Call Of Juarez: Bound in Blood – Recenzia

Call of Juarez: Bound in Blood oživil westernový žáner vo veľkom štýle

Vonku je horúco. Pred saloonom sa kotúľa suchá tráva. Supy už sa zbiehajú. V tom zazvoní zvon a ozve sa výstrel. Mŕtvy šerif padne na zem a vyzývateľ súboja uspel. Nasadne na koňa a odchádza z mesta s pár dolármi vo vrecku. Tak takúto atmosféru môžete zažiť v pokračovaní westernovej strieľačky z pohľadu prvej osoby Call of Juarez: Bound in Blood. Táto hra vám ponúkne všetko čo v hrách chcete mať.

COJ Bound in Blood sa odohráva pred udalosťami v jednotke, keď bratia začnú hľadať poklad. V pôvodnej hre ste si mali možnosť zahrať za Raya McCalla, ktorý sypal guľky a za utečenca ktorý sa musel iba potichu pohybovať krajinou. Ray McCall zostal aj v dvojke a s ním aj jeho bratia Thomas a William. Za Willa sa hrať nedá, ale on je ten kto vás vždy podrží v ťažkých chvíľach. Hra začína na vojne, kde sa naučíte využívať rôzne pištoľlnícke triky Raya a vyskúšate si skautské schopnosti Thomasa. Pred každou úrovňou hry si zvolíte či chcete hrať za Raya alebo Thomasa. Obaja majú rôzny štýl boja a pohybu. Ray je opásaný nábojmy, dynamitom a v ruke má 2 revolvery alebo pušku. S ním ste schopný rozraziť cestu dynamitom alebo vykopnúť dvere, ale nie je taký obratný ako Tom a tak nedokáže všade vyliezť. Tom má zase revolvery, pušku luk a dýky, ktoré sa hodia na tichý boj. Na opasku mu visí lano, ktoré dokáže hodiť a tak vyliezť na neprístupné miesta a potom pomôcť Rayovi. Do príbehu je zapletená aj krásna žena takže sa máte na čo tešiť.

Lokácie v ktorých sa hra odohráva sú naozaj rozmanité. O rozsiahlych lesov, cez mestečká, skalné útesy, haciendy, až po bane alebo indiánske osady. Budete bojovať na vojne, v obilnom poli, a dokonca aj na člnoch. Tu je prvá smutná vec na hre: nemôžete sa po tejto krajine voľne pohybovať, hra je lineárna a ak sa od svojho brata vzdialite, dostanete výzvu aby ste sa vrátili. Sú tu ale niektoré pasáže, v ktorých si vyberiete jeden z plagátov WANTED na stene, nasadnete na koňa a vydáte sa sami do krajiny vystrieľať gangsterov alebo zlodejov kráv. V hre nie je čas na nejakú taktiku ale jednoducho nabijete zbrane a vydáte sa do boja. Systém boja je veľmi uspokojivý. Hoci nepriatelia majú v podstate dobrú inteligenciu, aj tak sa raz vykuknú a to je Váš čas. Systém krytia je urobený jednoducho ale účinne. Keď prídete ku nejakej prekážke, automaticky sa schováte a už sa stačí len vykukovať kurzorom a strieľať. Super sú aj boje s Bossmi. Na pravé poludnie sa stretnete zoči-voči a čakáte na úder zvona. Súper sa pohybuje vľavo a vpravo a vy sa musíte snažiť udržať si ho v strede obrazovky. Ked zazvoní zvon, musíte čo najrýchlejšie vytiahnuť zbraň a vystreliť. Tu si precvičíte vaše pevné nervy.

V hre je zabudovaný aj bullet-time čiže spomalenie času. To si dobíjate zásahmi na nepriateľov a aktivovať ho môžete sami, keď ste dostatočne blízko. Ray to robí štýlom, že si nepriateľov pooznačujete a on ich potom sám vystrieľa. Máte na to iba pár sekúnd. Thomas zase označuje sám a vy musíte naťahovať revolver. Bullet time sa hodí aj keď spoločne vykopnete dvere a kurzor sa Vám pomaly pohybuje a v momente keď je na nepriateľovi musíte vystreliť. Znie to náročne ale je to ľahké. Po mŕtvych nepriateľoch zostávajú náboje a peniaze za ktoré si potom v obchode môžete nakúpiť oveľa lepšie revolvery s lepšou silou, rýchlosťou nabíjania a mierením.

Po grafickej stránke je hra tým najlepším čo pre tento žáner mohlo byť. Krajina je nádherná, hory, lúky a púšte sú perfektné. Dokonca na stromoch vidíte aj ihličie. Atmosféru dolaďujú desiatky objektov a pri prestrelkách odlietajúce triesky z dreva. postavy sú pekne animované a toto všetko pobeží aj na slabšej zostave.

Hra samotná nie je veľmi dlhá ale keď budete hrať najskôr za jedného potom za druhého brata uvidíte hru úplne inými očami. Call of Juarez Bound in Blood je perfektná akčné strieľačka ktorá sa hodí pre horúce letá. Takže zoberte kolt do ruky a zabehnite do obchodu. Stojí za to.

[review pros=”grafika, prostredia, bullet time, súboje s bossmi, multiplayer, svižná akcia” cons=”príliž lineárne, absencia kooperácie” score=90 verdict=”Skvelá westernová strieľačka, ktorá je doladená ako po hrateľnej, tak aj technickej stránke.”]