Cyberpunk 2077

CD Projekt RED vysvetľuje situáciu ohľadom Cyberpunk 2077

14 januára, 2021 Marek Jaroš

Spoluzakladateľ štúdia, Marcin Iwinski, sa ospravedlnil a vysvetlil, čo sa vlastne pri vydaní Cyberpunk 2077 stalo.

Vydanie hry Cyberpunk 2077 by sa dalo zhodnotiť dvojako. Na jednej strane to bol veľký komerčný úspech. Hra sa predávala ako teplé rožky. Bolo vytvorených viac ako 8 miliónov predobjednávok a za prvých desať dní sa predalo viac ako 13 miliónov kópii. To sú skvelé čísla.

A boli by aj vyššie, ak by obrovská masa ľudí nepožiadala o vrátenie peňazí. Totižto, na old-gen konzolách hra vyšla v otrasnom technickom stave. A prakticky všetky verzie hry sužovali (a stále sužujú) bugy. Vyzeralo to asi nejako takto.

Vedenie sa ospravedlňuje za vzniknutú situáciu

CD Projekt RED včera večer zverejnil na svojom blogu článok s ospravedlnením a vysvetlením. Ten obsahuje aj viac ako 5 minútové video, v ktorom sa pred kameru postavil spoluzakladateľ štúdia, Marcin Iwinski. V ňom ponúka celkom detailný pohľad na to, čo sa dialo pár dní pred vydaním a aké problémy hru sprevádzali.

“Napriek dobrým recenziám PC verzie hry, tá konzolová nedosiahla kvalitatívny štandard, ktorý sme chceli. Mne i všetkým vo vedení je to veľmi ľúto, “ začína svoj prejav Iwinski. A pokračuje ďalej: “Prosím, nezhadzujte vinu na žiaden náš tím. Všetci sú neskutočne talentovaní a pracovali naozaj tvrdo. Ja a predstavenstvo sme tí, ktorí robia finálne rozhodnutia a to my sme rozhodli, že hra pôjde do predaja. Aj keď, verte mi, nikdy sme nemali v úmysle, aby sa stalo niečo takéto. Uisťujem vás, že urobíme všetko, aby sme získali späť vašu dôveru.”

Prečítajte si aj:
Prvá žaloba investorov voči CD Projekt RED je na svete

Aj preto boli prvotné recenzie na hru viac než pozitívne. Redakcie totižto mali prístup len k PC verzií hry. Kľúče ku konzolovým verziám CD Projekt RED začal rozposielať až 8. Decembra.  A dva dni na stiahnutie, prejdenie a zrecenzovanie tak komplexnej hry, akou je Cyberpunk 2077, je jednoducho málo.

Čo sa vlastne stalo s old-gen verziou Cyberpunk 2077?

Iwinski vo videu vysvetľuje aj to, čo sa vlastne pokazilo s old-gen verziou hry. Hovorí, že ich prvotný zámer bolo vytvoriť epicky vyzerajúcu hru pre PC a potom ju upraviť pre konzoly. To sa čiastočne aj podarilo, veď na PC vyzerá hra priam fantasticky.

Avšak, Cyberpunk 2077 je komplexnou open-world hrou. Obsahuje množstvo objektov, systémov a herných mechanizmov, ktoré navzájom spolupracujú. A to všetko v obrovskom meste, ktoré ponúkalo hrateľnosť prakticky bez loadingov.

A tu nastáva problém. Konkrétne pri streamingu dát. Streaming je zodpovedný za to, že herný engine dostane všetky dáta, ktoré potrebuje na to, aby vykreslil hru na obrazovku. Avšak, disky na old-gen konzolách boli jednoducho príliš pomalé a nezvládali “kŕmiť” engine dostatočne rýchlo.

Vývojári svoju streamingovú technológiu vylepšovali. Pred vydaním dosahovali zlepšenie prakticky zo dňa na deň, no nestačilo to. Mysleli si, že do vydania day-one patchu systém dostatočne vylepšia, no došiel im čas. Podcenili to a Irwinski to otvorene priznáva.

CD Projekt RED túto technológiu poctivo interne testoval. No ich testovacie nástroje nezachytili niektoré hlavné problémy, s ktorými sa stretávali hráči počas hrania. Situáciu im skomplikoval aj COVID-19, kde inak rýchle osobné stretnutia nahradila zdĺhavá komunikácia cez Zoom a mail.

 

Čo bude s hrou ďalej?

Ambície štúdia s hrou sú naozaj veľké. A hoci začiatok sa nepodaril podľa predstáv, stále chcú priniesť hráčom to najlepšie. Aj preto už o 10 dní dostane Cyberpunk 2077 prvý veľký patch 1.1. Ten ďalší by mal prísť o niekoľko týždňov.

A čo bude s bezplatnými DLC balíčkami? Tie prídu podľa slov Irwinskeho neskôr. Prioritou je teraz hru čo najskôr opraviť. O obsahu týchto DLC balíkov môžeme nateraz len špekulovať. Kto vie, možno vďaka nim vývojári do hry zapracujú aj to, čo pred vydaním z hry odstránili. Kvôli bugom, ako inak.

V druhej polovici roka by mal prísť next-gen upgrade. Aj práce na ňom sa oneskoria kvôli patchovaniu. Priniesť by mal podporu všetkých funkcií, ktoré Playstation 5 a Xbox Series S|X konzoly ponúkajú. Dočkať by sme sa mali aj krajšieho vizuálu vďaka zapracovaniu ray-tracingu.

Popritom sa stále pracuje na multiplayeri. Ten však zrejme skorej ako v roku 2022 nedostaneme. Cyberpunk 2077 by sa po vzore Witchera 3 mohol eventuálne dočkať aj singleplayer rozšírení. Tie sú však momentálne tiež asi len hudba budúcnosti. Tak či onak, Irwinski sľubuje ďalšie informácie vtedy, keď nám budú mať čo povedať.

Cyberpunk 2077 – Recenzia

Marek Jaroš