Child of Light – Recenzia

13 mája, 2014 Lukáš Kanik

Jeden obrovský nádherný artwork s klasickou hudbou, alebo poctivé RPG s ťahovými súbojmi?

Child of Light je krásna hra. Krásna a úžasná, milá, vážna, emotívna a vizuálne príťažlivá. Ale nebudem sa rozplývať nad dokonalosťou spracovania nového RPG od Ubisoftu skúsim však nazvať veci správnymi menami. A práve hore spomenuté mi k Child of Light sedia najviac.

Technológiu UbiArt Framework hra zdedila po Raymanovi, ručne kreslené scény tak ožívajú do uveriteľných a živých svetov. Rozprávková krajinka Lemuria, v ktorej sa Child of Light odohráva vám ukáže svoje krásy a prevedie vás cez tajomné lesy, jaskyne, skalné bralá aj mestá v oblakoch a každý jeden, do posledných drobných detailov maľovaný záber hry pôsobí ako nádherný artwork. Poctivý kus práce najlepších maliarov v hernom priemysle.

Rozpohybované scénky dopĺňajú efekty počasia, vodopády a vietor, ktoré reagujú aj s hlavnou postavou s jednoduchým fyzikálnym modelom. Neviem si spomenúť na hru, ktorá ma svojim umeleckým štýlom očarila tak, ako Child a ani na chvíľu nebudete mať z prostredia pocit frustrácie. A to ani z tempa hry, ktoré si vlastne udávate sami.

Našou malou hrdinkou je Aurora, ktorá sa ocitá vo vysnívanom svete a je len na vás, aby ste ju dostali nie len späť domov, ale najmä k jej otcovi, ktorý zdá sa umiera. Tento dojímavý príbeh sa zdá byť detským námetom avšak skrýva klasické životné problémy, ako zrada, či priateľstvo. Aurora na svojej púti nebude sama, cestou budete verbovať nových spoločníkov, ktorí vám pomôžu nie len v boji, ale v samotnom cestovaní. Hra sa dá totiž hrať v dvojhre a zatiaľ čo prvý hráč ovláda zraniteľnú Auroru, ten druhý sa môže zhostiť svetlušky. Môžete ňou voľne poletovať okolo hlavnej hrdinky a otvárať tak truhličky, či riešiť nápadité svetelné hlavolamy. Samozrejme druhého hráča od vás nikto nevyžaduje a aj v samostatnom hraní klávesnica – aurora / myš – svetluška, ide o úžasný singleplayerový zážitok.

Child Of Light_08 Child Of Light_03

Vďaka tomu, že Aurora získava na začiatku hry krídla, väčšine nepriateľov je možné sa vyhnúť a vy tak môžete voľne poletovať po okolí k cieľu. Rozhodne sa však ťahových súbojov nebojte, pretože ide o ďalší skvelý element hry, rovnako zábavný, ako užitočný.

Ťahové súboje prebiehajú na časovej osi, kde sa hráč, AI spoločník aj nepriatelia posúvajú dokola pre vyvolávanie útokov. Tu prekvapivo využijete svoje taktické schopnosti, keďže kombinovať útoky, obranu a elixíry môžete tak, že sa nepriateľ vôbec nedostane na rad. Tesne pred vyvolaním útoku nepriateľa to môžete stihnúť rýchlejším útokom vy a teda ho vrátiť späť na časovej osi. Na rad sa tu dostáva svetluška, ktorá nepriateľov spomaľuje a spojencov ozdravuje.

Child Of Light_11 Child Of Light_12 Child Of Light_10

Svojich dvoch hrdinov na bojovom poli môžete kedykoľvek počas zápasu vymeniť za iných a taktizovať tak s útokmi rôznych prírodných elementov, ktoré platia na rôznych nepriateľov. Za výhru v súboji obdržíte experience body a nejaký ten kameň, ktorý je možné craftovať a vylepšovať si postavu.

Úpravy schopností postáv by mohli tejto malej hre závidieť aj veľké RPG a možnosti sú naozaj bohaté. Od obrovského a jedinečného stromu schopností pre každú z postáv po crafting kameňov, ktoré k útokom pridávajú jedinečné vlastnosti. Nemám súbojom a úpravám postáv absolútne čo vytknúť, pretože ide o spojenie geniality a jednoduchosti. Napokon, ak vás časté súboje začnú otravovať, stačí sa im vyhnúť.

Child Of Light_04 Child Of Light_01 Child Of Light_02
Child Of Light_05 Child Of Light_07 Child Of Light_09

Jedinečný je aj štýl nemých dialógov rozprávaných v básnických veršoch, ktoré sa bohužiaľ u nás nedočkajú prekladu. Však celý Child of Light pôsobí ako jedna veľká poetická rozprava, takže prekladať verše pri zachovaní ich významu je takmer nemožné. A poslednou kvapkou je fantastická, jemná klavírna hudba od francúzskej skladateľky Béatrice Martin, ktorej počúvanie je zážitkom samo o sebe. Child of Light je tak skutočne kompletným audiovizuálnym dielom bez vážnej konkurencie.

Child of Light nájdete na Uplay alebo na Steame (tiež na Xbox a PlayStation)
Child of Light
  • 8/10
  • 10/10
    Vizuál - 10/10
  • 9/10
  • 9/10
    Cena/Hodnota - 9/10
9/10

Súhrn

Krásny príbeh, fantastický ručne maľovaný svet, hudba a poetika robia z Child of Light zážitok, na ktorý sa nezabúda. A aj keď sa zdá, že ide o detskú hru, ide o sakra dobré a zábavné RPG, ktoré proste nemôžete minúť.

4.4 (5 hlasy)