COD: World at War – Recenze

14 júna, 2009 Lukáš Kanik

Po velikém skoku Call of Duty 4 směrem do současnosti se páté CoD tradičně vrátí do druhé světové.

Druhá světová tedy zůstává a dění bude převážně zasazeno do posledních měsíců války. Mimo válčení v Pacifiku, hlavní to části CoD5, se můžete těšit i na osvobozování Berlínu a to v rudých barvách.

Tvůrci vše konzultují s Frankem Kearseym, veteránem z války v zálivu a poradcem ve West Pointu. Ačkoliv toho ještě moc konkrétního o kampani neprozradili, jedno je jisté – ze zákopů a kamenných sutin se přesuneme do džungle mezi bambusy. Inu, krušné časy to byly a tvůrci si toho jsou plně vědomi. Tedy ne že by nějaká válka krušná nebyla, ale série se obecně surovému zobrazování násilí po celou dobu jaksi vyhýbala. Pětka tomu zatrhne tipec a posedlí Japonci na mušce jsou ideálním prostředkem. Co-op funguje přesně tak, jak by měl – udělá hru ještě zábavnější. To třeba jeden z vás odláká pozornost tanku, ten druhý na něj skočí zezadu, otevře poklop a dovnitř vhodí granát.

Mluvíme-li i obou multiplayerových režimech, musíme zmínit i vylepšenou komunikaci uvnitř jednotky a komandérské schopnosti velitele. Na HUDu teď budete vidět, kde přesně vás vedoucí chce a také dostane pravomoc své podřízené různě titulovat, čímž jaksi rozdělí různé role v týmu. Fajn je i to, že budete sbírat body stejným způsobem, jakým jste to dělali v CoD4 multiplayeru a za ně si potom pořídíte nové perky (nové doslova, neb Treyarch připravují i nějaké čerstvé). Také dostanete možnost v kooperativním režimu získané body přesunout do regulérního multiplayeru a tam je zužitkovat.

Call of Duty 5, co bych o této hře pověděl. Možná to, že je to podle mě pořád to samé jako 4, jen s předělanou grafikou a tím, že na vás Číňani běhají s mušketou v ruce. Budete se pořád schovaní za různými barikádami a střílet do nepřátel, kteří budou stále nabíhat do jednoho místa. Doufám, že 6. pokračování přinese nějakou zajímavou inovaci nebo aspoň převratnou grafiku na novém enginu.

Abych řekl i něco pěkného, multiplayerový Co-op se opravdu povedl a zlepšil tak můj náhled na tuto hru. Příjemnou novinkou je zombie mód, kde se ocitnete v kůži osamělého vojáka, který střílí zombíky a za utžené body si kupuje nové místnosti nebo zbraně a nebo munici. Nejlepší mise je asi ta, kde letíte v letadle pomoci vaší flotile a střílíte z kulometů rozmístěných na různých místech letadla.

[review pros=“grafika, hudba, Co-op mód, nový tank s plamenometem, nízké HW detaily “ cons=“  pořád to samé, někdy se hra seká“ score=80 ]