Budúcnosť hier je prítomná už teraz!

1 marca, 2013 Marek Jaroš

Pozrite si ukážku z voxelových engine-ov, ktoré v budúcnosti nahradia tie polygónové.

Asi len veľmi málo vás nevie, že herný svet sa skladá z tzv. polygónov. Polygóny ohraničujú oblasť, kam by sa objekt nemal dostať. S toho vyplýva  že každí objekt (auto, postava, budova, …) v hre sa skladá s polygónov. Samozrejme, nie vždy sa tento cieľ podarí splniť a potom vznikajú vtipné situácie, zvané „bugy“.

Lenže veľmi málo s vás vie, že existujú aj tzv. voxelové enginy, ktoré nepracujú s polygónmi. Prakticky sa celý svet skladá s veľmi malých časti, v podstate s atómov, ktoré vytvárajú celok. Hlavný problém tých engine-ov bol ten, že boli veľmi náročné na výkon PC. Lenže ako rastie výkon počítačov, tak sa vývojárom darí znižovať nároky voxelových engine-ov. A tak sa možno raz dočkáme aj hry, ktorá bude vytvorená z voxelov.

V galérii si môžte všimnúť, aký je rozdiel medzi polygónovou tvárou a voxelovov. Sivá hlava je polygónová, postava je voxelová. Podľa mňa je rozdiel jasný.

Ponúkam ukážku Atomontage engine-u, ktorý vyvíja slovenský programátor Branislav Síleš.

[youtube]http://youtu.be/VYfBrNOi9VM[/youtube]

Vo svete existujú aj iné voxelové enginy, medzi tie známejšie patrí aj VoxelFarm engine.

[youtube]http://youtu.be/DyybDmt_3_s[/youtube]

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Súvisiace články