BLUE REFLECTION: Second Light – Recenzia

9 novembra, 2021 Veronika Ďureková

Dokážete pomôcť stredoškoláčkam vyriešiť záhadu tajomných svetov?

Všetci sme občas v detstve snívali o tom, že sa náš život razom zmení na magické dobrodružstvo. Japonskej študentke Ao Hoshizaki sa tento detský sen jedného dňa skutočne splní. V BLUE REFLECTION: Second Light sa v spoločnosti štyroch tínedžeriek ocitáme v podmanivom alternatívnom svete plnom mágie ale aj nebezpečných démonov.

Tie najzaujímavejšie udalosti sa odohrávajú cez letné prázdniny. Toto nepísané anime pravidlo v pokračovaní jrpg BLUE REFLECTION uplatnili aj vývojári z dielne Gust Co. Paradoxne sa hlavným dejiskom pre prázdninové dobrodružstvo v tomto prípade stáva opustená škola. V nej sa jedného rána znenazdajky zobúdza aj Ao Hoshizaki.

V hre sa nájdu najmä fanúšikovia anime

Nemusíte sa ale báť jednotvárnosti prostredia. Škola slúži iba ako vaša základňa, bezpečný priestor bez nepriateľov a zároveň ako most medzi jednotlivými lokalitami, takzvanými Heartscape. Že hrdina dokáže poraziť svojho nepriateľa len za pomoci sily priateľstva, na to sme si my weebovia už zvykli. Podobné mechanizmy si osvojil aj svet v Second Light. Takmer všetko sa tu točí okolo pocitov.

Od boja, cez kraftenie až po drobné stavby. Bez poriadnej dávky emócii sa tu nikam nepohnete. Dokonca celé oblasti (Heartscape) sú vlastne čiastočným odzrkadlením dievčenských myslí. Fanúšikovia Isekai žánru si teda prídu na svoje. No aj pokiaľ anime nemáte v obľube, BLUE REFLECTION: SE musíte uznať skutočne podmanivý vizuál. Čo hra stráca hra na jednoduchej grafike si naopak kompenzuje rozmanitými prostrediami, sýtymi farbami a umeleckým rozprávkovým poňatím.

Hĺbku v charakteroch nájdete iba ak v ich výstrihoch

Odhliadnuc od pekného enviromentu ale postavy v hre na môj vkus až príliš zaváňajú „fan servisom“. Chladná tsundere či presladená yandere. Všetky dievčatá sú len plytké stereotypné anime charaktery. V tomto ohľade teda žiadnu hĺbku nečakajte.  Vývojári si skrátka zaumienili poskytnúť hráčovi oku lahodiace postavičky s čo najviac detailnými zábermi na obnažené stehná v sukni. A to sa im podarilo.

Vo všeobecnosti mi urečnené hry vôbec nevadia. Prežila som Personu, prežila som aj iné jrpg a dokonca som si ich dokázala skutočne užiť. Keď mi ale po 15 minútovom plytkom dialógu na obrazovke zasvietil ďalší quest s názvom „Porozprávaj sa s dievčatami“, začala som strácať trpezlivosť. Musíte sa pripraviť na to, že ak hru zapnete len na krátku hodinku, k ničomu zásadnejšiemu než sú zdĺhavé debaty dievčat sa možno nedostanete.

Nuž a pokiaľ dokáže prebdieť všetky rozhovory, dostanete sa aj k aktívnejším častiam hry. Ako pri väčšine jrpg, aj tu je príprava na misiu rovnako (ak nie viac) dôležitá ako jej praktické prevedenie. Pri preskúmavaní rozsiahlych otvorených Heartscape sa môžete väčšine nepriateľov v stealth móde vyhnúť. Keď ale príde na povinné bossfigty, XP premenené na schopnosti vám budú chýbať ako soľ.

Všetky vaše aktivity v hre, či už ide o vyrábanie predmetov, spomínané rozhovory s dievčatami či zveľaďovanie areálu školy sa napokon pretavia do pomoci pri súbojoch. Pokiaľ sa vyžívate v klasických erpégečkových percentách postavy a vylepšeniach schopností (v tomto prípade talentov), BLUE REFLECTION: Second Light je určite hra pre vás. Za iných okolností by som hrateľnosť dokázala nazvať dobre vybalansovanou. Všetko ale krachne na fádnom súbojovom systéme.

Súbojový systém patrí jednoznačne k slabším aspektom hry

Pri kontakte s nepriateľom sa jednoduchá hra z tretej osoby mení na taktickú ťahovku s troma hrateľnými postavami. Alfou aj omegou pri súbojoch s démonmi tamojšieho sveta je éter. Pri jeho dostatočnej akumulácii môžete nepriateľov zasiahnuť silnými útokmi. Vo vašich rukách je ovládanie hlavnej hrdinky – Ao. To či si pre ostatné dve dievčatá v partii zvolíte manuál, alebo ich ponecháte v réžii AI hry, je na vás.

Zvyšok je už familiárne známa náuka jrpg a taktických hier. Na niektorý druh útokov majú nepriatelia slabosť, voči iným sú zas odolní. Dievčatá samozrejme disponujú aj útokmi podporného charakteru, ako obnova zdravia či garantovanie knock-outu. Vývojári sa do súbojového systému snažili pridať aj znaky vlastného rukopisu rôznymi originálnymi fičúrami.

Teórie je naozaj veľa, v praxi ale drvivá väčšina súbojov stojí na opakovanom stláčaní X. V kombinácii so zdĺhavými plytkými dialógmi je takáto jednotvárnosť bohužiaľ veľmi efektívny zabijak zábavy. Okrem sporo odetých študentiek je teda dôvodov na návrat do tejto hry naozaj málo.

• 7/10
  • 7/10
    Vizuál - 7/10