Blade and Sorcery Recenzia

Blade and Sorcery - Recenzia

Stredoveká bojová hra, kde sa krvou naozaj nešetrilo.

O Blade and Sorcery vie asi každý VR hráč. Je to sandbox medival hra od malého štúdia Wrapfrog, kde nie je žiadny príbeh ani nič podobné. Jednoducho si vyberiete zbraň a idete bojovať proti NPC vojakom na mape ktorú si zvolíte. Môže to znieť nudne, avšak opak je pravdou. Vďaka reálnej fyzike, rôznym herným štýlom a veľa ďalších herných prvkov ktorými môžete hru hrať, vám hra ponúkne kopu zábavy.

Titulný obrázok Youtube videa s názvom Blade and Sorcery | Beta Reveal Trailer

Blade and Sorcery | Beta Reveal Trailer

Po prvom zapnutí, vás hra naučí základy vďaka skvelému tutoriálu

Ak hru zapne úplný nováčik, nebude mať problém sa rýchlo naučiť ovládanie, a všetky základné herné mechaniky ako je lezenie, chôdza, uchopovanie predmetov a podobne. Musím povedať, že to naozaj štúdiu Wrapfrog vyšlo. Veľa VR titulov tutoriál ani nemá, a pokiaľ ho má, tak je to nudný a zdĺhavý tutoriál, ktorý trvá zbytočne veľmi dlho, a ani vás toho tak veľa o hre nenaučí. Následne pri vytváraní prvého profilu, si môžete vytvoriť svoju vlastnú postavu.

Grafika je naozaj priemerná, a ničím veľmi nenadchne

Nie je veľa VR titulov, ktoré by mali peknú grafiku. Bohužiaľ ani Blade and Sorcery nepatrí medzi ne. Na fotkách môže grafika vyzerať otrasne, no vo VR headsete hra stále vyzerá krajšie. Bohužiaľ, nemôžem povedať že by hra vyerala oveľa lepšie. Niektoré miesta, na niektorých mapách možno vyzerajú celkom pekne, no to je všetko. Na väčšine miestach hra vyzerá ako podpriemerný titul, a nie ako jedna z najlepších hier na VR. Grafika síce nie je všetko, a to sa pri tejto hre uplatňuje naozaj veľa, no nie je úplne od veci mať aspoň grafiku, ktorá by dokázala aspoň trochu na prvý dojem nadchnúť.

Veľmi reálna fyzika, je najväčší ťahák hry

Hra Blade and Sorcery je zaujímavá najmä svojou fyzikou. Vo veľa VR hrách nemáte možnosť interagovať s prostredím, a v niektorých vám dokonca ruky a predmety prechádzajú cez steny a nemáte možnosť sa väčšiny veci ani dotýkať. V Blade and Sorcery môžete interagovať s naozaj všetkým. Steny, okolité predmety, vaše brnenie, vaši protivníci, skrátka všetko môžete chytiť. V hre teda ide hlavne o to, ako dokážete využiť fyziku v boji s protivníkmi. Odpoveď je jednoduchá. Asi najlepšie zo všetkých VR hier. Protivníkovi dokážete chytiť každú jednu časť tela a pomôcť si tak pri súboji. Fyzika zbraní a štítov je taktiež veľmi realistická. Štít môžete taktiež využívať na súboj a môžete s ním udierať do protivníka. Alebo pokiaľ sekerou neseknete dostatočnou silou, protivníka neseknete a nespôsobí mu veľké zranenie. Hra taktiež prekvapí napríklad možnosťou kopu do súpera a to kľudne aj z výskoku, alebo aj vrhaním zbraní

Bojovanie by nebola taká zábava bez čarovania

Vedeli ste že v hre viete aj čarovať? V základe máte v hre iba 3 možné kúzla. Oheň, blesk a gravitácia. Tieto kúzla však môžete použiť aj na svoju zbraň, a využiť napríklad oheň, na ľahšie prederavenie súperovho brnenia alebo blesk na sparalyzovanie protivníka. A samozrejme, v hre vedia čarovať aj vaši protivníci a strieľať ohnivé gule vedia presnejšie ako vy po 2000 hodinách tréningu, a tak je dosť zložité sa týmto kúzlam od súperov vyhnúť. Hra má taktiež aj možnosť spomaliť čas čo vám môže veľmi pomôcť a dokážete sa pri tom dosť zabaviť.

Pravá zábava však prichádza až po pridaní módov

Hra taktiež podporuje módy a je to najlepšia podpora módov, akú som pri VR hre kedy videl. Do hry nájdete módy či už na nové kúzla, nové zbrane vrátane pištolí a plno ďalších moderných zbraní, prepracované krvácanie, lámanie krkov a škrtenie súpera, a dokonca aj fyziku súperovej brady alebo metlu z harryho pottera. Áno, čítate dobre. Pokiaľ by vás hra omrzela po pár hodinách, módy túto zábavu predĺžia na kľudne ďalšie stovky hodín.

Hra však má aj menšie nedostatky

Na hre ma štvalo zopár vecí. Jedna z nich je obtiažnosť. V knihe kde si vyberáte jednotky, ktoré proti vám majú ísť máte taktiež aj možnosť si zvoliť aj obtiažnosť. No obtiažnosť nie je ani tak obtiažnosť ako to, koľko súperov na vás pôjde naraz a to je to, čo má hru urobiť ťažšiu. Na najľahšiej obtiažnosti aj v situácii, kde okolo vás stoja traja protivníci, na vás stále pôjde iba jeden. Na najťažšiej na vás kľudne pôjde aj 8 naraz. Štve ma však to, že umelá inteligencia je naozaj dosť ľahká na porazenie, a hra to rieši tým, že na vás pošle viac jednotiek naraz. Tu však opäť zachránia módy, ktoré dokážu umelú inteligenciu spraviť náročnejšiou.

Blade and Sorcery

Grafika - 6.5/10

Ovládanie - 8.5/10

Podpora módov - 10/10

9/10

Blade and Sorcery by mal mať každy vlastník VR, ktorému nevadí trochu viac krvi a odseknutých končatín pri súbojoch. Extrémne reálna fyzika, čarovanie či podpora módov robí z tejto hry jednu z najlepších na VR.

Recenzovaná verzia: Meta Quest 2