Bývalý vývojár Bioware: Frostbite engine je psie lajno

Anthem

Množstvo vývojárov vypovedalo o podmienkach, aké prevažujú v štúdiách Electronic Arts.

Na Kotaku sa objavil rozsiahly článok o tom, prečo Anthem dopadol tak zle. K vytvoreniu článku prispelo mnoho vývojárov, ktorí pracovali, alebo pracujú v Bioware a prajú si ostať v anonymite. Na Twitteri to však rozprúdilo diskusie a k téme sa vyjadril aj konkrétny vývojár, Manveer Heir, ktorý pracoval na Mass Effect Andromeda. Jedným z najväčších problémov vývojárskych štúdií v EA je používanie Frostbite Enginu. Ak ste si mysleli, že je to skvelý engine, možno zmení váš názor práve výpoveď vývojárov.

Manveer Heir si totiž pri komentovaní enginu nedával servítku pred ústa: “Nemôžem hovoriť za vývojárov Anthem, ale všetka kritika Frostbite enginu je 100% k veci a vážne, môj život je oveľa lepší na Unreali, kde úplne vynikajú obsah, práca, ľudia a všetky veci, ktoré poznám.”

“Niekedy sa zobudím na to, že mám nočné mory z Frostbite enginu, kde mi trvalo dva dni spraviť niečo, čo by som v inom engine spravil za dve hodiny. Je to nádherne vyzerajúci engine ale na používanie je ako psie lajno.

“Úplne súhlasím s vývojármi, ktorí majú depresie z vývoja hier v EA. Firmu som opustil v roku 2017 v depresiách a v úzkosti aa trvalo pekne dlho, než som sa z toho dostal. Nie som jeden zo zdrojov, ktorý poskytol výpovede k článku [na Kotaku] pretože som nikdy nerobil na Anthem. Ale čítanie tých riadkov to je ako vystrihnuté z vývoja Mass Effect Andromeda. Úplná sračka.

Frostbite Engine

Z výpovedí v článku na Kotaku sa o Frostbite samozrejme dozvedáme oveľa viac. Zdá sa, že vývojári prácu v tomto engine absolútne nenávidia a engine im hádže polená pod nohy vždy, keď chcú v hre niečo upraviť. Prvý krát muselo štúdio Bioware prejsť na Frostbite už v roku 2011 s hrou Dragon Age Inquisition. Všetko si museli napísať od základu, dokonca aj také fíčury ako ukladanie hry, alebo third-person kameru. Rovnako muselo Bioware nanovo robiť fíčury pre Mass Effect Andromeda a potom znova pre Anthem, online hru s jedinečnými hernými mechanikami. Engine je pozliepaný dokopy, slabo zdokumentovaný, hacknutý aby niektoré veci fungovali atď (prakticky, skoro ako náš web lol). Podľa vývojárov “je ťažké na tomto engine urobiť hru, keď musíte bojovať najskôr so samotným enginom.”

EA zvolila Frostbite Engine pre svoje hry len kvôli tomu, aby nemuseli platiť firmám ako Crytek alebo Epic Games za využívanie externých enginov. Frostbite sa momentálne používa na všetky hry od EA, vrátane športových a závodných hier.

Ako veľmi zle dopadol Anthem pri vydaní, sa dozviete v sérii článkov na našich stránkach.

Sledujte ma:

Lukáš Kanik

Šéfredaktor webu Centrumher.eu, fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza
Sledujte ma:

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

How to whitelist website on AdBlocker?

  • 1 Click on the AdBlock Plus icon on the top right corner of your browser
  • 2 Click on "Enabled on this site" from the AdBlock Plus option
  • 3 Refresh the page and start browsing the site