Co se stalo s Blizzardem? Díl 1.

Vývojářská společnost Blizzard si léta zakládala na pracovitosti a kvalitě. Pojďme si zapolemizovat o tom, co se s vývojáři za poslední dobu stalo špatného

Hned na začátek je potřeba říct, že já osobně se považuji za velkého milovníka nejen prakticky všech her od Blizzardu, ale i za milovníka studia jako takového. A proto v poslední době upřímně pláču nad tím, co se to s tou mojí oblíbenou společností stalo, ba co víc, jak je možné, že si tak z nenadání začala kopat svůj vlastní hrob. Začalo to vlastně už několik let dozadu, v době, kdy Blizzard tajně rušil své utajené projekty s tím, že vlastně nejsou tak dobré a že společnost si až po několikaletém vývoji například projektu Titan řekla, že se vlastně chce ubírat úplně jiným směrem a že to, co dělala do teď, chce sice udržet v chodu, ale zároveň chce změnit svoji práci a žánr. Vždyť už jen čachry mezi zaměstnanci, které se ve společnosti za pár let staly a které Blizzard nijak nekomentoval, hovoří sami za sebe. Ze společnosti tak dostalo “padáka” spousta “srdcařů” a byli nahrazeni novými tvářemi v oboru, což už vypovídá o tom, že puntičkářství Blizzu je zkrátka pryč.

Svět warcraftu jako první na ráně

Vše začalo tím, že Blizzard oznámil, že začínají práce na novém Warcraftu, což nažhavilo miliony fanoušků včetně mě na to, že nás čeká nové dobrodružství ze světa Azerothu, jenže slovo dalo slovo, stalo se co se stalo a o novém Warcraftu bylo dlouho ticho po pěšině. Až do Blizzconu tohoto roku, tedy roku 2018, Warcraft skutečně přišel, ale trošku jinak než jsme všichni čekali. “Nový” Warcraft totiž dostal název Warcraft Reforged a jedná se pouze o remaster třetího dílu legendární ságy. Nicméně zklamání vystřídala malá radost z toho, že to vlastně bylo jediné dobré oznámení letošního Blizzconu, takže jsme si všichni řekli, buďme rádi aspoň za to, jiná série z portfolia Blizzardu totiž dostala na zadek mnohem více, ale o tom později. Další čachry se odehráli ve světě World of Warcraft, nejenže studio opustila řada otců zakladatelů v čele s Chrisem Metzenem, ale Blizzard se ani nebál porušit všechny sliby a tak jsme se nedočkali ani slíbeného Thralla, ani slíbeného Voljina, ani slíbeného Turalyona s Allerií, zatím. Nyní už sice víme, že se s Voljinem jaksi spirituálně setkáme, ale chlapci z Blizzu evidentně vůbec neví, jak do zpatlaného příběhu nového datadisku Battle for Azeroth zasadit legendu Azerothu Thralla, nebo třeba dvojici neotřelých hrdinů Turalyona s Allerií, což je velmi smutné. Sám Chris Metzen měl na letošním Blizzconu řadu štiplavých dotazů, ale kloudné odpovědi od jeho bývalých kolegů se mu nedostalo, stejně jako se ji nedostalo spoustě dalších fanoušků. Nezbývá nám tedy doufat, že Blizzard nezprzní značku Warcraft tak, jako se to chystá udělat s Diablem a že se ve světě Azerothu za pozitivních okolností ještě chvíli ohřejeme, protože doby, kdy Blizzard na co šáhl to proměnil ve zlato, jsou zkrátka pryč.

