Blizzard vysvetlil dôvod, prečo sa im pred rokmi nepodaril štart Diablo 3

6 marca, 2015 Lukáš Kanik

Pri spustení Diablo 3 do predaja vznikol legendárny Error 37 meme.

Na GDC paneli mal riaditeľ vývoja Josh Mosqueira prezentáciu o tom, ako zvládajú vývoj Diablo III respektíve, ako nezvládli spustenie hry do predaja. Keď v roku 2012 vyšlo Diablo III, takmer mesiac trvalo, než sa dali servery do kopy a bolo možné bez prerušenia hrať.

Diablo III totiž využíva ochranu streamovaním assetov do hry, takže časť hry sa vysiela zo serverov, to je aj dôvod, prečo hru dodnes nikto necrackol. Prvé dni hráči dostávali legendárny Error 37, z čoho vznikol aj meme.

Mosqueira priznal, prečo to nezvládli: „Tím, ktorý má na starosti predaje odhadol, že v prvom roku sa predá 6,666 milióna kusov. Toto číslo sme dosiahli za prvých pár dní a nevedeli sme, čo si máme o tom myslieť. Totálne nás to rozhodilo. Aj naše najvyššie predpovede v prvý deň boli v skutočnosti veľmi konzervatívne. A dosť to bolelo – ľudia čakali viac ako 10 rokov, aby si Diablo III zahrali a najhoršia vec pri always-online hre je, že ju nemôžete hrať. Presne to sa stalo.

Po tomto fiasku sa vývojári poučili a spustenie datadisku Reaper of Souls už prebehol bez najmenších problémov. Mimochodom, v roku 2012 bolo Diablo 3 piatym najvyhľadávanejším slovom na Googli celosvetovo. Diablo 3 dodnes predalo už viac ako 20 miliónov kusov (údaj z Augusta 2014).

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Lukáš Kanik
Sledujte ma: