Creepy Road

Creepy Road – Recenze indie hry

26 apríla, 2019 Matěj Vrba

Pokud jste fanoušek plošinových hardcore stříleček a nehráli jste Creepy Road, máte se z čeho radovat.

Tato perfektně kreslená hra totiž není jen obyčejná plošinová skákačka, kde občas někoho sestřelíte, ba naopak, v této akční střílečce se ujmete role Kamioňáka, který nebere nic na lehkou váhu. Co je vlastně cílem Creepy Road (STEAM)? Prostřilet se různými levely jako např. les, pouť, město a dokonce i kanály. Pokud se bojíte, že projdete hru s jednou zbraní v ruce, tak se opravdu bát nemusíte. Téměř na každém “rohu” najdete buď box s granáty, molotovy a nebo nějaký nový typ zbraně např. brokovnice, plamenomet, kalašnikov a věřte tomu, že opravdu jen s brokovnicí hru neprojdete.

Nejenom že musíte svádět boj s nepřáteli a přírodou, ale dokonce i s náboji. Pokud ze země seberete zbraň, kterou již vlastníte, přičte vám to náboje a věřte tomu, že tohle je přesně ten okamžik ve kterém jste šťastní. Co se stane když vám dojdou všechny náboje? No je pravda, že u sebe máte revolver ve kterém máte neomezenou munici + ještě máte pěsti, ale problém je, že nemají moc vysoké poškození. Mimochodem, když už jsem zmínil ty nepřátele, nebylo by od věci vám o nich něco napsat.

První čeho si samozřejmě všimnete je buď, to jak moc nebezpeční jsou, nebo jak jsou zpracovaní. Nebudu vám lhát, ale první čeho jsem si všiml já je to, jak jsou nebezpeční a už u prvního typu nepřítele jsem si řekl že to bude dlouhá sranda o nervy. Ať už jdou po vás králíci, divočáci, medvědi tak máte opravdu strach o váš život. Samozřejmě typ nepřátel se mění i s typem levelu. Například v nákupním centru vás chtějí zombie blondýnky umlátit selfie tyčemi a ne.. nedělám si srandu. Málem bych zapomněl i na bosse! Ano, i v této hře jsou, nejsou sice nějak těžcí, ale unaví vás.

Co se týče zpracování musím uznat, že i přesto, že nějací nepřátelé jsou opravdu hloupí a nedokáží se ani otočit čelem k vám, tak jsou opravdu krásně zpracovaní. Na konci každého levelu máte vaše shrnutí např. Jak dlouho levelem procházíte a dostanete celkovou známku. Pojďme si ještě rozebrat ovládání a dabing. Ovládání je velmi jednoduché, ve hře se potřebujete jen krčit, skákat, střílet a samozřejmě otáčet se a házet.

Kdybych měl ohodnotit dabing Creepy Road, musím uznat, že to musela být vážně sranda. Ne vážně. Poslouchat takové skřeky umírajících nepřátel pořád dokola přestala být sranda po prvních patnácti zabitích. Kde bych hledal kámen úrazu u této hry. Možná až zbytečně vysoká obtížnost. Nebudu vám lhát, ale opravdu mi tahle hra přijde jak plošinové Dark Souls. Přeci jen, aby samotný level byl těžší než boss? Něco se mi nezdá. A i když hra využívá checkpointů tak musím uznat, že je velmi obtížné se k nim prostřílet.

Dál už vám ke hře bohužel už nic moc napsat nemohu. A navíc už není moc co psát, hra se opakuje a opakuje, tudiž si zbytek musíte objevit vy.