Diablo dostalo na zadek, tvrdě

Kam se hrabou nesplněné sliby ze světa Warcraftu na neskutečný průser z letošního Blizzconu na téma Diablo. Blizzard totiž před Blizzconem vypustil informaci, že se jaksi chystá něco nového s Diablem, zřejmě si myslel, že tím nažhaví masy lidí a ti tak budou novinky hltat jako sousta poctivé české svíčkové. Jenže ani klapka číslo dvě se Blizzardu nepovedla. Wyatt Chang, hlavní designer mobilního Diabla Immortal totiž přišel neskutečně nahypovaný na podium, představil lidem pokračování Diabla směřující na mobilní telefony a strašně se divil, že na něj lidé bučí, nebo že toto oznámení považují za Aprílový žertík na podzim. A tak tam Chang jen tak stál, tuhl mu úsměv a on stále nechápal, co že se to těm lidem nelíbí, vždyť přece dostali Diablo, co by ještě víc chtěli. Pane Changu, jedna rada, když už vypustíte před prezentací do světa informací ohledně nové hry ze světa Diabla, upozorněte nás prosím, že jedná o mobilní hru, protože ta celosvětová vlna infarktů a sebevražd jde za vámi a nedivte se prosím, že vás za to někdo obviňuje. Jak jsem říkal, Diablo zkrátka dostalo na zadek, ale kdyby šlo jen o Diablo, tak by se to dalo nějak snést, jenže tohle je plivnutí hustého zeleného hlenu do tváře nás, milovníků her Blizzardu a milovníků Diabla, uvědomte si to do příště, prosím.

Heroes of The Storm jako třetí na ráně

Během posledních několika hodin obletěla svět překvapivá zpráva o částečném konci podpory Blizzardu pro Heroes of The Storm. A myslím, že za tento rok je to už druhá zpráva, které spustí další vlnu infarktů a sebevražd. Nejenže Blizzard částečně zrušil podporu HotSku a poslal vývojáře dělat dle jejich slov prospěšnější práci, ale zrušil také akci HGC, což bylo esportové vyvrcholení roku této hry a zároveň i velkým zdrojem obživy streamerů, proplayerů i organizátorů.



Kdyby tak Blizzard zase na Blizzconu nesliboval, že tato akce bude a že to bude velkolepé a že to bude největší HotS akce, a tak dál a tak dál, zkrátka další oblbovací pindy od vývojářů, které nejen mě ale i ostatní přestávají bavit. Jenže co teď s profi hráči, hráči kteří kvůli hře přerušili studia, práci a spoustu zájmů, jen aby se ve hře dostali co nejdál, jsou teď na dlažbě, ve velkém instalují LoLko a DOTU a doufají, že snad tam jim pšenka pokvete. Osobně jim přeji hodně zdaru a pevných nervů a pokud by náhodou plánovali nějaké veřejné lynčování, rád se zúčastním. Velkou kontroverzí je taky fakt, že celou informaci ohlásil jakýsi náhodný týpek z Blizzu, kterého nikdo nezná a který dle některých informací vlastní vývojářskou společnost na hry pro mobilní platformy. Chraň nás bože.

Jak to tedy podle mě doopravdy je

Mám takovou teorii ohledně toho, co že se to s Blizzardem vlastně stalo. Mě se zdá, že do Blizzu zkrátka přišel nějaký nový nadějný “menežr”, který bouchl do stolu a řekl dost, je na čase myslet na budoucnost, a ta je určitě v mobilních telefonech, kde taky jinde, no a tak začal vydávat rozkazy. Teď si tak v klidu sedí v kanceláři, popíjí kafíčko, směje se nám jaký jsme blbci, že jsme si mysleli, že Blizzard je poctivá společnost a má v hlavě vsugerováno to, že dělá všechno v nejlepším zájmu. Zmínil jsem to už o odstavec výše a zmíním to znovu, nejsem vyznavatelem veřejného lynčování, to ani náhodou, ale myslím, že pokud je moje teorie správná, nebylo by to vůbec na škodu. Blizzard už zkrátka není tím co býval a jak jsem říkal, doby, kdy na co Blizzard šáhl, to proměnil ve zlato, jsou už dávnou historií.

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Napíš komentár

Musíš byť prihlásený pre napísanie komentára.

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com

How to whitelist website on AdBlocker?

  • 1 Click on the AdBlock Plus icon on the top right corner of your browser
  • 2 Click on "Enabled on this site" from the AdBlock Plus option
  • 3 Refresh the page and start browsing the site