra BDSM: Big Drunk Satanic Massacre vyšla na PC, Switch a PlayStation 4
BDSM: Big Drunk Satanic Massacre 16,79€
  • 7/10
  • 7/10
    Gameplay - 7/10
  • 7/10
    Vizuál - 7/10
  • 7/10
    Technické spracovanie - 7/10
7/10

Nebudem vám klamať, Big Drunk Satanic Massacre nie je bezchybná hra. Momentálne sa jej cena na steame pohybuje okolo 17 eur, čo sa mi zdá trochu priveľa na dva a pol hodinovú hru. Ak vám nerobia problém všadeprítomné dvojzmysly a máte radi čierny humor, byť vami, určite by som v dobrej zľave hru vyskúšala.

5 (2 votes)