Bionic Commando – Recenzia

14 júna, 2009 Lukáš Kanik

Nathan Spencer sa vracia v novom remake-u platformovky z 90-tych rokov Bionic Commando.

Nemá pavučinu ako Spider-man ale so svojou bionickou rukou dokáže parádne triky. My obyčajný z mäasa a kostí mu môžeme len závidieť. Nathan Spencer je jeden z členov špeciálnej jednotky, ktorí mali implantované bionické časti. Vláda ich ale zradila a jeho čakalo kreslo. Odchod na večný odpočinok mu ale prekazili teroristi pod menom BioReign, ktorý zbombardovali Ascensiom City. Keďže Nathan je profesionál, vláda zmenila názor a povoláva ho na misiu zastaviť apokalypsu. Pomôže mu pri tom jeho Bionická ruka.

Nie je to také ťažké, keďže Nathan len dostane pokyny dostaviť sa na určité miesto a odstrániť každého kto bude vzdorovať. Ale skutočnosť je iná. Teroristi majú skupinky po celom meste a proti Vám sa postavia okrem vojakov aj mechovia so štítmi, mechovia ktorý sa pohybujú ako gorily a nakoniec mechovia ktorý lietajú. Keď ste nimi obklopený nie je Vám všetko jedno a boj s nimi býva často dosť obtiažny. Tvrdým orieškom bývajú aj bossovia, niekoľko násobne väčší ako Nathan. V boji Vám pomáhajú rôzne zbrane ako pištoľ, brokovnica, raketomet alebo granátomet ale munície je v hre málo tak treba šetriť alebo byť štedrý a ponúkať headshoty zadarmo.

Najlepším pomocníkom v hre Vám bude Bionická ruka, pomocou ktorej sa môžete pohybovať ako Spider-man, takže primarny pohyb v hre bude práve s rukou. Dokáže sa vystreliť na lane a prichytiť takmer na každý povrch. Húpanie chce trochu cvik. Ruka je účinná aj v boji. S vojakmi to je ľahké, buď ich vyhodíte do vzduchu a omlátite ich o zem, alebo ich hodíte do ich kamarátov alebo vyskočíte a pritiahnete sa k nim. S mechmi to už nefunguje. Sú trocha väčší ako vy takže Vás ľahko chytia. Najlepší spôsob je po nich niečo hodiť napríklad auto alebo kameň. Ak po ruke nič nemáte, musíte sa snažiť dostať za nich a pritiahnuť sa k nim. Súboje s bossmi sa dajú zvládnuť ale takmer nikdy na prvý krát. Stačí prísť na to ako mu ustrihnúť krídla. Nathan toho veľa nevydrží ale keď už ste v najhoršom stačí sa niekde schovať a nachvíľu si oddýchnuť.

Grafika hry je štýlová a farebná. Mesto je zničené, všade sa povaľujú trosky, mosty sú zničené ale to všetko Vám pomáha k pohybu. Mesto je niekde zaplavené rádioaktívnou vodou takže kúpať sa nemôžete. Lokácie hry sú rozmanité. Až po stred hry budete prevažne v meste, potom v mestskom parku, ktorý je krásne zelený a dostanete sa aj na ropné plošiny alebo čo to je. Kamera Vám problémy robiť nebude. Hlavé postavy sú parádne nadabované a z úst Nathana budete pri prestrelke počuť: „Au, to muselo bolieť“ alebo „Woohoou“ pri lietaní. Hudba je príjemná a má taký komixový nádych.

Plusom je aj multiplayer, v ktorom nechýba Deathmatch, Team Deathmatch alebo Capture The Flag.

[review pros=“Atmosféra, Bionická ruka, Multiplayer“ cons=“Občas obtiažne, krátke súboje“ score=75 ]