Cryostasis: Sleep of Reason – Recenze

14 júna, 2009 Lukáš Kanik

Hra Cryostasis se odehrává na Severním pólu v roce 1968. Hlavním hrdinou je ruský meteorolog Alexander Nesterov, který se ocitne na palubě starého nukleárního ledoborce North Wind. Toto ocelové monstrum, dříve bojující za svou zemi, padlo do rukou ledové pasti i se všemi členy posádky na palubě.

Alex bojuje nejen s chladem, ale snaží se i vypátrat, jaké drama se na lodi, a jeho celé posádce, událo. Čeká nás úžasná atmosféra plná ledu a zvířecího strachu. Hra udává tempo unikátním prvkem zvaným Mental Echo- schopností, která umožňuje proniknout do paměti postav a měnit jejich jednání v minulosti tak, aby ovlivnila současnost.- Velmi detailně zpracované úrovně na ploše ruského ledoborce. Více než 15 mocných nepřátel s unikátními schopnostmi. 7 NPC postav, které pomohou odkrýt pravdu příběhu. 8 historicky autentických zbraní. Autentické zobrazení počasí s reálným zobrazením ledu, mrazu a sněhu. Hra je v češtině.

Cryostasis je herní horror, který se odehrává na severním pólu. Hra využívá PhysX a je hodně náročná na HW požadavky, takže se na slabších PC sestavách buď nerozjede a nebo se bude hodně sekat. Zajímavým prvkem hry je Mental Echo schopnost, s kterou se dostanete do paměti různých postav kde můžete měnit jejich rozhodnutí tak, aby se změny promítly v současnosti. Jako celek hra působí propracovaným dojmem a na dobrých sestavách si určitě užije každý správný hráč.

[review pros=“   pěkný příběh, PhysX, Mental Echo schopnost“ cons=“  HW nároky, někdy zdráhající hratelnost “  score=70]