Blacklight: Retribution – Recenzia

6 júla, 2012 Ben

Keď mi vyskočili aktuálne novinky na Steame, natrafil na Blacklight Retribution. Hra, ktorá ma zaujala nie len vzhľadom, ale aj cenou. Ďalšia free 2 play akcia.

Vyzeralo to zaujímavo a bolo to free-to-play tak som si povedal, prečo to neskúsiť, veď je to zdarma. Otvoril som si hru, pozrel trailer, ktorý vyzeral veľmi zaujímavo a hra sa mi hneď zapáčila, tak som to dal stiahnuť. No po prvom zahraní som si uvedomil že ten trailer vyzeral dobre, no hra už taká nie je ani zďaleka.

Na začiatku ma privítal tréning, ktorý som si samozrejme skúsil, lebo som túto hru nikdy nehral, tak sa aspoň čo to naučím. Náplň trainingu je strieľanie terčov zo skla alebo niečoho podobného. Uvedomil som si, že strieľanie mi ide, tak som si hneď zapol prvý server, ktorý som našiel, po zahraní prvého, druhého, tretieho kola som zistil že ono sa to nedá hrať. Prvé čo ma strašne štvalo, bolo strieľanie, ktoré bolo až príliš nerealistické. A to z toho dôvodu že pri strieľaní zbraň hrozne skáče, ale že úplne hrozne. Na hrách ako Battlefield alebo Call of Duty je to normálne a aj trochu reálne. Ale v Blacklight by som čakal že ten vojak, za ktorého hrám, je vlastne celkom veľký, má brnenie a neudrží ani zbraň

Ďalšia vec, ktorú by som hre vytkol, je to že na začiatku hry máte iba jednu zbraň a to samopal. Očakával som tie classy aspoň štyri ako je to v multiplayerových hrách už zvykom. Ale toto autori asi nedomysleli, ak chcete inú zbraň napr. sniperku, neostáva iná možnosť ako si ju kúpiť za reálne peniaze, lebo nasporiť hraním zdarma by to trvalo veľmi dlho. A toto je ďalší mínus hry, bez reálnych peňazí ste v úplnej nevýhode, pretože máte len ten jeden samopal, aj ten skáče ako divý, ak chcete hrať poriadne, plaťte si. Na tom by nebolo nič zlé, keby nebola hra prezentovaná ako free-to-play titul, ktorá by podľa správnosti nemala zvýhodňovať platiacich hráčov.

Ale samozrejme hra ma aj jeden veľký plus, ktorý ju medzi free-to-play hrami robí výnimočnou a to je grafika. Hra beží na Unreal Engine 3 s podporou DirectX 11. Ako je zvykom, free-to-play hry vždy vyzerali po grafickej stránke priemerné ale táto v grafike exceluje. Ak máte dosť výkony počítač a chcete túto hru hrať, nastavte si ju tak dobre, ako len môžete lebo to fakt vyzerá nádherne. Ďalším plusom je to, čo nájdete len v minime free-to-play hrách a to je zbieranie zbraní po mŕtvych nepriateľoch. Keď máte šťastie nájdete veľmi pekne kúsky a konečne si aspoň trocha zahráte, pokým neumriete.

Veľkou pomôckou v hre je prístroj HRV, ktorý vám zo skenuje celé okolie a ukáže vám presnú pozíciu nepriateľa, dalo by sa to nazvať ako wallhack, ale toto cheat samozrejme nie je. Trocha však zamrzí, že hra ma iba jeden mód a to je mix Team Deathmatch s módom Capture the flag, dúfajme že autori ich do hry pridajú viac. Hra však netrpí nedostatkom máp, ktorých tu nájdete pomerne dosť a sú aj veľmi zaujímavo vymodelované a veľkosťou pre 16 hráčov, čo je na jednom serveri úplne dostačujúce. Takzvaný Weapon Depots, v hre nie je na škodu, za kredity si môžete kúpiť náboje, zdravie poprípade plameňomet alebo veľkého robota, ktorý hneď zmení pomer síl na bojisku. Úpravy zbrane, postavy atd. stoja tiež za spomenutie, na vašu zbraň si môžete pridať rôznu optiku, zväčšiť zásobník alebo zmeniť pažbu. Úpravy postavy sú ako grafické tak aj fyzické, môžete si dať novú masku, malý emblém na ruku alebo postave pridať viac zdravia a podobne.

Či hra Blacklight: Retribution stojí aspoň za vyskúšanie je povedať ťažké, mnohí to skúsia práve preto, že je to free-to-play, aj bez toho, aby ich nejako nezaujímala. No bez reálnych peňazí si hru vôbec neužijete, a ak už aj tie peniaze máte, v ponuke sú naozaj lepšie multiplayerovky. Na zabitie letnej nudy je to vcelku schopná hra, ktorá si získala aj pozitívne, aj negatívne ohlasy.